Ota avioliiton puolesta seisominen vakavasti

21.6.2023

Ota avioliiton puolesta seisominen vakavasti

Suomennettu hartaudesta: Will you get serious about standing (Charlyne Cares Devotion 20.6.2023)

Tämän päivän kirjoitus on Bobilta, joka oli tuhlaaja, joka palasi takaisin kotiin. Menimme uudelleen naimisiin ja olimme naimisissa vielä 23 vuotta ennen kuin Herra otti hänet Taivaan kotiin. Bob kirjoitti 19 kirjaa tuhlaajan näkökulmasta noiden kahden vuosikymmenen aikana avioeromme ja uudelleen avioitumisemme jälkeen. –Charlyne

Jotka kyynelin kylvävät, ne riemuiten korjaavat. Jotka itkien menevät kylvämään vakkaansa kantaen, ne riemuiten palaavat kotiin lyhteet sylissään.
Ps 126:5-6

Joka päivä minä tai vaimoni valmistelemme uuden Charlyne Cares -hartaustekstin teille. Viestiin pitää ehkä tehdä korjauksia tai pieniä muutoksia. Vaihdamme jopa ajatuksia puolin ja toisin miettiessämme, kuinka parhaiten selittää jokin asia. Tämä viesti on erilainen. Kirjoitan ja lähetän sen ilman Charlynen tarkasusta ja hyväksyntää. Minusta tuntuu, ettei hän välttämättä halua minun jakavan kaikkea sitä, mitä aion nyt kertoa.

Meillä oli erityinen ilta Rejoice Pompano Beachin raamattuopetuksessa. Sinä iltana ryhmässä jaettiin kiitoksen aiheita ja todistuksia. Niin kuin yleensä tapahtuu illan ensimmäisessä osassa ennen kuin Charlyne opettaa, hän jakaa raamatunkohdan ja kommentoi sitä, mitä odottava puoliso on kertonut. Tuona maanantai-iltana Charlyne murtui ja itki puhuessaan.

Mikä sai vaimoni itkemään kokouksessa, jota hän johti? Charlyne murtui tuhlaajapuolisosi syntisyyden tähden – ja sen tähden, miten moni on laiska ottamaan vakavasti eksyneen kumppaninsa ikuista kohtaloa. Charlyne itki synnissä olevien tuhlaajien puolesta ja niiden ihmisten puolesta, jotka voisivat olla rukoilemassa kotona, mutta ovat liian kiireisiä valittaessaan, juorutessaan ja leikkiessään internetissä, eivätkä ota avioliiton puolesta seisomistaan vakavasti.

Tiedätkö eron sympatian ja empatian välillä? Sympatia on “osallistumista toisen suruun tai kipuun”. Empatia on “kykyä eläytyä toisten ihmisten tunteisiin”. Minulla voi olla sympatiaa kaikkea sitä kohtaan, mitä sinä olet käymässä läpi, mutta Charlynella voi olla empatiaa, koska hän on kokenut monia niistä asioista, joita sinä koet tänään. Sinä maanantai-iltana, kun rakas vaimoni itki, aistin, miten hän oli jotenkin ottanut monien hylättyjen puolisoiden kivut itselleen, sekä heidän kumppaneidensa, joiden pitäisi vakavissaan seisoa ja rukoilla heidän puolestaan.

Kunnioitamme Charlynen kanssa niitä miehiä ja naisia, jotka ottavat avioliiton puolesta seisomisen vakavasti ja ovat huomanneet, että heidän jokainen vastauksensa löytyy Raamatusta, ja että Pyhä Henki on heidän kanssaan joka päivä ohjaamassa tietä, lohduttamassa, varjelemassa ja vaatimassa takaisin tuhlaajapuolisoa vihollisen kynsistä – Jumalan aikataulun, ei heidän omansa, mukaan. He eivät ikinä, ikinä, ikinä lopeta seisomista tuhlaajiensa puolesta, huolimatta siitä mitä vihollinen heittää heidän tielleen. Surullista kyllä, tämä “loppuunmyytyjen” odottavien puolisoiden määrä näyttävä olevan vähemmistönä.

Sydämeni pyyntö sinulle tänään on, että ottaisit avioliiton puolesta seisomisen vakavammin kuin koskaan aikaisemmin. RMM:ssä vihollisen hyökkäysten taso perheitä kohtaan on noussut punaiselle tasolle. Paholaisella on suunnitelmansa perheesi tuhoamista varten, ja jotkut hänen salaisuuksistaan ovat välinpitämättömyys, sitoutumisen puute, laiskuus ja avun etsiminen vääristä paikoista niiden ihmisten osalta, jotka väittävät seisovansa Jumalan kanssa avioliittonsa eheytymisen puolesta Hänen tavallaan.

Mikä on oikea tapa seisoa avioliiton puolesta?

1. Päätä tänään, ettet ikinä luovuta – piste. Huolimatta siitä mitä tapahtuu tai ei tapahdu, sinä et anna puolisosi kuolla hänen syntiinsä.
  2. Uppoudu Jumalan Sanaan. Opettele, mitä Jumala sanoo siitä sotkusta, jossa sinä olet, ja mikä on Hänen tiensä ulos siitä. Hänellä on suuria lupauksia sinulle, jos käytät aikaa niiden opettelemiseen.
  3. Ole rukouksen ihminen. Rukoileminen on niin yksinkertaista, mutta silti Saatana puhuu Jumalan lapsille, etteivät he osaa rukoilla tai heillä ei ole aikaa siihen. Opettele, kuinka rukoilla, ja rukoile joka päivä.

Minä olen pakahtua raivosta, kun ahdistajani eivät piittaa sinun sanastasi. Sinun sanasi on taattu ja koeteltu, ja palvelijasi rakastaa sitä. Minä olen vähäinen ja halveksittu, mutta sinun säädöksiäsi en unohda.
Ps 119:139-141

Pystytkö käsittämään, kuinka äärimmäisen tärkeää sinun on ottaa avioliiton puolesta seisominen vakavasti? Älä anna aviopuolisosi viettää ikuisuutta helvetissä, koska sinä luovutit rukoilun ja seisomisen hänen puolestaan.

Nyt takaisin sympatiaan ja empatiaan. Minulla voi olla sympatiaa sinua kohtaan, mutta minulla voi olla empatiaa tuhlaajaasi kohtaan. Tiedän siitä syyllisyydestä, häpeästä, hämmennyksestä ja siitä, kuka seisoi vakavissaan minun puolestani eikä ikinä luovuttanut. Tehköön sinunkin tuhlaajapuolisosi samanlaisen julistuksen joku päivä.

Ja näytä itse esimerkkiä hyvän tekemisessä. Opetuksesi olkoon puhdasta ja arvokasta ja puheesi tervettä ja vakuuttavaa, niin että vastustajasi joutuu häpeään, koska ei pysty sanomaan meistä mitään pahaa.
Tit 2:7-8

Koska Hän elää,