Tämä on yleinen kysymys. Sinun avioliittosi on liitto. Me ehdottomasti uskomme avioliiton puolesta seisomiseen tai seisomisen jatkamiseen, jos puolisosi on mennyt uudelleen naimisiin. Jumala ja sinä seisotte liitollisen avioliittosi puolesta. Sinulla ei voi olla toista liittoa jonkun muun kanssa ennen kuin ensimmäinen liitto purkautuu molempien osapuolten välillä. Avioliitossa purkautuminen tapahtuu vain kuoleman kautta. Jumala ei kunnioita uutta liittoa, joka loukkaa ensimmäistä liittoa. Jumala on eheyttäjä, korjaaja ja sovittelija. Tätä on kuvattu Raamatussa useamman kerran. Ensimmäisessä Mooseksen kirjassa luvuissa 16 ja 21 on Hagar, Abrahamin liitoton vaimo, jonka täytyi lähteä. Hagar annettiin Abrahamille vaimoksi sen jälkeen, kun Abraham oli jo naimisissa Saaran kanssa. Hoosean kirjassa luvuissa 2 ja 3 voidaan lukea, miten Gomer palautettiin takaisin Hoosean luokse liitottomasta avioliitosta. Vaikka Hoosea ja Gomer olivat eronneet, Gomer oli naimisissa toisen henkilön kanssa. Hoosea seisoi heidän liittonsa puolesta, ja Gomer palautettiin hänen luokseen. Kysy Herralta, mitä Hän haluaa sinun tekevän avioliitollesi.