Tarvitsen rauhaa

1.2.2019

Tarvitsen rauhaa

Suomennettu hartaudesta: I need peace (Charlyne Cares Devotion 1.2.2019)

Jumala on tehnyt eläviksi teidät, jotka olitte kuolleita rikkomustenne ja syntienne tähden. Ennen te elitte niiden vallassa tämän maailman menon mukaan, totellen avaruuden henkivaltojen hallitsijaa, sitä henkeä, joka yhä vaikuttaa tottelemattomissa ihmisissä. Heidän joukossaan mekin kaikki ennen elimme noudattaen oman luontomme haluja ja tehden niin kuin ruumiimme ja mielemme tahtoivat, ja näin olimme luonnostamme vihan alaisia niin kuin kaikki muutkin.
Ef 2:1-3

Tunnetko Herran Jeesuksen Kristuksen henkilökohtaisesti? Kaikki me olimme joskus hengellisesti kuolleita. Kävelimme väärällä tiellä elämässä ja hyväksyimme maailman moraalikäsitykset, kunnes Herra avasi silmämme Jumalan totuuksille. Tunnustimme syntimme ja pyysimme anteeksiantoa.

Herra Jeesus Kristus voi tehdä sinusta uuden luomuksen Kristuksessa. Hän voi tehdä saman myös tuhlaajapuolisollesi. Sitä sinä rukoilet joka päivä puolisosi ja eksyksissä olevien läheistesi puolesta. Jumalan armosta sinä ja minä olemme pelastuneet.

Mutta kun nyt olette päässeet vapaiksi synnistä ja tulleet Jumalan palvelijoiksi, te korjaatte satona pyhityksen ja saatte lopuksi ikuisen elämän. Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Room 6:22-23

Olet hengellisessä taistelussa tämän maailman vihollista, Saatanaa, vastaan. Hän tuhoaa avioliittoja ja perheitä ympäri maailmaa. Mieti sitä tuhoa, jota tapahtuu lastesi elämissä avioliitto-ongelmiesi ja mahdollisen avioeron takia. Saatana on hyökännyt avioliittosi, puolisosi ja jopa tunteidesi kimppuun ja saanut sinut ajattelemaan, ettet voi odottaa, että Herra eheyttäisi avioliittosi. Mikä paholaisen valhe! Se on Saatanan hienovarainen keino saada ihmiset epäilemään Jumalan voimaa. Saatana heitettiin ulos taivaasta, koska hän halusi olla suurempi. Saatana EI ole voimakkaampi kuin Herra, sinun Jumalasi.

Toivon, että luet viikottaisia Lauantain todistuksia, joissa ihmiset kertovat läpimurtoja yhteydenpidossa ja kokemuksia parantumisista ja eheytymisestä, jota tapahtuu perheissä joka viikko. Herra, meidän Jumalamme, on uskollinen niille lupauksille, joita Hän antaa sinulle. Älä ikinä epäile Jumalan lupauksia.

Mitä olosuhteiden muureja sinä kohtaat tänään? Kamppailetko pelon, epäuskon, toivottomuuden tai oman sydämesi kovuuden muuria vastaan? Älä pelkää, luota Herraan, sinun Jumalaasi. Seiso lujana ja usko niihin lupauksiin, joita Jumala on antanut sinulle ja avioliitollesi.

Muistatko Joosuan olosuhteet, kun hän meni luvattuun maahan? Muista, kuinka Jumala oli jakanut Jordanin virran kansalleen Joosuan kirjassa luvuissa 3 ja 4. Seuraava olosuhde Joosuan edessä oli valtava Jerikon muuri, joka oli 6-9 metrin paksuinen. Kuinka Joosua voisi tuhota sen?

Joosualla oli valtava ongelma, mutta hän käänsi katseensa Herraan, jotta näkisi, mikä Jumalan suunnitelma oli. Taistelu oli Jumalan. Anna Jumalalle kaikki olosuhteidesi muurit. Anna Herrasi poistaa asumuseron ja avioeron muurit ja puolisosi sydämen kovuuden ja hiljaisuuden muurit, niin kuin Jumala tuhosi Jerikon muurin Joosualle ja Hänen kansalleen.

Tunnemme monia odottavia puolisoita, jotka elävät puolisonsa kanssa, rukoilevat eroamista vastaan, kulkevat pyyteettömässä rakkaudessa ja kohtaavat päivittäin olosuhteiden muureja. Tunnemme odottavia puolisoita, joiden puoliso on tullut kotiin, mutta joka ei vielä ole antanut elämäänsä Herralle. Pyydä Herraa poistamaan vihollisuuden muuri avioliitostasi juuri nyt ikuisiksi ajoiksi!

Etsi Rauhan Ruhtinasta itsellesi ja avioliitollesi. Etsi ja pyydä Herraa antamaan sinulle “reema-sana”, joka on lupaus Herralta. Pysy nyt lujana ja usko, mitä Herra on puhunut sinulle!

Ne tiet minä olen nähnyt. Mutta nyt tahdon parantaa tämän kansan, johtaa sen askelia, tahdon antaa sille lohdutuksen. Sen surevien huulille minä annan ylistyksen hedelmän. Minä annan rauhan, rauhan lähelle ja kauas — sanoo Herra — ja minä parannan heidät.
Jes 57:18-19