Et ole yksin

29.4.2019

Et ole yksin

Suomennettu hartaudesta: You are not alone (Charlyne Cares Devotion 29.4.2019)

Vierailijan kirjoituksen on kirjoittanut joku odottava puoliso. Alla olevat näkemykset ovat kirjoittajan omia, eivätkä välttämättä kuvasta Rejoice Marriage Ministries:n tai Steinkampien näkemyksiä.

Oletko ikinä murehtinut sitä, kuinka merkityksetön tai heikko ja uupunut olet? Miten et ole suorittanut tehtävääsi? Minä ainakin murehdin joskus. Ei ole kyse siitä, etteikö minulla olisi uskoa tai epäilisin Jumalan uskollisuutta. En vain luota itseeni. Kun päivät muuttuvat kuukausiksi, kuukaudet vuosiksi ja taistelu kestää pitkään, tiedän että Jumala on uskollinen ja hyvä, mutta tunnen itseni niin uupuneeksi ja mietin, miten aion päästä maaliviivan yli. No, minä kerroin Herralle tuon kaiken. Olin silloin unelias, nälkäinen, minulla oli vähän migreeniä ja yritin niin kovasti rukoilla Jumalan taisteluvarustusta perheeni ylle. Se oli niin vaikeaa. Tuntui siltä, että miten perheeni selviäisi, kun “heikko minä” seisoo muurinaukossa heidän puolestaa, väsyneenä, uupuneen ja yksin? Päätin sitten kuunnella jotakin ylistysmusiikkia saadakseni energiaa. Sen sijaan Herra johdatti minulle saarnan, joka todella puhutteli.

Tässä on joitakin muistiinpanojani tuosta saarnasta. Se perustui ensimmäiseen Kuningasten kirjaan lukuun 19. Tarina ennen tätä lukua on se, kun Elia ennustaa kuivuuden, eikä sadetta tule muutamaan vuoteen. Hänellä on kisa Baalin profeettojen kanssa ja hän voittaa heistä 450 rukoilemalla Jumalaa ja kutsumalla tulen alas taivaasta. Sitten hän surmaa nuo väärät profeetat. Tämän jälkeen hän rukoilee sadetta ja Herra antaa sateen maalle. Vau! Mitä uskoa! Mitä ihmeitä.

Mutta heti tämän jälkeen luvussa 19 Isebel uhkailee Eliaa ja hän pakenee ja haluaa kuolla. Herra kuitenkin lähettää enkelinsä ja kehottaa kaksi kertaa häntä syömään ja nukkumaan.

Hän paneutui makuulle ja nukkui kinsteripensaan alla, kunnes enkeli kosketti häntä ja sanoi hänelle: “Nouse ja syö!”
1 Kun 19:5

Tässä kohti Herra puhui minulle ja sanoi, että myös minun tulisi syödä ja nukkua, sillä kehoni ei ollut tasapainossa. Fyysinen ruumiini oli heikko; se vaikutti henkiseen ruumiiseeni. Jopa Daavid luotti Jumalaan ja nukkui, vaikka Absalom jahtasi häntä.

Minä menen levolle ja nukahdan, sitten herään taas aamuun. Koko yön Herra suojelee minua. 
Ps 3:5

Sitten Elia kohtasi Jumalan, joka puhutteli häntä. Jumala sanoi oman totuutensa kiistääkseen ne valheet, joita Elia uskoi, ja jotka olivat saaneet hänet pakenemaan. Elia uskoi, että hän oli eristäytynyt ja yksin.

Hän vastasi: “Hellittämättä olen taistellut puolestasi, Herra, kaikkivaltias Jumala, kun israelilaiset ovat hylänneet sinun liittosi. He ovat hajottaneet alttarisi ja tappaneet profeettasi, niin että vain minä olen jäänyt jäljelle. Nyt he etsivät minua riistääkseen minultakin hengen.”
1 Kun 19:14

Jumala kuitenkin sanoi, että hänen lisäkseen on 7000 muuta.

Vain seitsemäntuhatta minä jätän jäljelle Israeliin, kaikki ne, joiden polvet eivät ole notkistuneet Baalin edessä ja joiden suu ei ole Baalia suudellut.
1 Kun 19:18

Niin, omassa tilanteessani minä en ole eristäytynyt, on myös muita odottavia puolisoita niin kuin minä. Ja Herra muistutti minua kolmesta kristitystä ystävästäni, joilla ei kyllä ole avioliitto-ongelmia, mutta he todellakin rukoilevat puolestani. Vaikka horjahtaisinkin, en kaatuisi, sillä Jumala pitää kiinni kädestäni.

Jos hän horjahtaakin, ei hän suistu maahan, sillä Herra pitää häntä kädestä.
Ps 37:24

Palatakseni takaisin Eliaan, Jumala antoi hänelle ohjeet Hasaelin, Jehun ja Elisan voitelemiseksi – jotta muut Baalin palvojat saataisiin tapettua. Toisin sanoen piti saattaa loppuun se, mikä alkoi Karmelinvuorella. Omassa tapauksessani minun pitää saattaa loppuun kilpailuni tietäen, että Jumala on voimani.

Kestän kaiken hänen avullaan, joka antaa minulle voimaa.
Fil 4:13

Raamattu kehottaa meitä varjelemaan sydämemme, joka käsittää mielen, tahdon ja tunteet.

Ennen muuta varjele sitä, mikä on sydämessäsi.
Sananl 4:23a

Useimmilla meistä on varustus yllä. Mutta joskus se kuitenkin pettää, useimmiten silloin kun olemme väsyneitä ja keskitymme olosuhteisiin emmekä Jumalaan. Ja kun varustus on alhaalla, silloin vihollinen hyökkää valheiden tulisilla nuolilla.

Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
Joh 8:44

Kun fyysinen ruumiisi on heikko etkä voi hyvin, niin hengellisin asia, jonka voit tehdä, on syödä ja nukkua ja piristyä. Jumala ei suutu sinulle siitä.

Astukaamme sen tähden rohkeasti armon valtaistuimen eteen, jotta saisimme armoa ja laupeutta, löytäisimme avun silloin kun sitä tarvitsemme.
Hepr 4:16

Lepäämisen jälkeen, käytä aikaa Pyhän Hengen kanssa ja analysoi ajatuksiasi ja sitä, mitä sisälläsi on, jotta valheet paljastuisivat.

Tutki minut, Jumala, katso sydämeeni. Koettele minua, katso ajatuksiini. Katso, olenko vieraalla, väärällä tiellä, ja ohjaa minut ikiaikojen tielle.
Ps 139:23-24

Niin kuin paholainen on valehtelija, niin Jeesus on tie, totuus ja elämä. Hänen totuutensa on sinun kilpesi vihollisen valheita ja hyökkäyksiä vastaan.

Hän levittää siipensä yllesi, ja sinä olet turvassa niiden alla. Hänen uskollisuutensa on sinulle muuri ja kilpi.
Ps 91:4

Lopuksi, on hyvä muistaa, että taistelu ei ole meidän vaan Jumalan.

Näin sanoo teille Herra: Älkää säikähtäkö älkääkä pelätkö tuota valtavaa sotajoukkoa, sillä tämä ei ole teidän sotanne vaan Jumalan.
2 Aik 20:15b

Lalitha
Yhdistyneet Arabiemiirikunnat
Rejoice Marriage Ministries

Katso uuusimmat julkaisut TÄÄLTÄ.

Katso uuusimmat julkaisut TÄÄLTÄ.