On tärkeää jättää ovi auki

26.5.2021

On tärkeää jättää ovi auki

Suomennettu hartaudesta: The importance of leaving the door open (Charlyne Cares Devotion 24.5.2021)

Vierailijan kirjoituksen on kirjoittanut joku odottava puoliso. Alla olevat näkemykset ovat kirjoittajan omia, eivätkä välttämättä kuvasta Rejoice Marriage Ministries:n tai Steinkampien näkemyksiä.

Minä tiedän sinun tekosi. Edessäsi on nyt avoin ovi, minä olen sen avannut, eikä kukaan voi sitä sulkea. Sinun voimasi ovat vähäiset, mutta sinä olet ottanut sanani varteen etkä ole kieltänyt nimeäni.
Ilm 3:8

Tietääkö puolisosi, että hänellä on kotona avoin ovi, jota mikään ei voi sulkea? Ei viha, ei anteeksiantamattomuus, ei kipu, ei ylpeys, ei avioero, ei toinen nainen/mies hänen elämässään, jne.

Ystävät, voimme pitää ovea avoinna kotiin vain silloin, kun lepäämme Herrassa ja tuomme Jumalalle kaikki ne asiat, mitä puolisomme on tehnyt, tekee ja tulee tekemään. Herramme tietää, mutta kun kehotamme Häntä ottamaan hallinnan ja omaehtoisesti annamme hänelle kaiken, mitä puolisomme on tehnyt, sydämeemme vapautuu tilaa agape-rakkaudelle ja hengen hedelmälle.

Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.
1 Kor 13:4-7

Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsehillintä. Niitä vastaan ei ole laki.
Gal 5:22-23

Aviomieheni tuli käymään lasten luona vähän aikaa sitten ja istuimme ulkona katsomassa heidän leikkejään. Siskoni ja hänen perheensä tulivat sanomaan meille linnusta, joka oli haavoittunut. Siskoni pelasti linnun ja huolehti siitä, ja nyt linnun siipi on melkein parantunut. Hän osti sille häkin ja antoi sille ruokaa ja vettä. Hän puhuu sille päivittäin ja viettää aikaa sen kanssa. Hän kertoi, miten päästäisi linnun vapaaksi, kunhan se on parantunut ja pystyy lentämään. Hän sanoi, että hän on iloinen ajatellessaan sitä hetkeä, kun hän päästää linnun vapaaksi. Toisaalta hän on kuitenkin oppinut rakastamaan tuota lintua ja kiintynyt siihen.

Aviomieheni sitten sanoi: “Älä huoli, jätä häkki terassille tai kuistille ja jätä sen ovi auki, niin lintu palaa luoksesi joka päivä.” Yhdistin ajatuksen heti tuhlaajapuolisoihimme ja Herra kehotti minua kirjoittamaan tästä. Jätämmekö oven kotiimme ja sydämeemme auki, niin ettemme moiti puolisoitamme heidän teoistaan?

Niin kuin linnut, jotka tottuvat ympäristöön, jossa niitä on kohdeltu hyvin, hoidettu ja huolehdittu tarpeista – turvallinen paikka, ruokaa ja vettä – mekin voimme varmistaa, että kylvämme hyviä siemeniä, kun puoliso on poissa kotoa. Että hän tietäisi, että hänen tarpeensa tulevat kohdatuiksi kotona ja että ovi on hänelle aina avoinna pyyteettömästi. Jos sinulla ei ole yhteydenpitoa puolisosi kanssa, rukoile, että hän muistaisi hyvät ajat kotona ja unohtaisi kaikki huonot, joita vihollinen käyttää peittämään hyvät ajat. Mikään ei ole mahdotonta Kaikkivaltiaalle Jumalallemme; Hän voi antaa puolisosi muistaa hyvät asiat avioliitostanne.

Sinä tiedät, että minä olen Herra, kaikkien luotujen Jumala. Onko minulle mikään mahdotonta?
Jer 32:27

Oletko valmis huolehtimaan haavoittuneesta puolisosta, jonka Herra tuo kotiin? Niin kuin siskoni hoiti ja huolehti haavoittuneesta linnusta rakkaudella, kärsivällisyydellä, myötätunnolla ja kärsivällisyydellä, niin Herramme haluaa meidän hoitavan ja auttavan puolisoamme samalla tavalla kuin Herra hoiti meitä, kun tulimme Hänen luokseen satutettuina ja haavoittuneina. Siksi puolisomme eivät halua jättää kotiamme. Miksi jättäisivät, jos heidän kaikki tarpeensa täyttyvät?

Etsiessäni tietoa linnuista, sain tietää, että ne joko lähtevät tai jäävät häkkiin riippuen saamastaan hoidosta. Jos niitä ei hoideta hyvin, eikä tarpeita tyydytetä, niin häkin oven ollessa auki ne lähtevät eivätkä palaa. Kuten tiedämme veljet ja siskot, puolisomme lähtivät, koska me emme vastanneet heidän tarpeisiinsa, koska vihollinen oli sokaissut meidät. Nyt meillä on kuitenkin mahdollisuus olla välineinä heidän parantumiselleen ja kotiinpaluulleen, eivätkä he halua lähteä. Varmistetaan, että kotimme ovat valmiita ja ovet avoinna, jotta puolisomme löytäisivät lohdutusta ja turvaa, kunnes Kaikkivaltias Herra parantaa heidän haavansa, kuten Hän paransi meidätkin.

Hän parantaa ne, joiden mieli on murtunut, hän sitoo heidän haavansa.
Ps 147:3

Rukoilen, että annat Herramme parantaa ja sitoa haavasi ja särkyneen sydämesi, jotta voit auttaa puolisoasi, lapsiasi ja muita ympärilläsi.

Lorena
Oregon, USA