Se on henkilökohtaista

17.12.2020

Se on henkilökohtaista

Suomennettu hartaudesta: It’s personal (Charlyne Cares Devotion 14.12.2020)

Vierailijan kirjoituksen on kirjoittanut joku odottava puoliso. Alla olevat näkemykset ovat kirjoittajan omia, eivätkä välttämättä kuvasta Rejoice Marriage Ministries:n tai Steinkampien näkemyksiä.

Marraskuun aikana keskityimme lukemaan Raamattua ja teimme muistiinpanoja kiitollisuudesta. Siitä on saanut syvempää ymmärrystä ja se on ollut perusteellista. Muutama viikko ennen kuin Charlyne julkaisi raamatunkohdat, olimme rukousystäväni kanssa jutelleet keskittymisestä siihen, että olisimme vain kiitollisia Jumalalle päivittäisestä huolenpidostamme.

Älkää olko mistään huolissanne, vaan saattakaa aina se, mitä tarvitsette, rukoillen, anoen ja kiittäen Jumalan tietoon.
Fil 4:6

Tämä raamatunkohta on kuitenkin iskenyt erilailla tällä kertaa. Esimerkiksi siinä, miten voi olla täysin tietoinen siitä, kuinka paljon Jumala pystyy tekemään meille; kuinka paljon me todella tarraudumme Häneen ja todella luotamme Häneen ja uskomme, että Hän pystyy hoitamaan jokaisen pyyntömme – Hänen ajoituksellaan.

Minun Jumalani on Kristuksen Jeesuksen tähden antava teille taivaallisen kunniansa rikkaudesta kaiken, mitä tarvitsette.
Fil 4:19

Samaan hengenvetoon, se myös selkeästi paljastaa meille, kuinka paljon me kykenemme rajoittamaan Jumalaa siinä, mitä Hän pystyy tekemään elämässämme: epäilyksen, epäuskon, pelon ja tottelemattomuuden sekä monen muun tekosyyn kautta. Palaten takaisin kohtaan Fil 4:6, tajusin, kuinka paljon Jumala on meille kuin avoin kirja. Hän on täysin rehellinen ja Hänen käsivartensa ovat avoimena meille, jotta voimme juosta Hänen luokseen milloin tahansa rukousten, anomusten, kiitosten ja pyyntöjen kanssa. Hän sanoo, että tuo ne kaikki Minulle – KAIKKI! Hän menee jopa pidemmälle ja sanoo, että kun olet siinä, älä ole mistään huolissasi! Kuinka ihmeellinen Jumalamme on?

Kun joku sanoo, älä huolehdi, hän kehottaa sinua lopettamaan murehtimisen, koska hänellä on kaikki hallinnassaan. Hänellä on ratkaisu ongelmiisi, parannuskeino jokaiseen tilanteeseen. Huomasin miettiväni, että tunnistammeko todella sen syvyyden ja sitoutumisen, jonka Herra on tehnyt kanssamme. Kuinka turvassa meidän tulisi olla Hänen läsnäolossaan?

Makoilin sängyssä ja sanoin Jumalalle, että en yhtään ymmärrä, en vain tajua! Uudelleen ja uudelleen olen tehnyt niin. Jumala, en ymmärrä, miksi minun avioliittoni piti käydä tämä läpi. Jumala, en ymmärrä, mitä minä tein väärin, mikä meni vikaan! Huoli tulee, se sama huoli, josta Jumala sanoo, ettei minulla pitäisi olla sitä. Voih, se on henkilökohtaista!

Se on henkilökohtaista, koska Jumala teki siitä henkilökohtaista. Hän vakuuttaa meille päivittäin, ettei meidän pitäisi olla mistään huolissamme. Hän sanoo:

Heittäkää kaikki murheenne hänen kannettavakseen, sillä hän pitää teistä huolen.
1 Piet 5:7

Minulle paljastui, että se on henkilökohtaista, koska Jumala todella haluaa meidän olevan henkilökohtaisia Hänen kanssaan; täysin avoimia ja huutavan Häntä avuksi ja antavan kaikkien huoliemme ja pyyntöjemme olla paljaana Hänen ylistyksen ja kiitoksen alttarinsa edessä. Se on henkilökohtaista, koska Hän pyytää meitä olemaan todella haavoittuvia Hänen kanssaan, Hänen läsnäolossaan. Koska kun teemme niin, kun täysin luvoutamme kaiken, avioliittomme, lapsemme, uramme, raha-asiamme, yms. Hänelle, silloin voimme kokonaan ja täydellisesti levätä Hänessä ja nauttia siitä rauhasta, jonka Hän lupaa meille Fil 4:7.

Silloin Jumalan rauha, joka ylittää kaiken ymmärryksen, varjelee teidän sydämenne ja ajatuksenne, niin että pysytte Kristuksessa Jeesuksessa.
Fil 4:7

Tämä Sana haastoi minut ja haluan haastaa myös sinut menemään täysillä takaisin ja arvioimaan suhdettasi Jumalaan. Kuinka henkilökohtainen se on? Kun Hän sanoo, älä ole mistään huolissasi, uskotko, ett Hän huolehtii taakoistasi? Oletko varma siinä, että Hänellä on ratkaisu eikä Hän ikinä petä sinua? Luotatko Häneen rukouksissasi, anomisissasi, kiitoksissasi ja pyynnöissäsi?

Minun täytyy tehdä paljon töitä vahvistaakseni suhdettani Jumalaan, mutta tiedän, että Hänen armonsa riittää minulle, jotta tulen täysin sellaiseksi lapseksi kuin Hän haluaa minun olevan; täysin avautuvan Hänelle, jotta Hän voi tehdä työtään minussa, jota vain Hän voi tehdä. Sydämeni antautuneena Hänelle tiedän, että pystyn rukoilemaan ja anomaan ja kiittämään ja pyytämään olematta huolissani Hänen vastauksestaan tai ajoituksestaan.

Hän on suuri pelastaja ja johtaa ja opastaa meitä oikealle tielle. Meidän tulee vain tehdä siitä henkilökohtaista Hänen kanssaan.

Dakalo
Etelä-Afrikka