Loma-ajat OVAT todella vaikeita aikoja odottavalle puolisolle. Olen joutunut kohtaamaan vaikeita lomatilanteita itsekin. Olen kuitenkin huomannut, että niinä aikoina tulee todella turvautua Jumalan armoon selvitäkseen. Niinä aikoina tulee tarrautua Hänen Sanaansa ja lupauksiinsa. Sen sijaan että kertaisin kaikkia väärintekemisiä tai hyökkäisin olosuhteita vastaan, olen huomannut, että kun päästän asioista irti ja luovutan ne Jumalalle ja luotan siihen, että Hän pitää niistä huolen, niin silloin saan rauhan, jota minulla ei voisi olla ilman Häntä. “Älkää olko mistään huolissanne, vaan saattakaa aina se, mitä tarvitsette, rukoillen, anoen ja kiittäen Jumalan tietoon. Silloin Jumalan rauha, joka ylittää kaiken ymmärryksen, varjelee teidän sydämenne ja ajatuksenne, niin että pysytte Kristuksessa Jeesuksessa.” Fil 4:6-7. Tämä on vuoden paras aika tarrautua tähän lupaukseen. Anna kaikki Jumalalle – rukouksella ja kiitoksella. Tiedän, miten vaikeaa on olla olosuhteiden keskellä, eikä näe ulospääsyä. Jumala kuitenkin ohjaa sinua ja antaa sinulle tarvitsemaasi viisautta, jos vain pyydät. “Hanki viisautta, hanki ymmärrystä, älä unohda sitä, mitä sinulle sanon, älä käännä sille selkääsi. Älä hylkää sitä, niin se suojelee sinua, rakasta sitä, niin se on sinun turvanasi. Hanki viisautta, se on aarteista kallein, hanki ymmärrystä, sijoita kaikki varasi siihen.” Sananl 4:5-7. Älä unohda, mitä Charlyne ja Bob aina meille sanovat – puolisosi ei ole vihollinen. Vihollinen on johtanut puolisosi harhaan ja sokaissut hänet. Meidän tehtävämme ja kutsumuksemme on rukoilla, että Jumala avaisi hänen silmänsä.