18 merkkiä siitä, että jotakin on tapahtumassa!

14.8.2018

18 merkkiä siitä, että jotakin on tapahtumassa!

Suomennettu hartaudesta: 18 signs something is happening Charlyne Cares devotion (alkuperäistä linkkiä ei löydy) Rejoice marriage ministries
Tämän päivän kirjoitus on Bobilta, joka oli tuhlaaja, joka palasi takaisin kotiin. Menimme uudelleen naimisiin ja olimme naimisissa vielä 23 vuotta ennen kuin Herra otti hänet Taivaan kotiin. Bob kirjoitti 19 kirjaa tuhlaajan näkökulmasta noiden kahden vuosikymmenen aikana avioeromme ja uudelleen avioitumisemme jälkeen.
-Charlyne

Emmehän me taistele ihmisiä vastaan vaan henkivaltoja ja voimia vastaan, tämän pimeyden maailman hallitsijoita ja avaruuden pahoja henkiä vastaan.
Ef 6:12

Tuhlaajana elellessäni, silloin kun olimme eronneet, kuuntelin erään pastorin saarnaa ja yksi lausahdus on jäänyt mieleeni tähän päivään asti: “Jos voisit nähdä sen hengellisen taistelun, jota ympärilläsi käydään, pelästyisit kuoliaaksi.” Omat hengelliset silmäni eivät olleet vielä avautuneet, joten en pystynyt täysin ymmärtämään, mitä tuo arvostettu Jumalan mies sanoi. Asia jäi kuitenkin mieleeni.

Avioliiton puolesta seisominen Jumalan kanssa on hengellistä taistelua, mutta et välttämättä huomaa Saatanan kaikkia juonia, samalla kun Jumalan tahto on tapahtumassa. Haluan jakaa sinulle joitakin asioita, joista voit tietää, että jotakin on tapahtumassa henkivalloissa. Kaikkien 18:n asian ei välttämättä tarvitse olla nähtävissä, jotta puolisosi tulisi takaisin kotiin, eivätkä nämä asiat tapahdu missään tietyssä järjestyksessä. Saatat jopa nähdä puolisosi kävelevän pihatielläsi ennen kuin näet yhtäkään näistä merkeistä, mutta todennäköisesti jotkut näistä asioista tapahtuvat:

  • Sinusta tuntuu siltä, että haluat luovuttaa. “Mitään ei tapahtu ja mikään ei ikinä muutu.” Vihollinen saa sinut ajattelemaan näitä ajatuksia.
  • Alat tuntea huolta puolisosi sielun puolesta. Avioliittosi eheytyminen ei näytä läheskään niin tärkeältä kuin se, missä rakkaasi tulee viettämään iankaikkisuuden.
  • Herra haluaa sinun rukoilevan aviomiehesi tai vaimosi puolesta kummallisina ajankohtina. Jotkut Jumala saattaa herättää keskellä yötä rukoilemaan puolisonsa puolesta.
  • Saatana lähettää jonkun “korvikkeen” elämääsi. Juuri kun asiat ovat synkimmillään, Herra Oikea tai Neiti Täydellinen astuu kuvioihin. Jotkut odottavat puolisot tekevät sen virheen, että ajattelevat “Tämän täytyy olla Jumalasta, koska sovimme niin täydellisesti toisillemme.” Korvikkeet näyttävät aina paremmilta kuin aito asia.
  • Ihmiset muistuttavat sinua jatkuvasti puolisosi vapaasta tahdosta, ja siitä, kuinka sinä olet oikeutettu ottamaan avioeron.
  • Ihmiset sanovat, että Jumala haluaa sinun olevan “onnellinen”. Tosiasiassa Jumala on paljon enemmän huolissaan sinun pyhyydestäsi kuin onnellisuudestasi. Hän välittää myös sinun puolisosi eksyksissä olemisesta.
  • Et näe ulospääsyä tietyistä olosuhteista, esimerkiksi rahaongelmista. Muista, Jumala toimii parhaiten silloin, kun mikään muu ei toimi.
  • Tunnet houkutusta ottaa pois vihkisormuksesi.
  • Löydät raamatunkohdan, joka on kuin juuri sinulle kirjoitettu. Sana puhuu sydämeesi ja puhuu siitä, mitä tarvitset.
  • Jotkut tuhlaajapuolisosi teoista ovat selittämättömiä. Minä esimerkiksi pyysin useaan otteeseen Charlynea lopettamaan rukoilun puolestani. Tiesin, että synnintuntoni oli seurausta hänen rukouksistaan.
  • Vihollinen voi käyttää jopa perheenjäseniäsi saamaan sinut toisiin ajauksiin, silloin kun hengellinen taistelu on kiihkeimmillään. Teini-ikäinen voi sanoa, “Jos hän saa tulla takaisin kotiin, minä lähden.” Vanhempasi saattavat olla eheytymistä vastaan. Älä anna näiden asioiden lannistaa sinua. Vuosien aikana olemme saaneet todistaa uudestaan ja uudestaan, miten Jumala eheyttää perhesuhteita sekä avioliittoja.
  • Alat virheellisesti nähdä kotiseurakuntasi hidasteena eheytymiselle. Saatana saattaa saada sinut pelkäämään sitä, miten kotiin palannut puolisosi sopeutuu seurakuntaan. Pastorisi saattaa olla avioliiton eheytymistä vastaan. Takaisin tulleen puolison ja seurakunnan suhde on yksi niistä monista osa-alueista, jonka Jumala voi parantaa ja parantaakin eheytyville perheille. Juuri nyt sinä tarvitset seurakuntaperheen rakkautta ja tukea.
  • Rukousystävät saattavat kaikota. Charlynen odottaessa tuli ajanjakso, lähellä uudelleenavioitumistamme ja ennen Internetiä, kun vaimoni rukousystävä muutti toiseen osavaltioon. Jumala puhui vaimolleni, että hänen tuli turvautua Häneen, ei keneenkään muuhun.
  • Tuhlaajapuolisosi elämässä tapahtuu suuria muutoksia. Joillekin se tarkoittaa uutta työpaikkaa. Jotkut muuttavat kaukaiseen osavaltioon, mikä saa eheytymisen näyttämään vieläkin mahdottomammalta. Aviorikos halutaan ehkä saada näyttämään lailliselta sunnittelemalla uudelleenavioitumista, tai puolisollesi syntyy lapsi toisesta avioliitosta.
  • Tunnet houkutusta tehdä suuria muutoksia omassa elämässäsi. Se saattaisi tarkoittaa sitä, että otat takaisin tyttönimesi, tai vaihdat ovien lukot ilman syytä. Mitä tahansa harkitset tekeväsi, se olisi sama kuin sanoisit tuhlaajapuolisollesi “Se on ohi!”
  • Tunnet tiettyä levottomuutta hengessäsi. Olet kerran alkanut kasvamaan Herrassa odottavana puolisona, mutta nyt tunnet jotakin sanoinkuvaamatonta elämässäsi. Jotkut ihmiset sekoittavat keskenään sen, että Jumala tahtoo tehostaa taistelua Hänen kanssaan, siihen, että Jumala haluaa heidän luovuttavan taistelemisen eheytyneen kodin puolesta.
  • Voit antaa anteeksi tuhlaajapuolisollesi jopa niin laajamittaisesti, että tunnet sääliä häntä kohtaan, miten eksyksissä hän on, ja millaisessa tilanteessa hän on.
  • Puolisosi tekee “valestartteja” kotiin tai perhetapahtumiin, ja sitten yhtä yhtäkkiä vetäytyy takaisin tai peruuttaa aikomuksensa.

Huomaatko? Jotkut näistä merkeistä ovat negatiivisia ja jotkut positiivisia. Yhdessä ne auttavat sinua näkemään vilahduksen siitä taistelusta, joka riehuu henkivalloissa. Tässä taistelussa on kyse paljon suuremmasta asiasta kuin avioliitostasi. On kyse puolisosi ikuisesta sielusta, ja perheesi tulevista sukupolvista.

Virhe numero yksi, jonka avioliittonsa puolesta rukoilevat miehet ja naiset tekevät, on se, että hengellistä taistelua yritetään käydä maallisilla aseilla, jotka perustuvat maalliseen järkeilyyn. He eivät ymmärrä, että hengelliset taistelut, kuten se missä he itse ovat, voidaan voittaa vain käyttämällä hengellisiä aseita. He käyttävät tuomioistuinta myötätunnon sijaan, etsivät kostoa eivätkä eheytymistä. He haluavat kasata puolisonsa ylle syyllisyyttä, eivät armoa. Sen sijaan, että he peittelisivät puolisonsa alastomuutta ja häpeää, he haluavat tehdä siitä julkista. Kun kävellään Jeesuksen kanssa, tullaan paremmaksi. Kun kävellään maailman tavoin, tullaan vain katkeraksi.

Muutos, jonka näemme menestyneissä odottavissa puolisoissa, on hämmästyttävä. Kun uudet odottavat puolisot kirjoittavat meille, viestit ovat yleensä täynnä kirjoituksia olosuhteista ja siitä, kuinka syntiseksi tuhlaajapuoliso on muuttunut. Usein he kertovat siitä, mitä he aikovat tehdä olosuhteissaan. Myöhemmät viestit samalta henkilöltä näyttävät kuitenkin muutoksen. Jossakin matkan varrella kohti eheytynyttä avioliittoa, hengelliset valot syttyvät päälle, ja odottava puoliso tajuaa, että on hengellisessä taistelussa. Hän alkaa sotia Vihollista vastaan, eikä puolisoaan vastaan. Hänellä saattaa olla ylä- ja alamäkiä, mutta kaikenkaikkiaan on havaittavissa tasaista kasvua Jumalan asioissa, kunnes hänen tuhlaajapuolisonsa palaa kotiin hänen luokseen ja Herran luokse. Seiso siis lujana siihen suureen päivään asti.

Jumala on tehnyt eläviksi teidät, jotka olitte kuolleita rikkomustenne ja syntienne tähden. Ennen te elitte niiden vallassa tämän maailman menon mukaan, totellen avaruuden henkivaltojen hallitsijaa, sitä henkeä, joka yhä vaikuttaa tottelemattomissa ihmisissä. Heidän joukossaan mekin kaikki ennen elimme noudattaen oman luontomme haluja ja tehden niin kuin ruumiimme ja mielemme tahtoivat, ja näin olimme luonnostamme vihan alaisia niin kuin kaikki muutkin. Jumalan laupeus on kuitenkin niin runsas ja hän rakasti meitä niin suuresti, että hän teki meidät, rikkomustemme tähden kuolleet, eläviksi Kristuksen kanssa. Armosta teidät on pelastettu.
Ef 2:1-5

Koska Hän elää,
Bob Steinkamp
Rejoice Marriage Ministries