Mitä opin, kun kamppailin avioliiton puolesta seisomisessa

8.9.2020

Mitä opin, kun kamppailin avioliiton puolesta seisomisessa

Suomennettu hartaudesta: What I learned when I was struggling to stand for my marriage (Charlyne Cares Devotion 6.9.2020)

Emmehän me taistele verta ja lihaa vastaan…
Ef 6:12 (Raamattu kansalle)

Kamppailetko tänä päivänä seisoessasi avioliittosi eheytymisen puolesta? Oletko menettämässä toivoasi olosuhteidesi takia? Jaan sinulle raamatunkohdan ja rukoilen, että voisit opetella sen ulkoa tällä viikolla:

Lopuksi: vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevässä voimassaan. Pukekaa yllenne Jumalan koko taisteluvarustus voidaksenne kestää Paholaisen juonet. Emmehän me taistele verta ja lihaa vastaan vaan hallituksia ja henkivaltoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita ja taivaan avaruuden pahoja henkiolentoja vastaan.
Ef 6:10-12 (Raamattu kansalle)

Bob ei ollut minun viholliseni.

Yksi aivan ensimmäisistä periaatteista, joita Herra näytti minulle, oli se, että Bob ei ollut viholliseni. Ymmärrätkö tarkoituksen kohdassa Ef 6:10-13? Tämä on hengellinen taistelu. Minun ei pitänyt reagoida tai antaa vihollisen piinata mieltäni mielikuvilla siitä, mitä “ehkä” oli tapahtumassa aviomieheni elämässä. Voit asettaa aviomiehesi tai vaimosi, sekä toisen naisen tai miehen, ja omat lapsesi Herran jalkojen juureen joka päivä ja kertoa Herralle, että luotat siihen, että Hän hoitaa tilanteen. Jumala, joka puhui ja loi taivaan ja maan, ei hämmenny perheesi haasteista.

Kohtaamani kamppailut oli asetettu tuhoamaan perheeni.

Seuraava periaate, jonka Jumala näytti minulle, oli se, että kamppailuni aviomieheni kanssa olivat juonia avioliittomme ja lastemme tuhoamiseksi. Meidän oli tarkoitus olla taas yksi tilasto seurakunnassamme avioeron hajottaessa perheemme. Vihollinen teki myös ylitöitä houkutellakseen minut lankeamaan syntiin, ja etten luottaisi siihen, että Herra eheyttäisi avioliittoni.

Taistelussa, jonka kohtaat puolisosi kanssa, ei ole kyse sinusta ja puolisostasi. Se on paljon suurempi hengellinen taistelu, joka vaikuttaa tuleviin sukupolviin. Saatana on kaikkien valheiden isä, ja hän on tullut eksyttämään miehiä ja naisia. Voimme olla voittoisia, kun muistamme, että Jumalamme on suurempi!

Varas tulee vain varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän.
Joh 10:10

Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, niin hän ajan tullen korottaa teidät. Heittäkää kaikki murheenne hänen kannettavakseen, sillä hän pitää teistä huolen. Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä. Vastustakaa häntä, uskossa lujina! Tiedättehän, että veljenne kaikkialla maailmassa joutuvat kokemaan samat kärsimykset.
1 Piet 5:6-9

Haastan sinut rukoilemaan raamatunkohtia omalla ja puolisosi nimellä. Päätä joka päivä elää olosuhteidesi yläpuolella, Herrasi Jeesuksen Kristuksen voimalla.

Onko vihollinen tuonut sinulle ajatuksia luovuttamisesta?

Oletko väsynyt kaikista kamppailuista rahaongelmissa, yksinäisyydessä, kateudessa, anteeksiantamattomuudessa, kärsimättömyydessä odottaa Herran aikataulua, riitelyissä ja jopa kyseenalaistat Jumalan tahdon avioliitollesi? Ole varuillasi. Ole valmiina. Vihollinen yrittää houkutella ja eksyttää sinua.

Haluan jakaa yhden voimallisen raamatunkohdan. Itse asiassa, voit kirjoittaa sen muistilapulle ja pitää sitä edessäsi, niin että muistat, kuinka voit reagoida puolisosi tekoihin ja sanoihin.

Valvokaa, pysykää uskossanne lujina, olkaa urheita, olkaa vahvoja. Kaikki, minkä teette, tehkää rakastavin mielin!
1 Kor 16:13-14

Mitä tekisit, jos vihollinen ottaisi rakkaimpasi vangiksi tämän ollessa armeijan palveluksessa? Etkö paastoaisi ja rukoilisi hellittämättä, pyytäisit muita olemaan luovuttamatta puolisosi suhteen, ja rukoilisit Jumalan ihmeellistä väliintuloa kriisissäsi?

Niin sinun tulee ajatella puolisostasi. Vihollinen on ottanut hänet vangikseen ja Herramme on ainoa, joka voi pelastaa hänet.

Olosuhteesi saattavat näyttää mahdottomilta, mutta Jumala hallitsee mahdottomuuksiamme.

Rukoile, että puolisosi voisi paeta viholliselta. Anna Herran opettaa sinua taistelemaan avioliittosi puolesta.

Kiitetty olkoon Herra, minun kallioni! Hän opettaa käteni taistelemaan, käsivarteni käymään sotaa. Hän on uskollinen suojelijani, hän on linnani, hän on turvani ja pelastajani, kilpi, jonka taakse suojaudun. Hän alistaa kansat valtaani.

Älä ikinä unohda, että Jeesuksen Kristuksen kautta saamme täydellisen voiton! Älä ikinä unohda Herrasi voimaa ja että Hänen täydellisellä ajoituksella Hän menee aviomiehesi tai vaimosi perään ja vapauttaa hänet vihollisen valheista, juonista ja petoksista.

Haluan tietää ne osa-alueet, joissa sinä kamppailet. Kommentoi alle tai ota yhteyttä. Haluamme rukoilla puolestasi.

Herra hankkii oikeutta sorretuille, nälkäisille hän antaa leipää. Herra päästää vangitut kahleista, hän antaa sokeille näön ja nostaa maahan painetut jaloilleen. Herra rakastaa oikeamielisiä.