Seison aikuisen lapseni avioliiton puolesta

2.8.2018

Seison aikuisen lapseni avioliiton puolesta

Suomennettu hartaudesta:
I’m standing for my adult child’s marriage
Charlyne Cares Daily Devotional 2.8.2018

Joka päivä saamme viestejä jokaisesta maailmankolkasta ihmisiltä, joilla on kriisi avioliitossaan. Näiden monien joukossa on myös eräs valiojoukko: vanhemmat, jotka seisovat ja rukoilevat lapsensa avioliiton eheytymisen puolesta.

Jotkut tässä valiojoukossa rukoilevat lapsensa pelastuksen puolesta, ja lisäksi myös avioliiton eheytymisen puolesta. Jotkut rukoilevat lapsensa kanssa, joka seisoo ja taistelee avioliittonsa eheytymisen puolesta. Osa vanhemmista seisoo lapsensa avioliiton puolesta yksin, tai saattaa rukoilla avioliiton eheytymistä miniänsä tai vävynsä kanssa.

Minulla ja miehelläni on neljä lasta: Kayla, Kyle, Ryan ja Ashley. Elämämme on kovaäänistä ja kiireistä! Kun lapsemme olivat vielä vauvoja, seisoimme mieheni kanssa seurakuntamme edessä ja pyhitimme lapsemme Herralle. Loppujen lopuksi he kuitenkin kuuluvat Hänelle. Heidät on uskottu meidän haltuumme vähäksi aikaa, jotta ohjaisimme heitä ja johdattaisimme heidät Jeesukselle.

“Tätä poikaa minä rukoilin itselleni, ja Herra antoi minulle mitä pyysin. Nyt minä luovutan hänet Herralle. Olkoon hän Herran oma koko elämänsä ajan.” Sitten he kumartuivat rukoilemaan Herraa.
1 Sam 1:27-28

Raamatussa Hanna ymmärsi, että hänen poikansa Samuel oli lainassa Jumalalta. Hän löysi onnen luovuttaessaan Samuelin Herran palvelukseen.

Saatat huomata, ettet ole ikinä antanut lapsesi elämää Herralle. Voit tehdä sen tänään. Vaikka lapsesi olisivat aikuisia, voit sanoa:

Herra, annan lapseni Sinun haltuusi. Herra, tapahtukoon Sinun tahtosi heidän elämissään ja avioliitoissaan. Jokainen päivä, jonka he ovat maan päällä kanssani, on lahjaa. Annan heidän elämänsä Sinun tahtosi valtaan. Tätä rukoilen Jeesuksen nimessä. Aamen.

Kun lapsiini sattuu, minuunkin sattuu heidän puolestaan. Monet teistä tietävät, että kuopuksemme Ashley on käynyt läpi melkoisen määrän erilaisia lääketieteellisisiä toimenpiteitä. Joka kerta kun hän on sairaalassa valmistautumassa epämiellyttävään toimenpiteeseen, rukoilen, että voisin ottaa kivun häneltä pois. Kun yksi teini-ikäisistäni murtuu ystävänsä satuttavista sanoista, toivon, että voisin ottaa sen tuskan itselleni.

Sinä päivänä, kun lapsi ilmoittaa avio-ongelmistaan, moni luultavasti ottaa saman roolin kuin silloin, kun lapsi oli vielä pieni; yrittää kaikkensa, jotta voisi suojella lasta siltä kivulta ja tuskalta, mikä liittyy avioliitto-ongelmiin.

Älä unohda, että jokikinen läpikäymämme koettelemus on kulkenut Jeesuksen käden lävitse.

Me riemuitsemme jopa ahdingosta, sillä tiedämme, että ahdinko saa aikaan kestävyyttä, kestävyys auttaa selviytymään koetuksesta ja koetuksesta selviytyminen antaa toivoa. Eikä toivo ole turha, sillä Jumala on vuodattanut rakkautensa meidän sydämiimme antamalla meille Pyhän Hengen.
Room 5:3-5

Jos lapsesi eivät ole vielä pelastuneet, nyt sinulla on mainio tilaisuus näyttää heille Herran voima! Aikuinen lapsesi ei ole liian vanha kuuntelemaan vanhempiensa neuvoja. Kerro hänelle, mitä teet. Selitä Jumalan näkemys avioliitosta (1 Moos 2:18, Mal 2:13-16, Matt 19:3-9, 1 Kor 7, Kol 3:18-19, 1 Piet 3:1-4, 1 Piet 3:7) (ks. raamatunkohtia avioliitosta). Tämä saattaa olla se koettelemus, joka saa hänet tarvitsemaan Pelastajaa.

Jos lapsesi on uskovainen, kuka olisikaan omia vanhempia parempi rukousystävä. Saanen varoittaa sinua, että kuten kenen tahansa rukousystävän kanssa, yksityiskohdilla ei ole väliä. Et halua lapsesi kertovan sinulle niin monia yksityiskohtia hänen avioliittonsa epäonnistumisesta, että alat epäillä Jumalan voimaa ja sitä, että Hän muuttaisi vävysi tai miniäsi ja hänen elämänsä. Et halua laittaa itseäsi tilanteeseen, jossa Saatana pääsee livahtamaan paikalle ja kuiskaamaan korvaasi “Hän ansaitsee parempaa.”

Tässä joitakin asioita, joita voit rukoilla lastesi puolesta:

Viisaus
Sillä viisaus tulee Herralta, hän antaa tiedon ja ymmärryksen. Sananl 2:6

Itsehillintä
Tietäkää, rakkaat veljeni, että itse kunkin tulee olla herkkä kuulemaan mutta hidas puhumaan ja hidas vihaan, sillä miehen viha ei johda oikeudenmukaisuuteen, jota Jumala tahtoo. Jaak 1:19-20

Ahneus
Älkää juosko rahan perässä, vaan tyytykää siihen, mitä teillä on. Jumala on itse sanonut:– Minä en sinua jätä, en koskaan sinua hylkää. Hepr 13:5

Nettisivuillamme on osio, jossa voit tehdä henkilökohtaistettuja raamatunkohtia rukoiltavaksi. Klikkaa tästä tehdäksesi oma henkilökohtaistettu lista (englanniksi) tai katso rukoukset puolison puolesta (suomeksi). Näin voit hyvin tehdä raamatunkohdista henkilökohtaisia.

Teet jotakin ihmeellistä lapsillesi ja tuleville sukupolville! Rukoilemme, että Herra käyttää sinua ja rohkeuttasi seisoessasi avioliiton eheytymisen puolesta koko perheesi siunaukseksi.

Lori Steinkamp Lassen

Kaikki raamatunkohdat ovat vuoden 1992 käännöksestä, ellei toisin mainittu.