Herra näkee kyyneleesi ja kipusi

6.6.2020

Herra näkee kyyneleesi ja kipusi

Suomennettu hartaudesta: The Lord sees your tears and pain (Charlyne Cares Devotion 6.6.2020)

Ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut.
Ilm 21:4

On ihan ok itkeä. Luen joka päivä kirjeitä ja sähköposteja ja saan kuulla ihmisten erilaisista olosuhteista. Haluan sinun tietävän, että Herra näkee ja tietää sydänsurusi, murheesi, kipusi, kärsimyksesi, pelkosi, taloudelliset tarpeesi ja kaikki ahdistuksesi. Itkeminen on ihan hyväksyttävää; ole yksin Herran kanssa ja anna Hänen pitää sinua sylissään. Tunnet Hänen läsnäolon ja tiedät, että Hänellä on kaikki hallussaan.

Älä tukahduta tunteitasi ja muutu vihaiseksi Jumalalle, vaan tiedä, että Herra on antanut sinulle tunteet ja kyyneleet, jotta pystyt itkemään tietyn aikaa.

Olen valittanut itseni uuvuksiin, yöt kaiket on vuoteeni itkusta märkä, leposijani kastunut kyynelistä. Silmäni ovat surusta hämärtyneet, näköni on himmentynyt ahdinkoni tähden. Väistykää luotani, te väärintekijät! Herra on kuullut itkuni äänen. Hän on kuullut hartaan pyyntöni ja vastaa rukoukseeni. Häpeään joutuvat minun viholliseni! Pelko valtaa heidät, he syöksyvät suin päin pakoon.
Ps 6:7-11

Yksi päivä tuo yleensä tunteet esiin: häävuosipäivä. Ymmärän sen ja saan lukea viestejä ihmisiltä, jotka murehtivat olevansa yksin tärkeänä päivänä. Lannistumisen sijaan ota joku perheenjäsen, ystävä tai rukousystävä ulos ja juhli hääpäivää kaikesta huolimatta. Nauti mukava illallinen ja juhlista sitä, että seisot avioliittosi puolesta elämäsi ajan. Mikä olisikaan parempi lahja puolisolle kuin pyyteetön rakkaus ja se, että on uskollinen vihkivaloille? Hääpäivä on täydellinen päivä rukoilla, että Herra avaa puolisosi hengelliset silmät, korvat ja sydämen ja vapauttaisi hänet synnin kahleista, joissa hän kamppailee joka päivä.

Puolisot, jotka uhkailevat lähtevänsä, tai ne, jotka ovat jo lähteneet kotoa, ovat tehneet itsestään kaikista tärkeimmän, itsekkään, itsekeskeisen, lihallisen ihmisen ja päättäneet elää synnillistä elämäntyyliään. Saatana on sokaissut puolisosi. Älä panikoi, vaan pidä katseesi kiinni Herrassa ja seiso Jumalan sanan lupauksissa. Anna Herran pyyhkiä pois kaikki kyyneleesi tänään.

Herra Jumala pyyhkii kaikkien kasvoilta kyyneleet ja vapauttaa kansansa alennuksesta ja häpeästä kaikkialla maan päällä. Näin on Herra puhunut.
Jes 25:8

Avioeroni aikana olin vahva lapsilleni erityisesti silloin, kun aloin rukoilemaan ja seisomaan aviomieheni kotiinpaluun puolesta. Minulla oli todella stressaava ja kiireinen työ, joten minulla ei ollut aikaa itkeä töissä, mutta sen jälkeen kun lapset olivat nukkumassa, käperryin tuoliini Raamattuni ja päiväkirjani kanssa ja itkin. Tarvitsin sitä. Olin jo lukenut raamatunkohdan siitä, että Herra olisi puolisoni tietyn aikaa (lue Jes 54:4-17). Vuodatin vain tunteita sydämeltäni ja tiesin, että sain itkeä, kun Hän piteli minua ja ymmärsi haavoittunutta, särkynyttä sydäntäni.

Itkua ja avunhuutoa löytyy läpi Raamatun. Jos sinulla on sanahakemisto Raamatussa, katso nuo sanat sieltä. Voit liikuttua syvästi kaikista ihmisten itkuista ja kyyneleistä Raamatussa ensimmäisestä Mooseksen kirjasta Ilmestyskirjaan. Ihmiset huusivat usein avuksi Herraa, Jumalaansa, ja Hänen jumalallista väliintuloaan taistelussa vihollisia vastaan tai silloin, kun tarvittiin tiettyä ihmettä.

Herran silmät katsovat vanhurskaita, hänen korvansa kuulevat heidän avunhuutonsa… Kun vanhurskaat huutavat apua, Herra kuulee ja pelastaa heidät kaikesta hädästä. Herra on lähellä niitä, joilla on särkynyt sydän, hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli.
Ps 34:16, 18-19

Saatat kysyä Jeesukselta: “Kuinka kauan vielä? En jaksa enää tätä kipua!”. Herrasi tietää kaiken, mitä tapahtuu elämässäsi ja avioliitossasi. Pyydä Häntä parantamaan särkynyt ja torjuttu sydämesi tänään. Jeesus rakastaa puolisoasi enemmän kuin sinä rakastat! Voitko kuvitella? Juuri nyt sinun työsi on seisoa lujana uskossa, etsiä ja kasvaa Herrassa joka päivä. Älä ole niin kiireinen, ettet ehdi lukea Sanaa päivittäin.

Hänen vihansa kestää vain hetken, hänen hyvyytensä läpi elämän. Illalla on vieraana itku mutta aamulla ilo.
Ps 30:5

Kyyneleiden ajanjakson jälkeen Herra kyllä antoi minulle uuden sanan: “Riemuitse”. Hän halusi, että alkaisin ylistämään ja kiittämään Herraa uskossa ja odottaisin avioliiton eheytymisen ihmettä. Joka päivä muistelen raamatunkohtaa Fil 4:4-7 ja kiitän Herraa, että “silloin Jumalan rauha, joka ylittää kaiken ymmärryksen, varjelee teidän sydämenne ja ajatuksenne, niin että pysytte Kristuksessa Jeesuksessa.” Älä ikinä unohda, että Jumala parantaa sairaat ja kuolleet avioliitot!

Älä luovuta!

Siunauksin,
Charlyne Steinkamp
Rejoice Marriage Ministries

Katso uuusimmat julkaisut TÄÄLTÄ.