Hänen tuntemisensa – kaiken ydin

5.5.2020

Hänen tuntemisensa – kaiken ydin

Suomennettu hartaudesta: Knowing Him – the heart of it all (Charlyne Cares Devotion 4.5.2020)

Vierailijan kirjoituksen on kirjoittanut joku odottava puoliso. Alla olevat näkemykset ovat kirjoittajan omia, eivätkä välttämättä kuvasta Rejoice Marriage Ministries:n tai Steinkampien näkemyksiä.

“Jokainen syvä, läheinen suhde perustuu luottamukseen. Ilman luottamusta ei voi olla rakkautta.”

Näin tuon kirjoitettuna yhdessä blogissa tänään ja se sai minut miettimään. Oman kokemukseni perusteella rakkautta ja luottamusta voi kyllä olla erikseen. Elämässäni on ihmisiä, joihin luotan, mutta joita en rakasta, ja elämässäni on myös ihmisiä, joita rakastan, mutta joihin en luota.

Sitten aloin miettimään, voiko toista olla ilman toista, kun on kyse suhteestamme Jumalaan. Kun rukoilin, tunsin Pyhän Hengen puhuvan minulle ja Hän ilmaisi asian toisin. Hän sanoi:

“Ilman luottamusta, et voi VASTAANOTTAA minun rakkauttani.”

Hän jatkoi sanoen: “Jos et luota Minuun, niin et usko, että minä rakastan sinua. Ja jos et usko, että Minä rakastan sinua, niin silloin et luota Minuun.”

Eikö tuo ole niin totta?! En ole ikinä todella keskustellut kenenkään kanssa, joka olisi kamppaillut sen asian kanssa, ettei rakasta Jumalaa tarpeeksi. (Ja luulen, että kuka tahansa, joka tuntee, että hänen pitäisi yrittää rakastaa Jumalaa enemmän, huomaa, että tuon tunteen juurisyy on itseasiassa tunne omasta arvottomuudesta / ei tunneta Jumalan rakastavan itseään.)

Kamppailumme juontuvat oikeasti käsityksestämme ja uskostamme siitä, rakastaako Jumala meitä, ja kaikki se alkaa luottamuksesta. Jos emme luota Jumalaan, niin pohjimmiltaan laitamme Jumalan aina syytetyn penkille ja meistä tulee tuomari ja valamiehistö sille, mikä on tai ei ole “rakkautta/rakastavaa”. Se, mitä Hän sanoo, on merkityksetöntä, koska ilman luottamusta emme voi ikinä todella uskoa, mitä Hän sanoo meille. Ilman luottamusta, aina kun tunnemme itsemme satutetuiksi tai kun jokin asia ei mene meidän oman mielemme mukaan, sydämemme käyttää sitä todisteena “osoittamaan”, että Jumala ei rakasta meitä.

Toisaalta jos luotamme Jumalaan, niin silloin suodatamme kaiken näkemämme ja kokemamme sen tiedon kautta, että Hän on luotettava. Vasta silloin voimme uskoa, että kaikki, mitä Hän tekee, on rakkauden osoittamista, vaikkei se näytä siltä tai emme todella ymmärrä sitä.

Me voimme ja meidän todellakin pitäisi silti pyytää viisautta ja ymmärrystä, mutta sen täytyy tulla nöyrästä sydämestä, joka janoaa läheisyyttä ja haluaa tietää Jumalan tiet tunteakseen HÄNET paremmin. Epäluuloinen, epäileväinen tai pelokas sydän vaatii sen sijaan vastauksia. Se pistää Jumalan oikeudenkäyntiin ja odottaa Häntä selittämään itseään meille todistaakseen rakkautensa.

Jos risti ei ole jo todistanut Jumalan rakkautta meitä kohtaan niin ei sitten mikään.

Uskon, että jos luotamme Häneen pelkästään tottelevaisuudesta tai uhraamisesta (esimerkiksi sydän, joka sanoo: “Tiedän, että minun pitäisi luottaa Jumalaan, joten huolimatta siitä, mitä tunnen, niin minä luotan”), niin Jumala haluaa jokaisen meistä siirtyvän sellaiseen tilaan, että voimme luottaa, koska TUNNEMME Hänet. Siinä on VALTAVA ero! Tottelevaisuus ja uhraaminen ovat hyviä asioita, mutta en halua menettää näkyvistäni MAHTAVAA ja tyytyä hyvään.

Näen sen näin –

Mitä enemmän tunnen Häntä, sitä enemmän luotan Häneen. Mitä enemmän luotan Häneen, sitä enemmän uskoni sittä, että Hän rakastaa minua, syvenee. Mitä enemmän uskoni siitä, että Hän rakastaa minua, syvenee, sitä enemmän rakastan Häntä. Mitä enemmän rakastan Häntä, sitä enemmän haluan tuntea Hänet… ja niin se jatkuu ympäri ja ympäri.

Me rakastamme, koska Jumala on ensin rakastanut meitä.
1 Joh 4:19

Minä rukoilen, että Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja näkemisen hengen, niin että oppisitte tuntemaan hänet.
Ef 1:17

Te etsitte minua, ja te löydätte minut! Koko sydämestänne te minua etsitte.
Jer 29:13

Kaikki palaa takaisin Hänen tuntemiseensa.

Alexis
Australia

Rejoice Marriage Ministries

Katso uuusimmat julkaisut TÄÄLTÄ.

Katso uuusimmat julkaisut TÄÄLTÄ.