Mitä vihollinen on varastanut sinulta?

23.10.2019

Mitä vihollinen on varastanut sinulta?

Suomennettu hartaudesta: What has the enemy stolen from you? (Charlyne Cares Devotion 23.10.2019)

Kun Daavid ja hänen miehensä tulivat kaupunkiin, se oli poltettu ja heidän vaimonsa, poikansa ja tyttärensä oli viety vankeina pois… Mutta Daavid haki tukea Herrasta, Jumalastaan.
1 Sam 30:3, 6

Mitä vihollinen on varastanut sinulta? Tiedän, että saatat ajatella: “Kaiken. Olen menetttänyt avioliittoni, lapseni, rahani, terveyteni ja jopa palvelutehtäväni.” Kuinka moni vahva Jumalan mies on menettänyt vaimonsa, eikä sen lisäksi saa edes nähdä lapsiaan säännöllisesti? Meidän tulee taistella vihollista vastaan rakkaittemme puolesta. Jobin kirjasta luvuista 1 ja 2 voit lukea ja oppia, että Saatana, vihollinen, on “kuljeksinut pitkin ja poikin maita mantereita.” Job 1:7.

Uskotko oikeasti, ettei Jumala tarkoita sitä, mitä Hän sanoo Raamatussa pelastuksesta, vanhurskaudesta, synnistä, tuomiosta, taivaasta ja helvetistä? Käärme, Saatana, houkutteli Eevan. Saatanan valheet johtivat hänet harhaan, eikä hän totellut Jumalaa.

Paholainen kiusasi Jeesusta Matteuksen evankeliumissa 4:1-11. Jeesus voitti vihollisen puhumalla Jumalan Sanaa. Rukoilen, ettemme ikinä unohda tätä voimallista oppituntia Herraltamme, ja että seuraisimme Hänen esimerkkiään puhumalla Jumalan Sanaa (jopa ääneen), silloin kun vihollinen houkuttelee meitä! Sinun täytyy ymmärtää, että sinä ja puolisosi olette hengellisessä taistelussa valon ja pimeyden välillä.

Varas tulee vain varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän.
Joh 10:10

Kyllä, vihollinen on tullut varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan, mutta älä unohda Joh 10:10:n jakeen loppuosaa, jossa sanotaan “Minä olen tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän.” Olet hengellisessä taistelussa. Et kamppaile puolisoasi tai toista naista tai miestä vastaan, vaan Saatanaa vastaan. Sinulla on Jumalan mahtava voima, joten älä pelkää! Jumala on suurempi. Laitatko Jumalan taisteluvarustuksen itsesi ja perheesi ylle joka päivä? Aloita nyt! (Lue Ef 6:10-18)

Daavid sai tietää, että vihollinen oli tuhonnut heidän kaupunkinsa, polttanut sen ja ottanut kaikki asukkaat vangeiksi. Jumala on muutakin kuin luoja. Hän on Puolustaja ja Suojelija. Daavid oppi henkilökohtaisesta kokemuksesta, että Jumala palauttaa varastetun omaisuuden. Minkä vihollinen varastaa, sen Jumala pystyy palauttamaan. Sinun täytyy uskoa tähän voimakkaaseen totuuteen. Rukoilen, että suuttuisit viholliselle ja lähtisit tavoittelemaan sitä, mikä kuuluu sinulle.

Ja Daavid kysyi Herralta: “Lähdenkö ajamaan takaa noita rosvoja? Saanko heidät kiinni?” Herra vastasi hänelle: “Lähde heidän peräänsä! Sinä saat heidät kiinni ja vapautat vangit.”
1 Sam 30:8

Daavid kysyi Jumalalta ja etsi Hänen tahtoaan. Opi Daavidin esimerkistä, että sinun täytyy etsiä Herraa ja Hänen ohjeitaan avioliittosi puolesta seisomisessa. Kolme pääasiaa, jotka tarvitset hengelliselle matkallesi, ovat: usko, rukous ja määrätietoisuus. Oletko niin kuin Daavid, et luovuta, ja lähdet hakemaan sitä, minkä vihollinen on vienyt sinulta?

Daavid sai haltuunsa kaiken, minkä amalekilaiset olivat vieneet, ja vapautti myös molemmat vaimonsa. Mitään ei puuttunut, ei suurta eikä pientä, ei ainoatakaan poikaa tai tytärtä eikä mitään amalekilaisten saaliina viemistä tavaroista. Daavid sai kaiken takaisin.
1 Sam 30:18-19

Kulje uskossa, luota Jumalan voimaan ja jatka rukoilua hellittämättä. Onko sinulla kysymyksiä, joihin tarvitset vastauksia avioliitto-ongelmissasi? Kysy Herralta!

Huuda minua avuksesi, niin minä vastaan sinulle. Minä ilmoitan sinulle suuria ja ihmeellisiä asioita, joista et mitään tiedä.
Jer 33:3

Miten voit lähteä vihollisen perään? Voit lähteä vihollisen perään rukoushuoneessasi. Minun täytyi tehdä parannus avioeroni jälkeen, koska luulin Bobin olevan vihollinen. Olin joutunut harhaan ja keskityin Bobin aviorikossuhteeseen. Keskityin vain siihen. Teetkö itse parannuksen omista virheistäsi avioliitossanne?

Bob oli joutunut harhaan, kun hän lähti pois Herran, vaimonsa ja lastensa luota jonkun korvikkeen takia ja synnillisen elämän takia. Puolisosi saattaa olla siinä tilanteessa tänä päivänä. Hän elää ansassa, eikä moni tuhlaaja näe ulospääsyä. Vihollinen sanoo hänelle, että hänellä “ei ole ulospääsyä”. Sen takia sinun rukouksesi ovat niin tärkeitä, jotta Herra menisi ja pelastaisi hänet vihollisen ansasta.

Ja selviävät Paholaisen ansasta, johon tämä on heidät vanginnut pakottaakseen heidät tahtoonsa.
2 Tim 2:26

Miten on sinun rukouselämäsi laita? Uskon, ettemme ymmärrä rukouksiemme voimaa, ennen kuin pääsemme taivaaseen. Meidän täytyy käyttää aikaa ja huutaa avuksi Herraa ja esirukoilla tuhlaajiemme puolesta, jotka ovat joutuneet vangiksi.

Ole niin kuin Daavid ja kysy Herralta Hänen jumalallisia ohjeitaan. Sitten tottele ja seuraa Hänen ohjeitaan. Mikään ei ole Herralle liian vaikeaa! Jumala voi mennä ja pelastaa puolisosi viholliselta, kun sinä olet uskollinen, tottelevainen ja sinnikäs rukouksessa!

Herra voi murtaa orjuuden kahleet ja vapauttaa vangit. Mikään ei ole Jumalalle liian vaikeaa! Jatkakaa rukoilua kaikkien tuhlaajien puolesta. Rukoiletko joka päivä suurta satoa tuhlaajapuolisoita näkemään ja kuulemaan totuuden?

Jeesus vastasi: “Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. Orja ei pysy talossa ikuisesti, mutta poika pysyy. Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita.
Joh 8:34-36