Mitä sinä kirjoitat muistiin?

22.8.2018

Mitä sinä kirjoitat muistiin?

Suomennettu hartaudesta:
What are you writing down?
Charlyne Cares Devotion 22.8.2018

Kirjoita siis, mitä näet: se, mikä on nyt, ja se, mikä on myöhemmin tapahtuva.
Ilm 1:19

Kun aloin pitämään päiväkirjaa yli 25 vuotta sitten, Herra kehotti minua tekemään niin. Aloin tutkimaan Jumalan rakkauskirjettä, Raamattua, jossa myös puhutaan kirjoittamisesta. Nykyään on kirjoja, neuvojia ja pastoreita, jotka kehottavat kristittyjä “kirjoittamaan asioita ylös” ja tekemään muistiinpanoja omista henkilökohtaisista kokemuksistaan niin tällä hetkellä kuin myös koko elämänsä ja perheensä elämän aikana. Et kadu päiväkirjan pitämistä.

Tule ja kirjoita tämä heille tauluun, kaiverra se heille piirtokirjoitukseksi, niin että se pysyy tuleviin päiviin asti, todistuksena ikuisesti.
Jes 30:8

Toivon, että oma äitini ja isäni olisivat pitäneet päiväkirjaa elämänkokemuksistaan. Olisi ollut hienoa saada sellainen perintö itselleni ja lapsille. Bobin isä kirjoitti vuosien ajan joka päivä päiväkirjaa, johon hän kirjoitti omia ajatuksiaan ja mitä oli tapahtunut kunakin päivänä. Bob antoi joitakin näistä päiväkirjoista lapsillemme ja minulla on vieläkin muutama niistä itselläni erityisenä aarteena.

Joka päivä, kun vietän hartaushetkeä ja vietän aikaa Sanassa, kirjoitan rukouspäiväkirjaa. Olen kuullut, että jotkut pitävät päiväkirjaa paastoamisesta. Voit kirjoittaa ylös paaston syyt ja tarkoitukset ja sitten kysymyksiä, joita olet kysynyt Jumalalta, sekä vastauksia tiettyihin rukouksiin, jotka ovat päiväkirjassasi.

Haastan sinut kirjoittamaan ylös omia ajatuksiasi. Voit jopa kirjoittaa rukouksia Herralle. Kun aloitat, voit aina palata takaisin ja nähdä, miten Jumalan käsi on toiminut elämässäsi. Voit ylistää Herraa rukousvastauksista, joita olit ehkä jo unohtanut rukoilevasi. Jos sinulle on tullut tiettyjä raamatunkohtia, voit rukoilla niitä rukouksina. Voin jakaa yhden voimallisen raamatunkohdan, jonka Herra näytti minulla:

Älkää enää menneitä muistelko, älkää muinaisia miettikö! Katso: minä luon uutta. Nyt se puhkeaa esiin — ettekö huomaa? Minä teen tien autiomaahan ja joet kuivuuden keskelle.
Jes 43:18-19

Kamppailuistamme huolimatta Herra haluaa, että jokainen meistä etsii Hänen kasvojaan, Hänen tahtoaan ja tietään hengellisellä matkallaan. Uskon, että vaikka sinulla olisi työllistymis- tai rahaongelmia, niin Herra sanoo “Tule minun luokseni. Anna Minun ohjata askeleitasi antamalla sinulle viisautta, tietoa ja ymmärrystä. Anna Minä näytän sinulle Minun tahtoni ja tieni sinun tulevaisuudellesi.”

Vielä nytkin Herra sanoo: Kääntykää minun puoleeni, tehkää niin koko sydämestänne, paastotkaa, itkekää ja valittakaa. Repikää rikki sydämenne, älkää vaatteitanne.
Joel 2:12-13

Olet hengellisellä matkalla Herrasi kanssa. Kun Hän puhuu sinulle tänä aikana, kirjoita se päiväkirjaasi. Voit saada siunausta ja rohkaisua, kun palaat takaisin muistiinpanoihisi ja näet, miten Herra on huolehtinut perheestäsi.

Kirjoitin kirjan The Spiritual Journey Toward A Healed Marriage (Hengellinen matka kohti eheytynyttä avioliittoa), jossa kerrotaan siitä, että olet hengellisellä matkalla Herrasi kanssa. Se matka on kaikista tärkein tapahtuma elämäsi aikana. Tämä hengellinen matka muuttaa elämäsi ikuisiksi ajoiksi.

Oletko hengellisellä matkalla Herrasi kanssa vai kapinoitko ja valitsetko kiertoreitin niin kuin Joona teki Vanhassa testamentissa? Pakenetko Jumalan tahdon tapahtumista avioliitossasi? Yritätkö paeta koetuksia, kipua ja tuskaa, joita olet käymässä läpi? Keskity Herraan. Hänellä on kaikki vastaukset sinulle, avioliitollesi ja perheellesi. Ole rukoustaistelija, äläkä luovuta, sillä Jumala tahtoo parasta perheellesi.

Haluan, että tiedät, että Herra puhuu sinulle. Jos kysyt Häneltä kysymyksiä, Hän puhuu sinulle Sanansa kautta tai hartauskirjan kautta ja jopa selventää vastausta myöhemmin Hänen täydellisellä ajoituksellaan. Sinun tulee kirjoittaa ylös raamatunkohdat ja laittaa päivämäärä ylös. Silloin tiedät, mitä Herra puhuu sydämeesi. Monissa raamatunkohdissa ihmistä kehotetaan kirjoittamaan. Tee sinä samoin. Mene nyt, ota paperia ja kynä ja ala kirjoittamaan, mitä Herra puhuu sinulle!

Herra vastasi minulle: — Kirjoita näky niin selvästi tauluihin, että sen voi vaivatta lukea. Näky odottaa vielä toteutumistaan, mutta määräaika lähestyy joka hetki, se hetki tulee vääjäämättä. Jos se viipyy, odota, näky toteutuu varmasti ja ajallaan.
Hab 2:2-3

Kaikki raamatunkohdat ovat vuoden 1992 käännöksestä, ellei toisin mainittu.