Päästä yli toisesta henkilöstä – osa 1

8.1.2019

Päästä yli toisesta henkilöstä – osa 1

Suomennettu hartaudesta: Getting over the other person – part 1 (Charlyne Cares Devotion 8.1.2019)

Tämän päivän kirjoitus on Bobilta, joka oli tuhlaaja, joka palasi takaisin kotiin. Menimme uudelleen naimisiin ja olimme naimisissa vielä 23 vuotta ennen kuin Herra otti hänet Taivaan kotiin. Bob kirjoitti 19 kirjaa tuhlaajan näkökulmasta noiden kahden vuosikymmenen aikana avioeromme ja uudelleen avioitumisemme jälkeen. –Charlyne

Lopuksi, veljet, ajatelkaa kaikkea mikä on totta, mikä on kunnioitettavaa, mikä oikeaa, puhdasta, rakastettavaa ja kaunista, mikä vain on hyvää ja ansaitsee kiitoksen. Tehkää sitä, mitä olette minulta oppineet ja vastaanottaneet, mitä olette minulta kuulleet ja minusta nähneet. Silloin rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne.
Fil 4:8-9

Meille tuli paniikkisähköpostia, joka oli vähän erilainen kuin mitä meille yleensä tulee. Tämän henkilön puoliso oli matkalla kotiin, juuri silloin, eikä hän tiennyt, mitä tehdä seuraavaksi. Puhumme Charlynen kanssa tästä aiheesta kirjoissa, äänitallenteissa ja täällä “Charlyne Cares” -hartausteksteissä. Jotkut ihmiset ovat kuitenkin niin keskittyneitä omiin senhetkisiin ongelmiinsa, etteivät osaa varautua avioliiton eheytymistä varten ja hämmentyvät, kun se tapahtuu. Tavoitteeni tänä päivänä on herättää sinut näkemään yksi niistä isoista kompastuskivistä avioliiton terveellisessä eheytymisessä, sen jälkeen kun Jumala tuo tuhlaajan kotiin.

Miten takaisin tullut tuhlaaja pääsee yli toisesta miehestä tai naisesta? Sinä, joka odotat Jumalan kanssa, että Hän eheyttää kotisi, voit edistää tai rikkoa eheytymisprosessia, riippuen siitä kuinka käsittelet sen toisen henkilön. (Katso CD Your Spouse and the Other Person)

Ymmärtäväinen tavoittelee tietoa, viisaan korva on aina sille avoin.
Sananl 18:15

Aloitetaan tosiasioista. Et ehkä pidä niistä tai ole samaa mieltä, mutta kun olet kulkenut matkan puolisosi kanssa ja pois sen toisen henkilön luota, “aamenesi” on tulossa.

• Toisesta henkilöstä yli pääseminen vie aikaa. Puolisosi täytyy käydä läpi suruprosessi, jota ei mitata päivissä tai viikoissa, vaan mahdollisesti siinä kestää vuosi tai pari. Kyllä, suruprosessi, samoin kuin jos joku olisi kuollut. Jos et pysty antamaan puolisosi surra sitä toista parisuhdetta, et ole valmis eheytymiseen, suoraan sanottuna. Muuten se ei toimi.
  • Huolimatta siitä mitä he sanovat, useimmilla tuhlaajapuolisolla on joku toinen. Valmistaudu sitä päivää varten, kun tämä asia paljastuu sinulle tuhlaajastasi.
  • Tuhlaajasi ei pysty kertomaan eroa rakkauden ja himon välillä.
  • Tuhlaajallasi on tunteita sitä toista henkilöä kohtaan. Kun hän tulee kotiin, hän tuntee suurta velvollisuudentunnetta sitä toista henkilöä kohtaan.
  • Toinen henkilö on edelleen olemassa, myös kumppanisi kotiinpaluun jälkeen. Eheytymisen jälkeen, et voi laittaa sitä toista henkilöä kaappiin ja odottaa hänen katoavan.
  • Se toinen henkilö on syntinen, jonka puolesta Jeesus kuoli. Rukoiletko hänen pelastuksensa puolesta nyt? Aiotko henkilökohtaisesti jatkaa rukoilua hänen pelastumisensa puolesta, sen jälkeen kun tuhlaajasi on kotona?
  • Kotiin palannut tuhlaajasi tuo kotiin muistutuksia toisesta parisuhteesta. Olen kirjoittanut siitä, miten pitkään minulla oli yksi valokuva siitä toisesta naisesta aurinkolipan takana pakettiautossani. Yhtenä päivänä Jumala sanoi minulle, että se valokuva täytyi heittää pois.
  • Takaisin tullut tuhlaajasi saattaa yrittää oikeuttaa syntinsä.
  • Lopulta kotiinpalanneen tuhlaajasi täytyy ehkä puhua jollekin toiselle siitä toisesta miehestä tai naisesta. Se saattaa olla terapeutti tai pastori. Se saatat olla sinä, mutta se ei voi olla se toinen henkilö! Muutoin ongelmat alkavat taas alusta.

Joku ajattelee “Miksi edes yrittää?” Koska Jumala on kutsunut sinut odottamaan, sekä ennen ja jälkeen avioliiton eheytymisen. Molemmat ajanjaksot ovat yhtälailla henkistä taistelua, mutta jos Jumala on kutsunut sinut siihen, Hän antaa sinulle tarvittavan avun korkeuksista.

Vastustakaa häntä, uskossa lujina! Tiedättehän, että veljenne kaikkialla maailmassa joutuvat kokemaan samat kärsimykset. Kaiken armon Jumala on Kristuksessa Jeesuksessa kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa. Vähän aikaa kärsittyänne hän itse varustaa, voimistaa, vahvistaa ja lujittaa teidät. Hänen on valta iankaikkisesti. Aamen.
1 Piet 5:9-11

Liian monissa avioliitoissa seuraa ketjureaktio, kun puoliso on tullut kotiin: (1) Jumala käyttää olosuhteita ajaakseen (kyllä, ajaakseen) tuhlaajan kotiin. (2) Odottava puoliso omaksuu “takaisin kotona” -asenteen ja lakkaa rukoilemasta takaisin tulleen puolison puolesta. (3) Kodin etuovi avautuu taas kerran Saatanalle. (4) Toinen henkilö tulee taas mukaan kuvioihin. (5) Takaisin tullut tuhlaaja lähtee erämaahan taas kerran ja odottava puoliso jää kyselemään “Mitä tapahtui?” Tapahtui se, että vihollinen, joka on aina vaanimassa, löysi sisäänpääsyn. Sisäänpääsy saattaa olla pienen pieni, mutta vihollinen on vakaasti päättänyt tuhota avioliittosi ja on hyökännyt taas.

Jatkuu huomenna…

Koska Hän elää,