Yrititkö tuhlaajana lannistaa Charlynea hänen odotuksessaan?

Suomennettu hartaudesta: As a prodigal, did you attempt to discourage Charlyne in her stand? (Charlyne Cares Devotion 1.10.2019)

Tämän päivän kirjoitus on Bobilta, joka oli tuhlaaja, joka palasi takaisin kotiin. Menimme uudelleen naimisiin ja olimme naimisissa vielä 23 vuotta ennen kuin Herra otti hänet Taivaan kotiin. Bob kirjoitti 19 kirjaa tuhlaajan näkökulmasta noiden kahden vuosikymmenen aikana avioeromme ja uudelleen avioitumisemme jälkeen. -Charlyne

Halusin todistaa, että tämä avioliiton eheytymisen puolesta “seisominen”, johon vaimoni oli sekaantunut, oli huijausta. Näin ja kuulin naisen, joka oli niin erilainen siitä naisesta, jonka luota lähdin. Olin varma, että se oli kaikki vain kulissia. Kukaan ihminen ei voisi muuttua niin paljon vain muutamassa kuukaudessa. Tavoitteenani oli jatkaa hänen ärsyttämistään, kunnes “vanha Charlyne” tulisi taas esiin. Sitten olisin vapaa, tai niin ajattelin, sanomaan “Et ole muuttunut. Menen naimisiin sen toisen naisen kanssa!” Arvaa mitä? Vaikka millä tavalla ärsytin Charlynea myöhästyneillä elatusmaksuilla, lasten vierailuajoilla tai asioilla, jotka liittyivät siihen toiseen naiseen, Charlyne ei hievahtanutkaan. Hän reagoi jokaiseen asiaan Herramme Jeesuksen Kristuksen pyyteettömällä ja anteeksiantavalla rakkaudella. Kaikki ne “ärsytyspisteet” joita yritin painella, olivat deaktivoituneet. Aina kun niin tapahtui, niin ajattelin “Ehkä tämä on todellista.” Heinäkuun 7. päivänä 1987 kun menimme yhtäkkiä uudelleen naimisiin, olin päättänyt: “Tämä on totta! Vaimoni on eri ihminen.” Enpä osannut aavistaa, että allekirjoittanut tulisi olemaan seuraava ihminen, jonka Jumala muuttaisi vastauksena vaimon rukouksiin.

En tiedä mitään avioliiton puolesta seisomisesta, paitsi mitä Jumala on antanut minun todistaa näiden monien kuluneiden RMM:n vuosien aikana. En ole ikinä itse seisonut avioliiton puolesta. En tiedä, miten ihmiset pystyvät siihen, paitsi että se on Kristus heissä. Ihailen sinua avioliiton puolesta seisomisessa ja tuhlaajapuolisosi puolesta pyydän sinua yhä muuttumaan, jotta Jumala voi sitten alkaa muuttamaan rakastasi.

Saamme joka päivä enemmän sähköpostia kuin osaamme laskea. Uudelleen ja uudelleen luen jonkun odottavan puolison tempauksista ja kysyn itseltäni “Olisiko Charlyne tehnyt noin?” Charlynella ei ollut suunnitelmaa tai ohjelmaa. Hänen ainoa halunsa oli elää joka päivä niin kuin Jeesus eläisi ja tulla enemmän Hänen kaltaisekseen kaikin tavoin. Charlyne otti ohjeensa ja vihjeensä vain Häneltä. Hänen tavoitteensa tänä päivänä on yksinkertaisesti opettaa sinua olemaan Jeesuksen kaltainen. Tämä ei ole mainos, mutta voisit saada suurta apua avioliiton puolesta seisomiseen kuuntelemalla Charlynen opetus-CD:itä uudelleen ja uudelleen, niin kuin monet tekevät. Ne ovat saatavilla Bookstoressa ja monet ovat saatavilla ilmaiseksi nettisivuillamme.

Suurin päivä meille täällä maan päällä on se päivä, kun jokainen odottava puoliso päättää olla niin kuin Jeesus sanoissa, ajatuksissa ja teoissa. Sinä päivänä ne “ärsytyspisteet”, joita tuhlaajapuolisosi on päättänyt koetella, ovat kaikki lukittuna. Silloin ja vain silloin rakkaasi tulee olemaan varma siitä, että avioliiton puolesta seisomisesi on todellista! Hän tajuaa pian, että Jumala on antanut hänelle puolison, jota hän haluaa, ja joka on kotona odottamassa!

Herra, sinä olet uskollinen uskolliselle, vilpitöntä kohtaan sinä olet vilpitön. Puhtaat ovat tekosi puhdasta kohtaan, mutta kieron sinä johdat harhaan. Nöyrät sinä pelastat, mutta ylpeiden katseen painat alas. Sinä, Herra, sytytät minun lamppuni, sinä, Jumala, tuot pimeyteeni valon. Sinun avullasi minä ryntään yli vallien, Jumalani avulla minä hyppään muurien yli. Jumalan ohjeet ovat täydelliset, Herran sana on kirkas ja puhdas. Kuin kilpi hän suojaa niitä, jotka hakevat hänestä turvaa.
Ps 18:25-30

Koska Hän elää,