Oletko valmis odottamaan?

8.2.2019

Oletko valmis odottamaan?

Suomennettu hartaudesta: Are you willing to wait? (Charlyne Cares Devotion 6.2.2019)

Luota Herraan! Ole luja, pysy rohkeana. Luota Herraan!
Ps 27:14

Kuinka kauan avioliiton eheytymisessä kestää?

Luulen, että minulta on kysytty tuo kysymys tuhansia kertoja. Olet ehkä itse kysynyt samaa asiaa. Olet valmis odottamaan eheytymistä, mutta vain jos Herralla ei kestä siinä liian kauan. Älä anna ajan muodostua viholliseksesi!

Sinun kädessäsi ovat elämäni päivät. Älä jätä minua vihollisteni ja vainoojieni armoille!
Ps 31:5

Jokainen tilanne on erilainen, mutta me palvelemme samaa ihmeellistä ja mahtavaa Jumalaa, joka on aivan vierelläsi. Jumala haluaa uudelleenrakentaa ja eheyttää avioliittosi tuhoutumisen, niin että Hän saa kaiken kunnian. Käytä tänään hetki siihen, että luet Hesekielin kirjasta 36:22 eteenpäin ja luvun 37. Puolisosi pelastuminen ja matka Herran kanssa on tärkein osa avioliittosi eheytymisessä.

Minä en ymmärrä, miksi joidenkin ihmisten avioliitot eheytyvät muutamassa kuukaudessa ja toisten täytyy odottaa vuosi. Tiedän, että Herran ajoitus on aina täydellinen. Manipulointi, kontrollointi, vaatiminen ja oman tahdon tekeminen vie sinut vain sivuraiteille. Jumalaan voi luottaa.

Minulla on omat suunnitelmani teitä varten, sanoo Herra. Minun ajatukseni ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia: minä annan teille tulevaisuuden ja toivon. Silloin te huudatte minua avuksenne, te käännytte rukoillen minun puoleeni, ja minä kuulen teitä. Te etsitte minua, ja te löydätte minut! Koko sydämestänne te minua etsitte.
Jer 29:11-13

Vihollinen tuli kotiisi varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan avioliittosi (Joh 10:10). Hän yrittää edelleen lannistaa ja kukistaa sinut epäuskolla, epäilyksillä ja pelolla.

Vihollinen aikoo eksyttää sinut ja saada sinut kärsimättömäksi, kun odotat avioliittosi heräävän eloon avioeron haudasta. Usko ihmeellisen ja mahtavan Jumalasi voimaan. Mitä lupauksia Herra on antanut sinulle? Älä epäile! Usko! Etkö mennyt puolisosi kanssa naimisiin loppuiäksesi?

Olen niin vihainen paholaiselle kuullessani, että odottavat puolisot epäilevät sitä, että heidän pitää odottaa Herraa. Miksi sinä epäilet, voiko Herra pelastaa tai vapauttaa puolisosi synnin kahleista?

Jeesus kuuli sen ja sanoi: “Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan hurskaita, vaan syntisiä.”
Mark 2:17

Vihollinen saattaa iskeä sinua vihalla, katkeruudella, epäilyksillä, epäuskolla, kateudella, uupumuksella ja yksinäisyydellä. Kuinka pitkään pitäisi odottaa puolison kotiinpaluuta? Kuinka kauan Herra odottaa, että me tulemme kotiin Hänen luokseen? Jumala odottaa monesti eliniän ajan, että monet Hänen lapsistaan tulisivat kotiin. Kuolinvuoteella kivussa ja tuskassa ja elämän loppuessa he huutavat apua Jumalalta, jonka ovat torjuneet ja kieltäneet ehkä 40, 50 tai 60 vuotta. Voi, kunpa meillä olisi sitä pyyteetöntä rakkautta, myötätuntoa ja armoa puolisoitamme ja perheenjäseniämme kohtaan, jota Herrallamme on!

Me elämme tässä maailmassa mutta emme taistele tämän maailman tavoin. Taisteluaseemme eivät ole ihmisten aseita, vaan niillä on Jumalan antama voima tuhota linnoituksia. Me kaadamme kumoon järjen päätelmät ja kaiken, mikä nousee ylpeänä vastustamaan Jumalan tuntemista. Me vangitsemme kaikki ajatukset kuuliaisiksi Kristukselle ja olemme valmiit rankaisemaan kaikesta tottelemattomuudesta, heti kun te itse olette tulleet täysin kuuliaisiksi.
2 Kor 10:3-6

Menitkö sinä naimisiin eliniäksi vai vain joksikin aikaa? Kun sanoit vihkivalasi, tarkoititko niitä? Anna siis Herrasi käyttää sinua nyt palvelemaan Häntä, kun odotat avioliittosi eheytymistä.

Ylistän ja kiitän Herraa usein siitä, että Hän antoi minulle useita mahdollisuuksia, kun olin tottelematon avioeromme aikana. Olin niin suutuksissa ja vihainen Bobille ja Jumalalle siitä, että Jumala antoi Bobin kohdella minua niin huonosti. Täytyy myöntää, että olin vihainen Jumalalle, kun Hän ei vain “napsauttanut” Bobia pois syntisyydestään tai rangaissut häntä hänen synneistään! Onko sinulla ollut samanlaisia ajatuksia? Jos on, lopeta se ja tee parannus Herralle. Hän ymmärtää ja rakastaa sinua edelleen. Jumalalla on paljon enemmän armoa lapsiaan kohtaan kuin meillä ihmisillä on!

Herran odottaminen ei tarkoita kieltävää vastausta avioliittosi eheytymiselle tai puolisosi pelastumiselle ja täyttymiselle Pyhällä Hengellä. Herran odottaminen on Herramme ja Pelastajamme Jeesuksen Kristuksen tottelemista.

Viivästyminen on sitä, että Jumala sanoo “Ei ole vielä aika.” Seisotko sinä “muurinaukossa” ja esirukoilet puolisosi ja perheesi puolesta?

Jumalan viivytykset eivät ole Jumalan kieltäviä vastauksia!

Siunauksin,
Charlyne Steinkamp
Rejoice Marriage Ministries

Katso uuusimmat julkaisut TÄÄLTÄ.