3 tapaa rukoilla

2.2.2019

3 tapaa rukoilla

Suomennettu sivulta: 3 ways to pray (Rejoice Marriage Ministries)

3 TAPAA RUKOILLA PUOLISOSI ELÄMÄSSÄ OLEVAN TOISEN HENKILÖN PUOLESTA

Teille on opetettu: ‘Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihamiestäsi.’ Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta.
Matt 5:43

Rukoile, että hänellä olisi aito suhde Jeesuksen kanssa.

Kun puolisosi elämässä oleva toinen nainen tai mies tajuaa tarvitsevansa Pelastajaa, hän löytää, mitä Jumalan Sana sanoo avioliitosta.

Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä.
Ef 2:8-9

Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
1 Joh 1:9

Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
Room 10:9

Rukoile sen puolison puolesta, jonka hän on ehkä jättänyt jälkeensä.

Monissa tapauksissa aviorikossuhde jättää jälkeensä kaksi rikkinäistä kotia. Henkilöllä, joka on puolisosi kanssa, saattaa olla oma perhe, johon myös sattuu. Rukoile, että perheesi eheytyisi. Rukoile myös, että tuon toisen kodin rikkinäiset sydämet ja elämät parantuisivat.

Älkää tehkö mitään itsekkyydestä tai turhamaisuudesta, vaan olkaa nöyriä ja pitäkää kukin toista parempana kuin itseänne. Älkää tavoitelko vain omaa etuanne vaan myös muiden parasta.
Fil 2:3-4

Rukoile, että hän ymmärtäisi, että SINUN puolisosi ei ole Jumalan tarkoitus hänelle.

Vaikka puolisosi ja se toinen henkilö saattavat näyttää onnellisilta ja tyytyväisiltä, niin jos he ovat jättäneet avioliittonsa tuon suhteen takia, se on syntiä. Jotkut ihmiset eivät ehkä ymmärrä sitä selkeästi. Jumalan Sana on selkeä avioliitosta ja rajoista.

Mutta haureuden välttämiseksi tulee kunkin miehen elää oman vaimonsa ja kunkin naisen oman miehensä kanssa.
1 Kor 7:2

Laki sitoo naimisissa olevan naisen mieheensä niin kauan kuin tämä on elossa. Mutta jos mies kuolee, nainen vapautuu siitä laista, joka sitoi hänet mieheen.
Room 7:2

Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä.
1 Piet 5:8

Herra, minuun sattuu, mutta minä tiedän, että Sinä ohjaat elämääni. En voi uskoa kaikkea sitä, mitä avioliitossamme on tapahtunut. En ikinä ajatellut, että puolisoni lankeaisi vihollisen houkutuksiin. Herra, puhu Sinun totuuksiasi hänelle. Pelasta hänet Saatanan juonilta ja petoksilta. Rukoilen, että puolisoni ja se toinen henkilö saisivat kumpikin henkilökohtaisen kohtaamisen Sinun kanssa, Herra. Rukoilen, että Pyhä Henki puhuisi Jumalan totuutta ja synnintuntoa, joka rikkoisi ja hajottaisi heidän jumalattoman suhteensa. Herra, aseta suojamuuri puolisoni ympärille. Anna puolisoni tulla järkiinsä siitä toisesta henkilöstä ja tulla tietoiseksi synnistään. Herra, näytä hänelle pakotie tuosta synnillisestä suhteesta.

Herra, kasvata uskoani ja toivoani Sinuun. Muistuta puolisoani joka päivä lapsistamme ja minusta. Herra, poista pelkoni ja ahdistavat ajatukseni ja korvaa ne Sinun rakkaudella, ilolla ja rauhalla. Luovutan elämäni, puolisoni ja lapseni Sinulle. Sinä olet Suojelijamme, Huolehtijamme, Puolustajamme ja Pelastajamme. Herra, uskon, että Sinun mahtava voimasi voi eheyttää ja herättää henkiin avioliittoni. Anna minulle kärsivällisyyttä odottaa Sinun täydellistä ajoitustasi. Anna silmieni nähdä asiat niin kuin Sinä ne näet, eikä niin kuin maailma näkee. Mikään ei ole Sinulle mahdotonta! Jeesuksen nimessä, aamen.