Ylistys kukistaa vihollisen

19.5.2020

Ylistys kukistaa vihollisen

Suomennettu hartaudesta: Praise defeats the enemy (Charlyne Cares Devotion 3.6.2022)

Veisatkaa yhdessä psalmeja, ylistysvirsiä ja hengellisiä lauluja, soittakaa ja laulakaa täydestä sydämestä Herralle ja kiittäkää aina ja kaikesta Jumalaa, Isää, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.
Ef 5:19-20

Minä en ole aamuihminen. Bobista oli ihana nousta ylös ennen auringonnousua ja saada päivä käyntiin. Minulla kestää paljon pidempään. Minusta on kiva jäädä sänkyyn ja aloittaa päivä rukoilemalla ja ylistämällä. Rukoiletko sinä ennen päivän aloittamista, kiität Herraa siitä että olet elossa, kuulet lintujen laulun ja pyydät Häntä ohjaamaan askeleitasi tänään?

Haluan rohkaista sinua, että jos et ole ottanut tavaksi aloittaa päivääsi rukouksella ja kristillisellä musiikilla, kokeile sitä. Tiedän, että tulet olemaan siunattu. Se saa päiväsi alkamaan oikealla jalalla.

Yhtenä aamuna vähän aikaa sitten heräsin ja laitoin heti päälle hengellistä musiikkia ja aloin kiittämään ja ylistämään Herraa. Ensimmäinen laulu oli I Will Follow You! (Minä seuraan sinua). Lauloin sitä ja sanoin Herralle, miten pidinkään siitä laulusta. Musiikki jatkui kappaleella Speak Now Jesus (Puhu nyt Jeesus). Jaan sinulle laulun voimalliset sanat (oma suomennos). Tämä voi olla rukouksesi Herralle tänä päivänä.

PUHU NYT JEESUS

Sano sanat niin minä kuuntelen
Osoita tiesi, anna viisauttasi
Avaa korvani kuulemaan, avaa korvani kuulemaan

Elämän ääni on musertava
Hukuttaen sen totuuden, jota tarvitsen
Avaa korvani kuulemaan, avaa korvani kuulemaan

Ohjaa minua Jeesus, tarvitsen suunnan
Olen niin eksynyt, jos et ohjaa minua
Minun täytyy saada tuntea rauhasi

Kun Sinä puhut, minä kuuntelen
Minne Sinä ohjaat, minä menen
x4

Ohjaa minua Jeesus, tarvitsen suunnan
Olen niin eksynyt, jos et ohjaa minua
Minun täytyy saada tuntea rauhasi

Minun täytyy saada kuulla äänesi

(Speak now Jesus, Starfield. Oma suomennos.)

Ylistin Herraa, sillä se oli haluni elämäni jokaisena päivänä. Rukoilin sydämessäni Herraa: Puhu nyt Jeesus, puhu sydämeeni, haluan vain kuulla pienen hiljaisen äänesi. Minun täytyy saada kuulla äänesi tänään ja joka hetki. Miten kaunis sanoma tässä kappaleessa.

Laulut jatkuivat pukiessani vaatteita ja aloittaessani päivää: Our God, Come As You Are, Jesus Loves Me ja Here in Your Presence. Istuin alas makuuhuoneeseeni ja vain kuuntelin musiikkia ja ihmettelin sitä, mitä Herra puhui sydämeeni tuona aamuna. Kirjoitin kappaleet ylös heti, kun ne koskettivat sydäntäni. Lopulta menin lempinojatuolilleni ja istahdin alas lukemaan Raamattuani ja rukoilemaan. Herra oli valmistellut sydämeni kohtaamaan Kuninkaiden Kuninkaan. Ylistysmusiikissa on niin paljon voimaa.

Jumala puhuu kyllä lapsilleen, mutta sinun ja minun tulee kuunnella Hänen ääntään ja uskoa sitten koko sydämestämme, että Jumala puhuu meille monin eri tavoin.

Minulla on omat suunnitelmani teitä varten, sanoo Herra. Minun ajatukseni ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia: minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.
Jer 29:11

Ylistys kukistaa vihollisen! Sinun täytyy oppia heräämään niin, että ylistät ja kiität Herraa siitä, että Hän on elämäsi Herra. Ylistä Häntä joka päivä siitä, että Hän on voimasi, kalliosi, linnasi ja vapauttajasi. Herra on arvollinen saamaan ylistyksemme. Voit ylistää Herraa Hänen suurudestaan ja Hänen majesteettisuudestaan!

Antaisitko musiikin parantaa haavoittuneen ja särkyneen sydämesi? Käytätkö musiikkia palvoaksesi Herraa päivittäin? Meidän täytyy ylistää Herraa enemmän kukistaaksemme vihollisen, Saatanan, sillä hän lakkaa ahdistamasta, kun me palvomme ja ylistämme Kaikkivaltiasta Jumalaamme ja Kuningasten Kuningasta!