On kunnia seisoa avioliittonsa puolesta

30.9.2019

On kunnia seisoa avioliittonsa puolesta

Suomennettu hartaudesta: Standing for your marriage is an honor (Charlyne Cares Devotion 30.9.2019)

Vierailijan kirjoituksen on kirjoittanut joku odottava puoliso. Alla olevat näkemykset ovat kirjoittajan omia, eivätkä välttämättä kuvasta Rejoice Marriage Ministries:n tai Steinkampien näkemyksiä.

Myönnän, että joskus olen miettinyt, miksi minun “kutsumukseni seisoa avioliiton puolesta” tuntui tuomiolta tuhoon ja synkkyyteen.

Mutta se ei ole Jumalan tie, eihän? Rakkaat tuhlaajamme ovat joutuneet harhaan, mutta Jumala haluaa heidät takaisin yhtä paljon kuin mekin haluamme ja vielä enemmän!

Mitä arvelette: jos jollakulla on sata lammasta ja yksi niistä eksyy, niin eikö hän jätä ne yhdeksänkymmentäyhdeksän vuorille ja lähde etsimään sitä eksynyttä? Ja jos hän sen löytää — totisesti: hän iloitsee siitä enemmän kuin niistä yhdeksästäkymmenestäyhdeksästä, jotka eivät olleet eksyksissä.
Matt 18:12-13

Avioliiton puolesta seisominen on rankkaa, mutta on mahtava kunnia seisoa muurinaukossa rakkaan puolisonsa puolesta. Jos olisit tavannut minut odotukseni alussa ja maininnut mitään siitä, että on “kunnia” seisoa avioliittonsa puolesta; olisin katsonut sinua niin kuin sinulla olisi viisi päätä!

  • Herra, etkö tiedä mitä hän teki minulle? (Nooo…. okei, kulta…)

Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi?
Matt 7:3

  • No, Herra, minuun sattuu niin paljon, mitä minä nyt teen? (Hyvä kun kysyit.)

Ottakaa siis yllenne Jumalan taisteluvarustus, niin että kykenette pahan päivän tullen tekemään vastarintaa ja selviytymään taistelusta pystyssä pysyen.
Ef 6:13

  • No, okei, mutta… (Ei muttia, tyttäreni.)

Heittäkää kaikki murheenne hänen kannettavakseen, sillä hän pitää teistä huolen. 
1 Piet 5:7

  • No, Herra, tiedän, että minullakin on osani tässä, mutta mitä se tarkoittaa minulle?

Ehkä hän sen vuoksi joutuikin sinusta hetkeksi eroon, että saisit pitää hänet luonasi ikuisesti.
Filem 1:15

(Eikö “luonasi ikuisesti” kuulostakin mahtavalta?)

  • Herra, olenko minä kauhea ihminen, koska avioliittoni on tällainen sotku? (Et, rakas…)

…sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta.
Room 3:23

Mutta älä murehdi…

Herra on lähellä niitä, joilla on särkynyt sydän, hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli.
Ps 34:18

Haluan rohkaista sinua tänään, rakas kanssaodottaja, vaikka kyynelet valuisivat pitkin poskiasi juuri nyt ja sietämätön kipu raastaisi sydäntäsi torjutuksi ja petetyksi tulemisesta – SINÄ OLET ARVOKAS ASTIA.

Siitä, joka puhdistaa itsensä kaikesta tuollaisesta, tulee arvokkaaseen käyttöön sopiva astia, pyhitetty, isännälleen hyödyllinen ja kaikkiin hyviin tarkoituksiin käyttökelpoinen. 
2 Tim 2:21

Olet arvokas astia, pyhä, hyödyllinen ja kaikkiin hyviin tarkoituksiin käyttökelpoinen.

Arvokkaana astiana oleminen vaatii jatkuvaa anteeksiantamista. Olen paljon parempi nyt kuin aikaisemmin, mutta olen edelleen keskeneräinen. Anteeksianto on yksi suurimmista aseistasi katkeruutta ja mielipahaa vastaan, mutta se myös pitää sovinnon oven auki, jotta rakkaasi voi kävellä suorilta takaisin.

Nyt teidän on päinvastoin annettava anteeksi ja lohdutettava häntä, ettei hän menehtyisi suruunsa.
2 Kor 2:7

Joten muista, kuka olet…

Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, Jumalan oma kansa, määrätty julistamaan hänen suuria tekojaan, joka teidät on pimeydestä kutsunut ihmeelliseen valoonsa.
1 Piet 2:9

Meidän Jumalamme on Jumala, joka EHEYTTÄÄ…

Ja Herra on teille armollinen ja kääntää teidän kohtalonne. Hän kokoaa teidät jälleen yhteen niiden kansojen joukosta, joiden sekaan hän on teidät hajottanut. Vaikka olisitte hajaantuneet maailman kaikkiin ääriin, Herra, teidän Jumalanne, kokoaa ja noutaa teidät sieltäkin. Hän tuo teidät siihen maahan, jonka esi-isänne aikoinaan omistivat, ja te saatte ottaa sen jälleen haltuunne.
5 Moos 30:3-5

Älä usko Saatanan valheita. Luota Herraan ja seiso Jumalan lupauksissa. Älä ikinä luovuta!

Kiittäen Jumalaa siitä kunniasta, että saan seisoa avioliittoni puolesta,
Angela
USA
Rejoice Marriage Ministries

Katso uuusimmat julkaisut TÄÄLTÄ.

Katso uuusimmat julkaisut TÄÄLTÄ.