Ymmärrätkö Jumalan rakkauden sinua kohtaan?

22.6.2023

Ymmärrätkö Jumalan rakkauden sinua kohtaan?

Suomennettu hartaudesta: Do you understand God’s love for you? (Charlyne Cares Devotion 21.6.2023)

Herra ohjatkoon sydämenne rakastamaan Jumalaa ja odottamaan kestävinä Kristusta.
2 Tess 3:5

Tiedätkö, kuinka paljon Jumala rakastaa sinua? Hän rakastaa sinua niin paljon, että lähetti ainoan poikansa kuolemaan ristillä sinun puolestasi. Hänellä on suunnitelma ja tarkoitus elämällesi. Hän tietää sisäiset ajatuksesi, motiivisi, halusi ja jopa pelkosi. Ehkä sinulla on ollut vaikea lapsuus, tai avioliitto, mutta Herrasi haluaa sinun tietävän, että Hän on aivan lähelläsi.

Kamppailetko huonon itsetunnon, ahdistuksen tai pelon kanssa? Tunnetko itsesi epäonnistuneeksi? Ehkä olet tehnyt virheitä omalta osaltasi avioliitossanne, mutta huuda avuksi Herraa juuri nyt ja pyydä anteeksiantoa. Kerro Herralle virheesi ja tee parannus. Hän antaa sinulle anteeksi ja pyyhkii pois menneet epäonnistumiset ja synnit täydellisesti.

Sillä niin kuin taivas on korkea maan yllä, niin on Herran armo suuri niille, jotka pelkäävät ja rakastavat häntä. Niin kaukana kuin itä on lännestä, niin kauas hän siirtää meidän syntimme. Niin kuin isä armahtaa lapsiaan, niin armahtaa Herra niitä, jotka pelkäävät ja rakastavat häntä.
Ps 103:11-13

Jumalan silmissä et ole epäonnistuja. Jumalalla on sinulle suunnitelma. Olet kuin savimöykky ja Hän muokkaa sinut sellaiseksi täydelliseksi aviomieheksi tai vaimoksi kuin Hän haluaa sinun olevan avioliitollesi ja rakkaalle puolisollesi. Älä luovuta avioliittosi suhteen, luota Herraan.

Minä menin savenvalajan työpajaan, jossa hän parhaillaan työskenteli pyöränsä ääressä. Jos valmistumassa oleva astia meni pilalle hänen käsissään, hän muotoili samasta savesta uuden, sellaisen kuin halusi.
Jer 18:3-4

Tänään anna Jumalan poistaa kaikki kipusi, epäonnistumisesi, arpesi ja menneet syntisi elämästäsi. Anna Hänen muovata sinua kuin savea käsissään ja Hän tekee sinusta arvokkaan keräilykohteen, jota Luoja arvostaa. Ehkä et tunne itseäsi rakastetuksi juuri nyt niiden asioiden takia, mitä puolisosi sanoo tai tekee, mutta anna Jumalan olla puolisosi tänä aikana. Anna Jumalan rakastaa sinua, opastaa ja ohjata sinua jokaisella askelella. Hän vie sinut tälle hengellisen kasvun matkalle, jotta sinusta tulee sellainen aviomies tai vaimo kuin sinun tulee olla.

Ja rakkautta on se, että me elämme hänen käskyjensä mukaan. Tämän käskyn te olette kuulleet alusta alkaen, ja sen mukaisesti teidän tulee elää.
2 Joh 1:6

Sinun tulee oppia, kuinka rakastaa vaikeita ihmisiä elämässäsi, mutta myös rakastaa vihollisiasi. Etkä voi tehdä sitä, ellei Pyhä Henki täytä sinua Hänen rakkaudellaan. Tällä hetkellä saatat ajatella, että puolisosi tai se toinen henkilö on vihollisesi kaiken sen takia, mitä he sanovat tai tekevät sinulle tai avioliitollesi. Älä joudu harhaan, sillä se on taas yksi vihollisen valhe. Vihollinen, Saatana, on sokaissut, aivopessyt ja ottanut vangiksi puolisosi.

Yksi ensimmäisistä askeleista on säteillä Jumalan rakkautta puolisollesi, toiselle henkilölle (jos on sellainen) sekä kaikille ihmisille, joita kohtaat päivittäin. Vaikeaan tilanteeseen joutuessasi, muista aina kysyä itseltäsi: “Mitä Jeesus tekisi?”

Ennen kaikkea pysykää kestävinä keskinäisessä rakkaudessanne, sillä “rakkaus peittää paljotkin synnit”.
1 Piet 4:8

Tiedätkö, kuinka tärkeää rakkaus on? Kuvittele, jos jokainen puoliso eläisi ja kulkisi rakkaudessa puolisoaan ja lapsiaan kohtaan päivittäin. Mitä tapahtuisi? Ensimmäisenä riidat, itsekkyys ja viha poistuisivat kodeistamme. Voit tutkia omaa sydäntäsi. Kuinka usein voisit lopettaa riitelyn, väittelyn tai kinastelun kodissasi välittömästi? Voit oppia, kuinka elää ja kulkea pyyteettömässä rakkaudessa huolimatta siitä, mitä puolisosi sanoo tai tekee. Lempeä vastaus voi usein lopettaa riidan.

Sävyisä vastaus taltuttaa kiukun, loukkaava sana nostaa vihan.
Sananl 15:1

Rakkaus ei koskaan katoa… Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus.
1 Kor 13:8, 13

Rukoilen, että tämä teksti rohkaisee sinua elämään pyyteettömässä rakkaudessa puolisoasi, lapsiasi ja jopa työkavereitasi kohtaan. Vihollinen voidaan voittaa kulkemalla pyyteettömässä rakkaudessa päivittäin. Sano Herralle, että haluat olla täynnä Pyhää Henkeä ja Hänen pyyteetöntä agape-rakkauttaan juuri nyt. Tulet huomaamaan, että sinulla alkaa olla enemmän rauhaa omassa sydämessäsi. Rukoilen, että opit kulkemaan Herran rakkaudessa joka päivä.

Pitäkää siis Jumalaa esikuvananne, olettehan hänen rakkaita lapsiaan. Rakkaus ohjatkoon elämäänne, onhan Kristuskin rakastanut meitä ja antanut meidän tähtemme itsensä lahjaksi, hyvältä tuoksuvaksi uhriksi Jumalalle.
Ef 5:1-2