Raamatunkohtia fyysisestä paranemisesta

29.10.2019

Raamatunkohtia fyysisestä paranemisesta

Suomennettu sivulta: Physical healing scriptures (Prayer Resources, Rejoice Marriage Ministries)

Usko Jumalan parantavaan voimaan

Daavidin psalmi. Ylistä Herraa, minun sieluni, ja kaikki mitä minussa on, ylistä hänen pyhää nimeään. Ylistä Herraa, minun sieluni, älä unohda, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt. Hän antaa anteeksi kaikki syntini ja parantaa kaikki sairauteni. Hän päästää minut kuoleman otteesta ja seppelöi minut armolla ja rakkaudella.
Ps 103:1-4

Haluan kertoa sinulle Jumalamme parantavasta voimasta. Hän on ihmeellinen, mahtava Jumala. Rukoilen, että syventäisit omaa henkilökohtaista suhdettasi Häneen joka päivä koko loppuelämäsi ajan. Rukoilen, että pystyt rukoilemaan itsellesi ja perheellesi “tapahtukoon Sinun tahtosi”. Hän rakastaa sinua enemmän kuin kukaan muu maailmassa. Hän kuoli sinun puolestasi. Hän odottaa, että opit tuntemaan Hänet uudella ja syvemmällä tavalla. Hän voi parantaa sinut tai rakkaimpasi sairauksista. Hän voi eheyttää ja uudelleenrakentaa avioliittosi lujalle kalliolle Jeesuksessa Kristuksessa. Hän voi vapauttaa rakkaat, jotka ovat synnin kahleissa. Mikään ei ole liian vaikeaa Herralle, sinun Jumalallesi.

Mutta hädässään he huusivat avuksi Herraa, ja Herra pelasti heidät ahdingosta. Hän lähetti sanansa, ja se paransi heidät, haudan partaalta hän auttoi heidät turvaan. Kiittäkööt he Herraa hänen hyvyydestään, ylistäkööt ihmeellisiä tekoja, jotka hän on ihmisille tehnyt! Uhratkoot kiitosuhreja, kertokoot riemuiten hänen teoistaan!
Ps 107:19-22

Aina kun Bob sairastui, minä menin Herran luokse ja pyysin Hänen täydellistä opastustaan. Luovutin Bobin Herralle ja antauduin siihen, että Hänen tahtonsa tapahtuisi meidän elämässämme. Sinun tulee antaa elämäsi kokonaan Herrallesi päivittäin. Hän tietää, mikä on parasta meille jokaiselle. Jos Hän antaa minkään asian tulla meidän elämäämme, niin silloin se on kulkenut Hänen mahtavien käsiensä kautta. Hän kääntää sen hyväksi, tai me kasvamme enemmän Herrassa.

Kun nyt Jumala on tehnyt meidät, jotka uskomme, vanhurskaiksi, meillä on Herramme Jeesuksen Kristuksen ansiosta rauha Jumalan kanssa. Kristus on avannut meille pääsyn tähän armoon, jossa nyt lujasti pysymme. Me riemuitsemme siitä toivosta, että pääsemme Jumalan kirkkauteen. Me riemuitsemme jopa ahdingosta, sillä tiedämme, että ahdinko saa aikaan kestävyyttä, kestävyys auttaa selviytymään koetuksesta ja koetuksesta selviytyminen antaa toivoa. Eikä toivo ole turha, sillä Jumala on vuodattanut rakkautensa meidän sydämiimme antamalla meille Pyhän Hengen.
Room 5:1-5

En pysty tarpeeksi korostamaan Jumalan voimaa. Kehotan koko sydämestäni sinua viettämään aikaa Hänen kanssaan. Opi tunnistamaan Hänen äänensä. Kysy Häneltä kysymyksiä ja kuuntele Hänen vastauksiaan. Hän on sinun Taivaallinen Isäsi, Hän puhuu lapsilleen.

Jeesus vastasi: “Minähän olen sanonut sen teille, mutta te ette usko. Teot, jotka minä teen Isäni nimissä, todistavat minusta. Te ette kuitenkaan usko, koska ette ole minun lampaitani. Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. Minä annan heille ikuisen elämän. He eivät koskaan joudu hukkaan, eikä kukaan riistä heitä minulta. Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä.
Joh 10:25-29

Monia vuosia sitten en tiennyt, että vihollinen oli tullut varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan perheeni. Olin todella nuori ja epäkypsä kristitty, joka ei tuntenut Jumalan Sanaa. Olin ottanut Jeesuksen vastaan Pelastajanani, mutten ollut antanut elämääni Herralleni. Se on välttämätöntä meille jokaiselle.

Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä.
1 Piet 5:8

Varas tulee vain varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän. 
Joh 10:10

Halusimme Bobin kanssa kirjoittaa kirjan ja antaa Jumalalle kaiken kiitoksen ja kunnian siitä, mitä Hän on tehnyt Bobille ja meidän perheellemme. Emme voi ikinä lopettaa Jumalan ylistämistä ja kiittämistä ja kaiken kunnian antamista Hänelle kaikista Hänen ihmeistään elämässämme. Vihollinen ei pidä siitä, mitä Herra meidän Jumalamme on tehnyt avioeromme jälkeen. Hän ei pidä meistä tai meidän palvelutyöstämme, mutta Jumalamme on suurempi.

Te, lapseni, olette Jumalasta, ja te olette voittaneet nuo väärät profeetat, sillä se, joka on teissä, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
1 Joh 4:4

Viimeisin sairaus, joka Bobilla oli, oli todellakin kaikista vakavin ja hengenvaarallisin. Hetken aikaa luulin, että kaikki oli ohi. Olin yksikseni ja luovutin Bobin Herralle ja pyysin, että Hänen tahtonsa tapahtuisi Bobin elämässä ja minun elämässäni. Oli kyllä vaikeaa ja pelottavaa rukoilla sillä tavalla, mutta mikä rauha tuleekaan, kun tekee niin! Hän loi meidät ja Hän tietää, mikä on parasta meille jokaiselle. Luota Häneen.

Voimme Bobin kanssa vain sanoa, että koska Herra antoi sen tapahtua, me tunnemme Hänet ja Hänen mahtavan voimansa vielä paremmin. Voimme kertoa siitä muille huolimatta muiden olosuhteista, ja tiedämme, että Herra, meidän Jumalamme, voi voittaa taistelut. Tiedämme tämän menneiden olosuhteidemme perusteella. Joten haluamme huutaa katoilta Jumalamme ihmeellistä voimaa.

Minä laulan sinun kunniaasi, Jumalani, kuninkaani! Minä kiitän sinun nimeäsi aina ja ikuisesti. Joka päivä minä sinua kiitän, minä ylistän sinun nimeäsi aina ja ikuisesti. Suuri on Herra, ylistettävä yli kaiken, tutkimaton hänen suuruutensa! Suuri on Herra, ylistettävä yli kaiken, tutkimaton hänen suuruutensa! Sinun tekojasi ylistetään polvesta polveen, isät kertovat ihmeitäsi lapsilleen, tuovat julki sinun kirkkautesi, loistosi ja kunniasi. Minä mietiskelen sinun ihmetekojasi. Miten valtavia, miten pelottavia ovatkaan sinun tekosi, kerrottakoon niistä kaikille. Minä julistan sinun suuruuttasi.
Ps 145:1-6

Herra puhuu sinulle ja ohjaa jokaisen askeleesi.

Huuda minua avuksesi, niin minä vastaan sinulle. Minä ilmoitan sinulle suuria ja ihmeellisiä asioita, joista et mitään tiedä.
Jer 33:3

Herra, osoita minulle tiesi, opeta minua kulkemaan polkujasi. Ohjaa minut totuuteesi ja opeta minua, sinä Jumalani, auttajani! Sinuun minä luotan aina.
Ps 25:4-5

Usko ja julista Jumalan lupauksia itsellesi ja lähimmäisillesi. Usko ruumiisi ja/tai avioliittosi parantumiseen.

Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä — keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu.
Ap.t 2:39

Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.
2 Piet 3:9

Haluatko uhrata aikasi ja elämäsi ja tulla sotilaaksi Herrasi Jeesuksen Kristuksen armeijaan? Minä uskon koko sydämestäni, että Hän pyytää meitä seisomaan muurinaukossa rakkaittemme puolesta. Hän pyytää sinua olemaan rukoustaistelijana. Rukouksessa on voimaa!

Tunnustakaa siis syntinne toisillenne ja rukoilkaa toistenne puolesta, jotta parantuisitte. Vanhurskaan rukous on voimallinen ja saa paljon aikaan. 
Jaak 5:16

Jotkut saavat huomata vasta taivaaseen päästyään, mitä he eivät saaneet koska eivät pyytäneet eivätkä uskoneet.

Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen pyytävä saa ja jokainen etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan.
Matt 7:7-8

Rukoilen, että olen saanut annettua sinulle uuden innostuksen haluta tuntea Herrasi. Toivon, että olen antanut sinulle uutta toivoa ihmeiden uskomiseen. Rukoilen, että sinusta tulee rukoustaistelija, ja että vietät paljon aikaa rukouskammiossasi joka päivä. Opettele rukoilemaan Jumalan taisteluvarustusta itsesi ja perheesi ylle. Rukoile Kristuksen verta perheesi, kotisi, raha-asioidesi, terveytesi ja urasi ylle. Rukoile myös suojamuuria lähimmäisillesi. Henkilökohtaista ja julista raamatunkohtia itsellesi ja perheellesi. On monia muita aseita, joita voit käyttää rukouskammiossasi kuten sitominen, vapauttaminen, rukoileminen Jeesuksen nimessä, rukoileminen auktoriteetilla, ja ylistys kukistaa vihollisen. Rukous voi siirtää olosuhteiden vuoria.

Meidän todistuksemme näyttää sinulle syntiemme anteeksiantoa, Hänen rakkauttaan, Hänen uskollisuuttaan ja Jumalamme voimaa. Hän ei katso ihmiseen. Mitä Hän on tehnyt meille, sen Hän tekee sinulle ja perheellesi.

Älkää siis heittäkö pois rohkeuttanne, sillä se palkitaan kerran runsaasti. Kestävyys on teille tarpeen, jotta pystyisitte täyttämään Jumalan tahdon ja siten saisitte omaksenne sen, minkä hän on luvannut.
Hepr 10:35-36

Usko on sen todellisuutta, mitä toivotaan, sen näkemistä, mitä ei nähdä. 
Hepr 11:1

Ilman uskoa ei kuitenkaan kukaan ole Jumalan mielen mukainen. Sen, joka astuu Jumalan eteen, täytyy uskoa, että Jumala on olemassa ja että hän kerran palkitsee ne, jotka etsivät häntä.
Hepr 11:6

Sääli meitä ja auta, jos sinä jotakin voit!” “Jos voit?” vastasi Jeesus. “Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo.” Silloin pojan isä heti huusi: “Minä uskon! Auta minua epäuskossani!”
Mark 9:22-24

Herra, me rukoilemme, että sinä kosketat jokaista henkilöä, joka lukee nämä sanat, uskomaan Jumalan voimaan. Oppikoon jokainen tuntemaan sinut uudella tavalla. Kohtaa ja paranna jokainen heistä ja kaikki heidän vaivansa yliluonnollisella tavalla, oli kyseessä sitten fyysinen, henkinen tai hengellinen ongelma. Tätä rukoilen Jeesuksen nimessä. Aamen.

Parantavia raamatunkohtia

Herra sanoi: “Jos kuuntelet tarkasti, mitä minä puhun, ja teet sen, mikä on oikein minun silmissäni, jos muistat minun käskyni ja noudatat kaikkia minun lakejani, niin minä en pane sinun vaivaksesi mitään niistä sairauksista, joilla kuritin egyptiläisiä. Minä, Herra, olen sinun parantajasi.” 
2 Moos 15:26

Herra pitää teistä loitolla kaikki sairaudet. Hän ei vaivaa teitä niillä pahoilla taudeilla, jotka tunnette Egyptin ajoilta, vaan antaa vihollistenne sairastua niihin.
5 Moos 7:15

Taivas ja maa ovat todistajinani, kun nyt sanon: Minä olen pannut teidän valittavaksenne elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Valitkaa siis elämä, että te ja teidän jälkeläisenne saisitte elää. Rakastakaa Herraa, Jumalaanne, totelkaa häntä ja pysykää hänelle uskollisina. Silloin te saatte elää.
5 Moos 30:19-20

Näettehän nyt: minä olen ainoa, ei ole muuta jumalaa minun rinnallani. Minä lähetän kuoleman, minä annan elämän, minä lyön ja minä parannan, minun vallassani on kaikki.
5 Moos 32:39

Noihin aikoihin Hiskia sairastui ja oli kuolemaisillaan. Silloin profeetta Jesaja, Amosin poika, tuli hänen luokseen ja sanoi: “Näin sanoo Herra: ‘Järjestä asiasi, sillä sinä et parane vaan kuolet!'” Hiskia kääntyi seinään päin ja rukoili Herraa: “Voi, Herra! Muista, miten vilpittömästi ja vakain sydämin olen vaeltanut sinun tahtosi mukaan ja tehnyt sitä, mikä on hyvää sinun silmissäsi.” Ja hän itki katkerasti. Jesaja ei vielä ollut lähtenyt palatsin keskimmäisestä pihasta, kun hänelle tuli tämä Herran sana: “Mene takaisin ja sano Hiskialle, kansani hallitsijalle: Näin sanoo Herra, isäsi Daavidin Jumala: ‘Minä olen kuullut rukouksesi, olen nähnyt kyyneleesi. Minä parannan sinut… Minä lisään sinun elinpäiviisi vielä viisitoista vuotta.
2 Kun 20:1-6

Ja jos silloin kansani, jonka olen ottanut omakseni, nöyrtyy ja rukoilee, kääntyy minun puoleeni ja hylkää pahat tiensä, niin minä kuulen sitä taivaaseen, annan sen synnit anteeksi ja teen sen maan jälleen terveeksi. Nyt silmäni ovat avoinna ja korvani kuulevat rukoukset, jotka tässä paikassa lausutaan.
2 Aik 7:14-15

Ole minulle armollinen, Herra, minä olen nääntynyt. Paranna minut, Herra, tuska polttaa minun luissani.
Ps 6:2

Herra, minun Jumalani, sinua minä huusin avuksi, ja sinä teit minut terveeksi.
Ps 30:2

Ylistä Herraa, minun sieluni, ja kaikki mitä minussa on, ylistä hänen pyhää nimeään. Ylistä Herraa, minun sieluni, älä unohda, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt. Hän antaa anteeksi kaikki syntini ja parantaa kaikki sairauteni.
Ps 103:1-3

Hän lähetti sanansa, ja se paransi heidät, haudan partaalta hän auttoi heidät turvaan.
Ps 107:20

Hän parantaa ne, joiden mieli on murtunut, hän sitoo heidän haavansa.
Ps 147:3

Älä jätä elämääsi oman ymmärryksesi varaan, vaan turvaa koko sydämestäsi Herraan. Missä kuljetkin, pidä hänet mielessäsi, hän viitoittaa sinulle oikean tien. Älä luulottele olevasi viisas; pelkää Herraa ja karta pahaa. Siinä on sinulle lääke, joka pitää koko ruumiisi terveenä.
Sananl 3:5-8

Kuuntele tarkkaan, poikani, mitä sinulle sanon, pidä korvasi auki! Älä päästä mielestäsi minun sanojani, pidä ne visusti sydämessäsi, sillä ne ovat löytäjälleen elämä, lääke koko hänen ruumiillensa.
Sananl 4:20-22

Mielenrauha on terveyden perusta.
Sananl 14:30

Ystävällinen katse ilahduttaa mielen, iloinen uutinen virkistää ruumiin.
Sananl 15:30

Ystävän sanat ovat nuorta hunajaa: makeat mielelle, virvoittavat ruumiille.
Sananl 16:24

Iloinen sydän pitää ihmisen terveenä.
Sananl 17:22

Ja kuitenkin: hän kantoi meidän kipumme, otti taakakseen meidän sairautemme. Omista teoistaan me uskoimme hänen kärsivän rangaistusta, luulimme Jumalan häntä niistä lyövän ja kurittavan, vaikka meidän rikkomuksemme olivat hänet lävistäneet ja meidän pahat tekomme hänet ruhjoneet. Hän kärsi rangaistuksen, jotta meillä olisi rauha, hänen haavojensa hinnalla me olemme parantuneet.
Jes 53:4-5

Toisenlaista paastoa minä odotan: että vapautat syyttömät kahleista, irrotat ikeen hihnat ja vapautat sorretut, että murskaat kaikki ikeet. Silloin sinun valosi puhkeaa näkyviin kuin aamunkoi ja hetkessä sinun haavasi kasvavat umpeen. Vanhurskaus itse kulkee sinun edelläsi ja Herran kirkkaus seuraa suojanasi. Ja Herra vastaa, kun kutsut häntä, kun huudat apua, hän sanoo: “Tässä minä olen.”
Jes 58:6, 8-9

Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, parantamaan ne, joiden mieli on murtunut, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kahleitten kirpoamista.
Jes 61:1b

Minä hoidan haavasi terveiksi, parannan sinun vammasi, sanoo Herra.
Jer 30:17

Mutta vielä minä annan heidän haavojensa kasvaa umpeen ja parantua, minä teen heidät terveiksi ja lahjoitan heille pysyvän rauhan ja menestyksen.
Jer 33:6

Minä parannan heidät heidän uskottomuudestaan. Minä rakastan heitä omasta tahdostani, vihani on väistynyt heistä pois.
Hoos 14:4

Arka sanokoon: “Olen urhea soturi.”
Joel 3:10

Jeesus kulki sitten joka puolella Galileaa. Hän opetti seudun synagogissa, julisti ilosanomaa Jumalan valtakunnasta ja paransi kaikki ihmisten taudit ja vaivat.  Hänen maineensa levisi sieltä koko Syyriaan. Hänen luokseen tuotiin kaikki erilaisista taudeista kärsivät ihmiset — niin pahojen henkien vaivaamat kuin kuunvaihetautiset ja halvaantuneetkin — ja hän paransi heidät.
Matt 4:23-24

Hänen luokseen tuli silloin muuan spitaalinen. Mies heittäytyi maahan hänen eteensä ja sanoi: “Herra! Jos vain tahdot, sinä voit puhdistaa minut.” Jeesus ojensi kätensä, kosketti miestä ja sanoi: “Minä tahdon. Tule puhtaaksi.” Heti mies parani taudistaan.
Matt 8:2-3

Kun Jeesus oli saapunut Kapernaumiin, muuan sadanpäällikkö tuli hänen luokseen ja pyysi häneltä apua sanoen: “Herra, palvelijani makaa kotona halvaantuneena, kovissa tuskissa.” Jeesus sanoi: “Minä tulen ja parannan hänet.” Mutta sadanpäällikkö vastasi: “Ei, Herra, en minä ole sen arvoinen, että tulisit kattoni alle. Sano vain sana, ja palvelijani paranee. Minä tottelen itsekin toisten käskyjä ja komennan omia sotilaitani. Kun sanon sotilaalle: ‘Mene’, niin hän menee, tai toiselle: ‘Tule’, niin hän tulee, tai palvelijalleni: ‘Tee tämä’, niin hän tekee.” Tämän kuullessaan Jeesus hämmästyi ja sanoi niille, jotka häntä seurasivat: “Totisesti: näin vahvaa uskoa en ole tavannut yhdelläkään israelilaisella… Sitten Jeesus sanoi sadanpäällikölle: “Mene. Tapahtukoon niin kuin uskot.” Sillä hetkellä palvelija parani.
Matt 8:5-10, 13

Hän kantoi meidän tautimme, otti taakakseen meidän sairautemme.
Matt 8:17

Jeesus astui veneeseen, meni järven yli ja tuli kotikaupunkiinsa. Siellä ihmiset toivat hänen luokseen halvaantuneen, joka makasi vuoteella. Kun Jeesus näki heidän uskonsa, hän sanoi halvaantuneelle: “Ole rohkealla mielellä, poikani, sinun syntisi annetaan anteeksi.”
Matt 9:1-2

Silloin Jeesusta lähestyi muuan nainen, jota kaksitoista vuotta oli vaivannut verenvuoto. Hän tuli Jeesuksen taakse ja kosketti hänen viittansa tupsua. Hän näet ajatteli: “Jos vain saan koskettaa hänen viittaansa, minä paranen.” Jeesus kääntyi, näki naisen ja sanoi: “Ole rohkealla mielellä, tyttäreni, uskosi on parantanut sinut.” Siitä hetkestä nainen oli terve.
Matt 9:20-22

Kun Jeesus jatkoi sieltä matkaansa, hänen peräänsä lähti kaksi sokeaa. He huusivat: “Armahda meitä, Daavidin Poika!” Ja kun Jeesus tuli perille, sokeat tulivat sisälle hänen luokseen. Jeesus kysyi: “Uskotteko te, että minä voin auttaa teitä?” “Uskomme, Herra”, he vastasivat. Silloin hän kosketti heidän silmiään ja sanoi: “Tapahtukoon teille niin kuin uskotte”, ja heidän silmänsä aukenivat.
Matt 9:27-30

Kun seudun ihmiset huomasivat, kuka oli tullut, he lähettivät sanan joka puolelle, ja niin kaikki sairaat tuotiin Jeesuksen luo. He pyysivät saada edes koskettaa hänen viittansa tupsua, ja kaikki, jotka sitä koskettivat, parantuivat.
Matt 14:35-36

Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu.
Matt 16:19

Jeesus sanoi heille: “Uskokaa Jumalaan. Totisesti: jos joku sanoo tälle vuorelle: ‘Nouse paikaltasi ja paiskaudu mereen!’, se myös tapahtuu, jos hän ei sydämessään epäile vaan uskoo, että niin käy kuin hän sanoo. Niinpä minä sanon teille: Mitä ikinä te rukouksessa pyydätte, uskokaa, että olette sen jo saaneet, ja se on teidän.
Mark 11:22-24

…Nämä pysähtyivät matkan päähän ja huusivat: “Jeesus, opettaja, armahda meitä!” Nähdessään miehet Jeesus sanoi heille: “Menkää näyttämään itsenne papeille.” Mennessään he puhdistuivat. Huomattuaan parantuneensa yksi heistä kääntyi takaisin. Hän ylisti Jumalaa suureen ääneen… Jeesus kysyi: “Eivätkö kaikki kymmenen puhdistuneet? Missä ne yhdeksän muuta ovat?”
Luuk 17:12-15, 17

Ja mitä ikinä te pyydätte minun nimessäni, sen minä teen, jotta Isän kirkkaus tulisi julki Pojassa. Mitä te minun nimeeni vedoten pyydätte minulta, sen minä teen.
Joh 14:13-14

Ojenna kätesi, niin että sairaat paranevat, että tapahtuu tunnustekoja ja ihmeitä pyhän palvelijasi Jeesuksen nimessä.” Kun he olivat päättäneet rukouksensa, vavahti paikka, jossa he olivat koolla, ja he kaikki täyttyivät Pyhästä Hengestä ja julistivat rohkeasti Jumalan sanaa.
Ap.t 4:30-31

Te olette kuulleet Jeesuksesta, nasaretilaisesta, jonka Jumala voiteli Pyhällä Hengellä ja voimalla. Hän kulki ympäri maata, teki hyvää ja paransi kaikki jotka olivat joutuneet Paholaisen valtaan, sillä Jumala oli hänen kanssaan.
Ap.t 10:38

Jumalalle, joka meissä vaikuttavalla voimallaan kykenee tekemään monin verroin enemmän kuin osaamme pyytää tai edes ajatella,
Ef 3:20

Minun Jumalani on Kristuksen Jeesuksen tähden antava teille taivaallisen kunniansa rikkaudesta kaiken, mitä tarvitsette.
Fil 4:19

Iloitkaa aina. Rukoilkaa lakkaamatta. Kiittäkää kaikesta. Tätä Jumala tahtoo teiltä, Kristuksen Jeesuksen omilta.
1 Tess 5:16-18

Jos joku teistä on sairaana, kutsukoon hän luokseen seurakunnan vanhimmat. Nämä voidelkoot hänet öljyllä Herran nimessä ja rukoilkoot hänen puolestaan, ja rukous, joka uskossa lausutaan, parantaa sairaan. Herra nostaa hänet jalkeille, ja jos hän on tehnyt syntiä, hän saa sen anteeksi. 
Jaak 5:14-15

Itse, omassa ruumiissaan, hän “kantoi meidän syntimme” ristinpuulle, jotta me kuolisimme pois synneistä ja eläisimme vanhurskaudelle. “Hänen haavansa ovat teidät parantaneet.”
1 Piet 2:24

Tässä on vain osa niistä raamatunkohdista, joissa puhutaan paranemisesta.