Mitä hyötyä?

3.10.2021

Mitä hyötyä?

Suomennettu hartaudesta: What’s the payoff? (Charlyne Cares Devotion 3.10.2021)

Miksi seisot avioliittosi puolesta? Muuttaisitko mieltäsi, jos sanoisin, että on avioliittoja, jotka eivät eheytyneet, ennen kuin Jumala kutsui toisen kumppaneista taivaan kotiin? Seisoisitko silti? Seisotko, koska on hyvä mahdollisuus, että puolisosi tulisi kotiin, koska jonkun muunkin avioliitto on eheytynyt? Entä jos ei olisi todisteita, että yhtään avioliittoa olisi eheytynyt? Seisoisitko silti? Miksi ollenkaan seisoa rikkinäisen avioliiton puolesta, jos on mahdollista, että mies tai vaimo ei sovi asioita?

Usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, varmuus siitä, mikä ei näy. Hepr 11:1

Ohjaan huomiosi “uskon” kappaleeseen Raamatussa, heprealaiskirjeeseen lukuun 11. Tässä kappaleessa on ihmisiä ja tapahtumia vanhasta testamentista, ja ne kuvaavat sitä, mitä on usko: usko, joka on vahva ja taipumaton esteitä kohdatessa. Tämä kappale kuvaa sitä, mitä usko “tekee”, ei sitä mitä se “on”. Uskon kautta Jumala lupaa siunauksia, joita ihmiset toivovat. Hän antaa todisteita siitä, että luvattuja siunauksia annetaan lopulta ihmisille. Jumala puhuu suurista uskon miehistä kuten Abelista, Enokista, Noaasta ja Abrahamista, jotka ovat meille esimerkkeinä, joita seurata.

Uskossa nämä kaikki kuolivat eivätkä saaneet sitä, mikä oli luvattu.Hepr 11:13

Mitä?!! Nämä suuret uskon miehet EIVÄT saaneet kaikkea sitä, mitä oli luvattu? Miten se on mahdollista? Luulin, että Jumala toteuttaa aina lupauksensa. Kuinka me kuljemme uskossa, jos on mahdollisuus, että Jumala ei toteuta lupausta? Jatka lukemista kappaleesta 11…

Kaukaa he olivat sen nähneet ja sitä tervehtineet ja tunnustaneet olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä. Ne, jotka näin puhuvat, ilmaisevat etsivänsä isänmaata. Jos he olisivat muistelleet sitä maata, josta he olivat lähteneet, niin olisihan heillä ollut mahdollisuus palata takaisin. Nyt he kuitenkin pyrkivät parempaan maahan, nimittäin taivaalliseen. Sen tähden Jumala ei häpeä heitä vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalakseen, sillä hän on valmistanut heille kaupungin. Hepr 11:14-16

Näethän, nämä suuret uskon miehet katsoivat tähän maahan kohdistuvien Jumalan lupausten ylitse kohti jotakin parempaa, taivaallista kaupunkia, paljon parempaa kuin mikään maan päällä. Ja niin sen tulisi olla sinun odotuksessasi. Olet oleskelija vieraassa maassa. Katseesi tulisi olla kohdistettuna taivaalliseen palkintoosi, palkkio tottelevaisesta elämästä Jumalalle. Avioliittosi parantumisen puolesta seisominen on uskon elämän keino, ei päämäärä. Seisomisesi avioliiton puolesta todistaa Jumalalle, että kuljet uskossa avioliittosi eheytymisen puolesta esteistä ja muureista huolimatta. Se osoittaa Jumalalle, että olet sanasi mukainen mies, “kunnioittamaan, vaalimaan ja tottelemaan, kunnes kuolema erottaa.”

Seisominen rikkinäisen avioliiton puolesta tulisi nousta syvästä halusta kulkea tottelevaisuudessa Jumalan kanssa ja suuresta rakkaudesta Häntä kohtaan, eikä siksi että odotetaan palkkaa tai palkintoa tässä elämässä. Kuten vanhan testamentin suuret uskon miehet, joidenkin täytyy odottaa palkintoa seuraavaan elämään asti. Kuitenkin Jumala toteuttaa lupauksensa, taatusti. Tämän elämän tavoite on juosta uskollisesti se kilpailu, jonka Jumala on asettanut sinulle ja saada ikuisen elämän lahja. Ja jos Jumala päättää eheyttää avioliittosi matkan varrella, aina parempi!

Ettekö tiedä, että ne, jotka juoksevat kilparadalla, tosin kaikki juoksevat, mutta vain yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa tekin niin, että saavutatte sen.1 Kor 9:24

Sydämeni on puolellasi kamppailuissasi. Rukoilen puolestasi päivittäin. Kestä loppuun asti ja saa lahjaksi se ainoa palkinto, joka on sen arvoinen.

Jumala siunatkoon sinua, rakas veli. Olet arvokas Herran silmissä.

Dennis Wingfield