Elätkö niin kuin olisit naimisissa?

17.7.2018

Elätkö niin kuin olisit naimisissa?

Suomennettu hartaudesta: Are you living married? Charlyne Cares Devotion 17.7.2018

Hän vastasi heille: “Ettekö ole lukeneet, että Luoja alun perin teki ihmisen mieheksi ja naiseksi?” Ja hän jatkoi: “Sen tähden mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako.”
Matt 19:4-6

Saanko kysyä sinulta kysymyksen? Tämänhetkisestä siviilisäädystäsi huolimatta, pidätkö itseäsi naimisissa olevana Jumalan silmissä? Rukoilen, että pidät, sillä liitto sinun, puolisosi ja Jumalan välillä on perusta sille, että seisot avioliittosi puolesta, ja että rukoilet ja luotat siihen, että yksin Jumala voi parantaa ja eheyttää avioliittosi. Siihen tarvittaisiin ihme, saatat sanoa. Kyllä, siihen tarvitaan, mutta sinun Jumalasi on ihmeitä tekevä Jumala.

Lisäksi minulla on toinenkin kysymys. Jos pidät itseäsi naimisissa olevana, käyttäydytkö sillä tavalla 100% ajastasi? Puolisosi fyysinen poissaolo tai läsnäolo ei merkkaa mitään siinä, että Jumalan silmissä olet kuitenkin naimisissa.

Kuulemamme ja lukemamme perusteella liian moni ihminen, jolle Jumala on puhunut lupauksensa avioliiton myönteisestä tulevaisuudesta, muuttuu kuitenkin tilanteesta riippuvaiseksi odottajaksi. Muiden odottavien puolisoiden kanssa ja eri avioliittojärjestöissä he puhuvat kuin naimisissa oleva, mutta elävät kuitenkin sinkun elämää. He ovat oikeastaan niin kuin sunnuntaikristittyjä, jotka käyvät kirkossa Raamattu kädessään, laulavat lauluja ja käyvät läpi rutiineja, mutta elävät kuitenkin loppuviikon melkein samoin kuin muu maailma.

“Kuka saa tietää, jos seison avioliittoni puolesta, mutta käyttäydyn kuin sinkku?”

Ensinnäkin, sinä ja Jumala tiedätte. Lisäksi poissa oleva puolisosi saattaa tietää. Yksi iso televisioyhtiö seurasi erästä naista hänen asunnoltaan työpaikalle, ja huomasi, kuinka moneen turvakameran kuvaan hän oli osunut matkan varrella. Luku oli hämmästyttävä. Eikö tunnukin siltä, että jos monet tuntemattomat ihmiset voivat kuvata meitä tietämättämme, niin jotkin tekemäsi asiat, positiiviset tai negatiiviset, saattavat päätyä myös puolisosi tietoon?

Joka viikko jaan teille kirjoituksen tuhlaajan näkökulmasta. Voin sanoa, että minä tulin takaisin kotiin vaimon luokse, jonka puhe vastasi hänen tekojaan 100%:sti. Charlyne ei todellakaan valehdellut, että olisi seisonut avioliiton puolesta Jumalan kanssa, mutta käyttäytynt kuitenkin eri tavalla.

Sinun tulee muistaa, että Saatana kääntää jokaisen tilanteen omaksi edukseen, joten et voi riskeerata siinä, että tuhlaajapuolisosi saisi olla todistamassa tai kuulemassa sinun sinkkutyylisestä elämästäsi. Eheytyneen avioliittosi tulevaisuus saattaa hyvinkin riippua teoistasi näinä päivinä.

Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä. Vastustakaa häntä, uskossa lujina! Tiedättehän, että veljenne kaikkialla maailmassa joutuvat kokemaan samat kärsimykset.
1 Piet 5:8-9

Kun olimme eronneet, soitin eräänä lauantaiaamuna kotiimme järjestääkseni lasten hakemisen. Joku mies vastasi Charlynen puhelimeen. Hän selvästikin tiesi minusta, mutta kieltäytyi sanomasta, kuka hän oli tai miksi hän oli perheemme kodissa. Hän kieltäytyi kutsumasta Charlynea puhelimeen. Epäilin, että vaimoni oli “mennyt eteenpäin elämässään” ja olin pöyristynyt. Selvisi kuitenkin, että kaksi perhettä seurakunnasta olivat saaneet tietää, mitä kaikkea apua Charlyne tarvitsi kotona, ja he olivat tulleet sinä lauantaina auttamaan. Charlyne ja muut naiset olivat lähteneet kauppaan, ja tuo mies oli avulias vastatessaan puhelimeen poissa olevan vaimoni puolesta.

Rukoilen, että voisit tajuta, miten vihollinen haluaa kääntää parhaimmatkin aikomukset sekasotuksi, joka tuo lisäharmia perheellesi. Sinun tulee tehdä kaikki mahdollinen estääksesi sitä tapahtumasta. Ja tehdäksesi niin, sinun tulee aina elää, toimia, käyttäytyä ja puhua niin kuin olisit naimisissa.

Pyydät Jumalalta valtavaa ihmettä. Me haluamme nähdä perheesi eheytyvän. Vaikka Rejoice Marriage Ministries:n tavaramerkkinä ei ole antaa suoria neuvoja, tänä päivänä minusta tuntuu siltä, että voisin rikkoa tuota sääntöä tämän ongelman suuruuden takia – ja perheellesi aiheutuvan mahdollisen harmin takia – ja kerron sinulle joitakin asioita, joista voit tarkistaa, ettet muutu tilanteesta riippuvaiseksi odottavaksi puolisoksi.

Pidä vihkisormustasi. Se muistuttaa sinua – ja kaikkia ympärilläsi olevia – siitä, että olet naimisissa. Tämä yksi keino selvittää monta asiaa. (Vuosisatojen ajan katolilaiset nunnat, jotka eivät ikinä mene naimisiin, ovat pitäneet vihkisormusta symbolina liitostaan Jumalan kanssa. Pitäisikö sinun tehdä yhtään vähempää?)

Pysy poissa sinkkujen tapahtumista. Monille ihmisille nämä ovat sellaisia paikkoja, joissa “shoppaillaan” tulevaa puolisoa, mutta sinä et sovi sinne! Voit löytää hyvää yhteyttä ja opetusta muualta seurakunnastasi tai yhteisöstäsi sinkkutapahtumista huolimatta. Muista, Jumalan silmissä olet naimisissa.

Pidä vain saman sukupuolen rukousystäviä. Yhdessä rukoileminen tuo tietyn tason inntiimiyttä. Säästä se takaisin tulevalle puolisollesi.

Vältä viestittelyä vastakkaisen sukupuolen kanssa. Älä kerro yksityiskohtia elämästäsi tai avioliitostasi vastakkaiselle sukupuolelle.

Älä käy ulkona vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa, mistään syystä, paitsi isoissa ryhmissä. Miltä tuhlaajapuolisostasi tuntuisi, jos joku raportoisi hänelle nähneensä sinut ulkona vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa?

Jos tunnet johdatusta soittaa jollekulle kysyäkseen hänen kuulumisiaan, anna jonkun saman sukupuolen edustajan tehdä se.

Vältä “mutta me olemme vain kavereita” -sydroomaa. Kuulin erään pastorin sanovan, että jos joku sanoo nuo sanat, hänellä on jo ongelmia!

Käytä ohjeena kysymystä “Jos puolisoni olisi kotona, tekisinkö näin?” En esimerkiksi kävisi ulkona kahvilla vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Joten jos pidät itseäsi naimisissa olevana Jumalan silmissä, miksi kävisit ulkona nytkään?

Pysy poissa valvomattomista chat-huoneista. Rajoita netissä jakamaasi tiedon määrää (et tiedä muiden sukupuolta tai edes sitä, ketä siellä todella on). Rajoita sähköpostittelu vastakkaiselle sukupuolelle vain siihen, mikä on todella välttämätöntä.

Anna Jumalan olla puolisosi, kumppanisi, ystäväsi – eikä jonkun vastakkaisen sukupuolen edustajan tai tietokoneesi.

Etsi mahdollisuuksia palvella saman sukupuolen edustajia, ei vastakkaisen sukupuolen.

Vältä “Kerron sinulle minun ongelmani, jos sinä kerrot minulle omasi” -skenaariota vastakkaisen sukupuolen kanssa.

Älä edes kuvittele, millainen aviomies tai vaimo joku toinen voisi olla.

Älä etsi porsaanreikiä salliaksesi vastakkaisen sukupuolen välisiä suhteita. Pyri elämään mahdollisimman kaukana reuna-alueesta. Keskitä ajatuksesi, energiasi, aikasi ja tunteesi elämään naimisissa olevana kristittynä, joka pyrkii aina edistämään Jumalan valtakunnan työtä.

Tänään sinulle on hyviä uutisia. Huolimatta siitä, kuinka kauas olet lipunut avioliittosi puolesta seisomisessa tai elämisessä niin kuin naimisissa oleva, anteeksianto löytyy Jeesuksessa Kristuksessa. Rukoilen, että etsit tänään Hänen anteeksiantoaan, ja että tekisit tarvittavat muutokset omassa elämässäsi ja eläisit Jeesukselle Kristukselle innostuneena Hänen lupauksestaan avioliiton eheytymisestä.

Ratkaiseva tosiseikka on, että jokaisen miehen tai naisen, joka vakavissaan seisoo avioliittonsa puolesta, tulee pitää itseään naimisissa olevana, aina, kaikin tavoin, tästä päivästä eteenpäin.

Jumalalla on jotakin todella erityistä sinulle, eheytyneessä avioliitossa, jossa kaikki palvelevat Häntä. Charlyne ja minä haluamme kertoa sinulle kaikista esteistä eheytymisen tiellä. Vastakkaista sukupuolta käsittelevät asiat ovat hankalia, mutta meistä tuntuu siltä, että ne ovat väistettävissä oleva sudenkuoppia, jotka estävät montaa avioliittoa eheytymästä. Katkaise pysyvästi kaikki väärät suhteet. Tänään sinun täytyy ehkä huutaa avuksi Herraa ja katua juuri nyt. Sitten voit kulkea vapaudessa Jeesuksen Kristuksen, Herramme, kautta ja alkaa taas heti seisomaan avioliittosi puolesta!

Vapauteen Kristus meidät vapautti. Pysykää siis lujina älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen.
Gal 5:1

Koska Hän elää,