Mitä on silmässäsi?

Suomennettu hartaudesta:
What’s in your eye?
Charlyne Cares Devotion 18.3.2018

Onko sinun silmässäsi jotakin?

Kun käyt tänään kirkossa ilman puolisoasi, voisitko antaa Herralle luvan poistaa mahdollisen puunpalasen silmästäsi, kun tuomitset puolisosi elämässä tapahtuvia asioita? Antaisitko Herran pyyhkiä pois kyyneleesi ja sydämen tuskasi ikävöidessäsi lastesi kanssa rakasta puolisoasi?

Pyydä tänä Herran päivänä Herraa parantamaan särkynyt ja murtunut sydämesi ja anna Hänen antaa sinulle Hänen täydellinen rauhansa. Pyydä Herraa ottamaan pois lastesi sydämissä oleva kipu ja suru. Älä tuomitse puolisoasi, vaan rukoile uskollisesti hänen katumuksensa puolesta, joka johtaa hänet Jumalan mielen mukaiseen murheeseen ja pelastukseen.

“Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan. Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi? Kuinka voit sanoa veljellesi: ‘Annapa kun otan roskan silmästäsi’, kun omassa silmässäsi on hirsi? Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä.
Matt 7:1-5

Oletko vihainen puolisollesi siitä tuskasta, jota perheesi joutuu kohtaamaan? Kun puhut ystävillesi ja perheellesi, kehottavatko he rakastavasti sinua menemään eteenpäin?

Mitä Raamattu sanoo? Eikö siellä sanota, että meidän tulee rakastaa vihollisiamme? Tiedän, saatat ajatella, ettet pysty siihen. Olet oikeassa, omassa voimassasi et pystykään. Pyhä Henki voi kuitenkin antaa sinulle voimaa, kun Hän vuodattaa pyyteetöntä rakkautta sydämeesi puolisoasi ja sitä toista henkilöä kohtaan. Pyydä Herraa eheyttämään ja uudelleenrakentamaan avioliittosi. Älä lankea vihollisen avioero-ansaan.

Mutta teille, jotka minua kuulette, minä sanon: Rakastakaa vihamiehiänne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat. Siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden puolesta, jotka parjaavat teitä. Jos joku lyö sinua poskelle, tarjoa toinenkin poski. Jos joku vie sinulta viitan, anna hänen ottaa paitasikin. Anna jokaiselle, joka sinulta pyytää, äläkä vaadi takaisin siltä, joka sinulta jotakin vie. “Niin kuin te tahdotte ihmisten tekevän teille, niin tehkää te heille. Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin rakastavat niitä, joilta itse saavat rakkautta. Jos te teette hyvää niille, jotka tekevät hyvää teille, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin tekevät niin.
Luuk 6:27-33

Avioeromme jälkeen Herra paljasti minulle kaiken sen, mitä itse tein väärin avioliitossamme. Olin niin sokaistunut valtavasta hirrestä omassa silmässäni avioeromme aikana, että minä vain syytin Bobia kaikesta. Herra, meidän Jumalamme, on uskollinen ja oikeudenmukainen tuomari.

Kuinka sinä voit tuomita veljesi? Tai sinä toinen, kuinka voit halveksia veljeäsi? Kaikki me joudumme Jumalan tuomioistuimen eteen.
Room 14:10

Et voi kritisoida puolisoasi ja olla välittämättä omista virheistäsi. Oletko pyytänyt Herraa  paljastamaan kaikki ne osa-alueet, jossa sinä epäonnistuit avioliitossanne? Tee niin tänään ja ala rukoilla, että voisit kertoa puolisollesi kaiken sen, mitä Herra on paljastanut sinulle ja tehnyt sinulle.

Meille tulee sähköpostia ja kirjeitä naisilta, jotka sanovat, että Herra on paljastanut heille heidän omat pahat tekonsa ja käyttäytymisensä vaimona. He ovat olleet kontrolloivia, manipuloivia ja aiheuttaneet riitaa avioliitossaan. Monet naiset ovat soittaneet, kirjoittaneet kirjeen tai lähettäneet sähköpostin miehelleen, katuvina, pyytäen anteeksiantoa kaikesta siitä, mitä ovat tehneet avioliitossaan. Nyt heidän sydämensä halu on, että aviomies antaisi anteeksi ja näkisi, mitä Herra on tehnyt heidän sydämissään.

Kun kuulemme miehiltä, jotka odottavat puolisoaan takaisin, he myöntävät heti ensimmäisenä, että laiminlöivät vaimoaan 110%, kun eivät kannustaneet, rakastaneet, kuunnelleet, auttaneet häntä lasten kanssa tai olleet kotinsa hengellisiä johtajia. He olivat itsekkäitä ja itsekeskeisiä. Mutta nyt he odottavat, että Jumala koskettaisi ja pehmentäisi heidän vaimonsa sydämen, jotta he voisivat näyttää vaimolleen, miten Herra on koskettanut ja muuttanut heidän omaa sydäntään.

Voisitko lopettaa syyttämästä puolisoasi kaikista virheistä avioliitossanne? Meidän jokaisen tulee ottaa vastuu omista virheistämme ja sitten haluta tehdä aloite muuttaa asioita omassa elämässämme Pyhän Hengen voimalla. Aloittaisitko tänään?

Miten silmäsi voi? Tuntuuko paremmalta, nyt kun iso hirrenpala on poissa?

Herra, käytäthän kaikkia Jumalan miehiä ja naisia ympäri maailmaa, jotta he puhuisivat Sinun sanaasi ja totuuksiasi tänään. Anna Pyhä hengen vakuuttaa jokainen raamattuopetuksissa tai jumalanpalveluksissa, jotta kaikki väärät ja synnilliset tavat muuttuisivat. Pyhä Henki, minä rukoilen, että Sinä koskettaisit ja parantaisit kaikki kärsivät avioliitot ympäri maailmaa tänä päivänä. Puhu ja paljasta totuus kaikille tuhlaajille, jotta he kääntäisivät sydämensä Sinun puoleesi ikuisesti ja osoita heille pakotie pois syntisestä elämäntyylistä. Herra, olkoon sinulla suuri sato sieluja, jotka katuvat ja pyytävät anteeksiantoa, kun Sinä kosketat ja muutat tuhansia sydämiä tänä Herran päivänä Jeesuksen nimessä. Aamen.

Tutki minut, Jumala, katso sydämeeni. Koettele minua, katso ajatuksiini. Katso, olenko vieraalla, väärällä tiellä, ja ohjaa minut ikiaikojen tielle.
Ps 139:23-24

Rejoice Marriage Ministries, Inc.

Suomentanut Raisa
Kaikki raamatunkohdat ovat vuoden 1992 käännöksestä, ellei toisin mainittu.