Herra, avaa silmäni

19.3.2020

Herra, avaa silmäni

Suomennettu hartaudesta: Lord, open my eyes (Charlyne Cares Devotion 18.3.2020)

Sanokaa niille, jotka sydämessään hätäilevät: “Olkaa lujat, älkää pelätkö. Tässä on teidän Jumalanne! Kosto lähestyy, tilinteon hetki. Jumala itse tulee ja pelastaa teidät.” Silloin aukenevat sokeiden silmät ja kuurojen korvat avautuvat.
Jes 35:4-5

Miten näet oman avioliittosi tai puolisosi? Rukoilen puolestasi tänään, että annat Pyhän Hengen näyttää sinulle, miten Hän näkee avioliittosi, puolisosi ja olosuhteesi. Hän näkee kaiken eri tavalla kuin sinä.

Herra, rukoilen, että avaat tämän ihmisen silmät näkemään, mikä Sinun suunnitelmasi on hänen puolisolleen ja avioliitolleen. Rukoilen, että avaat tuhlaajan silmät näkemään totuuden, joka vapauttaa hänet, eikä hän ole enää orja syntiselle elämäntyylilleen. Auta hänen puolisoaan, ettei tämä kuuntelisi vihollisen valheita. Tiedän, ettei mikään ole Sinulle mahdotonta. Herra, auta tätä henkilöä pitämään katseensa kiinni Sinussa eikä olosuhteissaan. Herra, vahvista hänen uskoa, toivoa ja luottamusta Sinuun päivittäin. Tätä rukoilen Jeesuksen nimessä. Aamen.

Olkoot siis silmäsi avoinna, Jumalani, ja korvasi alttiit kuulemaan rukouksia, joita tässä paikassa lausutaan.
2 Aik 6:40

Täydellinen esimerkki siitä että luonnollisilla silmillä nähdään äärimmäisiä olosuhteita, muttei ymmärretä sitä, mitä Herra tekee henkimaailmassa, on toisessa Kuninkaiden kirjassa 6:8-23 Elisasta ja hänen palvelijastaan.

Aramin (Syyrian) kuningas oli sodassa Israelia vastaan. Kerta toisensa jälkeen Elisa, profeetta, paljasti Israelin kuninkaalle, mitä Aramin kuningas suunnitteli jokaisessa hyökkäyksessä. Kun Aramin kuningas sai tietää, kuka paljasti hänen salaisuutensa, hän halusi vangita Elisan ja lähetti tämän luokse joukon sotilaita hevosineen ja vaunuineen. Kun Elisan palvelija nousi ylös seuraavana aamuna, hän näki, että vihollinen oli ympäröinyt kaupungin ja häntä alkoi pelottaa.

Kun Jumalan miehen palvelija aamulla nousi ja meni ulos, kaupungin ympärillä oli kaikkialla sotilaita, hevosia ja vaunuja. Palvelija sanoi Elisalle: “Voi, herrani! Mitä me nyt teemme?”
2 Kun 6:15

Olkoon tämä rukouksesi tänään: Herra, mitä minä teen _____? Kysy Herralta Hänen tahtoaan elämääsi. Vain Jumala tietää, mitä Hän haluaa tehdä sinulle ja avioliitollesi.

“Älä pelkää”, Elisa vastasi, “meillä on puolellamme enemmän väkeä kuin heillä Hän rukoili Herraa ja sanoi: “Herra, avaa hänen silmänsä, jotta hän näkisi.” Herra avasi palvelijan silmät, ja hän näki, että vuori Elisan ympärillä oli tulisia hevosia ja vaunuja täynnään.
2 Kun 6:16-17

Uskotko kaikkivaltiaan Jumalan voimaan? Uskotko Hänen voimaansa, jotta puolisosi vapautuu vihollisen ansasta ja hänen silmänsä avautuvat Jumalan totuuksille? Anna minä aukaisen sinun silmäsi muutamille Jumalan totuuksille:

• Jumala on uskollinen olosuhteistasi huolimatta. Hänen Sanansa on totta. Sinun täytyy päättää uskoa Jumalan armeijan voimaan ja että taivaalliset joukot suojelevat sinua ja perhettäsi.

Kun syyrialaiset tulivat Elisaa kohti, hän rukoili Herraa sanoen: “Sumenna heidän silmänsä.” Herra teki Elisan pyynnön mukaisesti ja sumensi heidän silmänsä. Elisa sanoi heille: “Ei tämä ole oikea tie eikä oikea kaupunki. Tulkaa minun perässäni, minä vien teidät sen miehen luo, jota te etsitte.” Hän johdatti sotilaat Samarian kaupunkiin.
2 Kun 6:18-19

• Jumala on saanut voiton vihollisestamme. Voit rukoilla Elisan rukousta itsellesi. Avaa minun silmäni, jotta minä näkisin Sinun tahtosi avioliitossani.

…Herra avasi palvelijan silmät, ja hän näki, että vuori Elisan ympärillä oli tulisia hevosia ja vaunuja täynnään.
2 Kun 6:17

Rukoilen suojelusta perheeni ympärille lähes päivittäin suojellakseni heitä pahalta. Rukoilen myös, että Herra avaisi perheeni hengelliset silmät näkemään Jumalan voiman omassa elämässään. Rukoiletko sinä?

Minä olen tulimuuri sen ympärillä — sanoo Herra — ja asun sen keskellä täydessä kirkkaudessani.
Sak 2:5

Kun luet tätä Raamatun tarinaa, katso, mitä voit oppia tänään.

• Palvelevien enkelien joukko on aktiivisena Jumalan ihmisten elämässä.

Sinun turvanasi on Herra, sinun kotisi on Korkeimman suojassa. Onnettomuus ei sinuun iske, mikään vitsaus ei uhkaa sinun majaasi. Hän antaa enkeleilleen käskyn varjella sinua, missä ikinä kuljet.
Ps 91:9-11

• Muista, kuka on sinun puolellasi nykyisistä olosuhteistasi huolimatta. Luota Herraan.

Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?
Room 8:31

Rukoile, että Jumala vapauttaa sinut, rakkaan puolisosi ja rakkaimpasi hengellisestä sokeudesta. Rukoile päivittäin, että heidän sydämensä silmät avautuisivat näkemään Jumalan totuudet.

Minä rukoilen, että Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja näkemisen hengen, niin että oppisitte tuntemaan hänet, ja että hän valaisisi teidän sisäiset silmänne näkemään, millaiseen toivoon hän on meidät kutsunut, miten äärettömän rikkaan perintöosan hän antaa meille pyhien joukossa ja miten mittaamaton on hänen voimansa, joka vaikuttaa meissä uskovissa.
Ef 1:17-19

Ole nyt niin kuin Elisan palvelija ja avaa silmäsi näkemään, mitä Herra haluaa sinun näkevän avioliitostasi!