Minä teen teistä ihmisten kalastajia

8.2.2021

Minä teen teistä ihmisten kalastajia

Suomennettu hartaudesta: I will make you fishers of men (Charlyne Cares Devotion 7.2.2021)

Kun Jeesus kulki Galileanjärven rantaa, hän näki kaksi veljestä, Simonin, toiselta nimeltä Pietarin, ja hänen veljensä Andreaksen. He olivat heittelemässä verkkoa järveen, sillä he olivat kalastajia. Jeesus sanoi heille: “Lähtekää minun mukaani. Minä teen teistä ihmisten kalastajia. He jättivät heti verkkonsa ja lähtivät seuraamaan Jeesusta. Sieltä jonkin matkaa kuljettuaan Jeesus näki toiset kaksi veljestä, Jaakobin ja hänen veljensä Johanneksen, Sebedeuksen pojat. He olivat veneessä isänsä Sebedeuksen kanssa verkkojaan selvittelemässä. Jeesus kutsui heidätkin.  He jättivät heti veneen ja isänsä ja lähtivät seuraamaan Jeesusta.
Matt 4:18-22

Oletko sinä ihmisten kalastaja? Lue yllä oleva kohta läpi vielä kerran. Jeesus sanoi kalastajille, että hän tekisi heistä ihmisten kalastajia. Kun menet seurakuntaan, pyydä Herraa opettamaan sinulle, miten olla ihmisten kalastaja tänä Herran päivänä. Saatat ajatella, että se tarkoittaa pastoreita, lähetystyöntekijöitä, opettajia, diakoneja, evankelistoja yms. Mutta Herra haluaa jokaisen meistä kertovan Jeesuksesta muille. Pyydä Pyhää Henkeä ohjaamaan askeleitasi ja puhumaan sydämeesi, kun sinun pitäisi kertoa omasta henkilökohtaisesta suhteesta Jeesukseen Kristukseen elämäsi Pelastajana ja Herrana. Herra saattaa avata oven, jotta voit kertoa minuutin mittaisen todistuksen. Tänä Herran päivänä rukoile ja pyydä Herralta, että tulisit rohkeammaksi puhumaan Jeesuksesta ja avioliiton eheytymisestä sunnuntaisin sekä viikon jokaisena päivänä.

Pyydä Herraa auttamaan sinua olemaan herkkä Pyhälle Hengelle, kun puhut Jumalan totuuksia jopa tuntemattomille. Tuokoon Pyhä Henki synnintuntoa, niin että kaikki kadonneet sielut tekisivät parannuksen kaikissa seurakunnissa tänä viikonloppuna.

Pietari vastasi: “Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.  Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä — keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu.”  Pietari jatkoi vielä puhettaan. Hän vetosi heihin ja kehotti: “Antakaa pelastaa itsenne, ettette hukkuisi tämän kieroutuneen sukupolven mukana.”
Ap.t 2:38-40

Tiedätkö, miltä tuhlaajat näyttävät? He näyttävät samalta kuin sinä ja minäkin. Ole valppaana ja herkkänä Pyhän Hengen johdatukselle, joka ohjaa sinua, mitä sinun tulisi puhua toisille eläessäsi jokapäiväistä elämääsi. Sinusta voi tulla ihmisten kalastaja missä tahansa oletkin päivän aikana.

Rukoilen, että tänä Herran päivänä pyydät Pyhää Henkeä tuomaan sydämeesi ylitsevuotavan runsauden pyyteetöntä rakkautta puolisoasi kohtaan huolimatta kaikesta siitä, mitä hän tekee juuri nyt. Rukoilen, että kaikki aviomiehet ja vaimot, joiden puoliso on kotona tai on juuri palannut kotiin, seisoisivat avioliittonsa puolesta ja rukoilisivat puolisonsa puolesta, eivätkä nalkuttaisi, olisi kriittisiä tai lannistavia nykyisistä olosuhteista. Tiedän, että tuhannet puolisot vaihtaisivat omat olosuhteensa sinun kanssasi juuri nyt. Sinä voit rukoilla ja olla ihmisten kalastaja.

Ylistetään Herraa tänä päivänä siitä, ketä olemme Kristuksessa. Ei ikinä unohdeta, ketä palvelemme elämämme jokaisena päivänä, ihmeellistä mahtavaa Jumalaamme. Muista laskea siunauksesi päivittäin ja tiedä, että Pyhä Henki muuttaa, uudelleenrakentaa ja sytyttää rakkauden sinun ja puolisosi välille ja eheyttää avioliittonne. Vaimot, opetelkaa kunnioittamaan aviomiehiänne nopeasti. Yritä toteuttaa sitä, kun puolisosi on poissa. Aviomiehesi kunnioittaminen pienillä tavoilla voi auttaa avioliiton eheytymisen alkamista jopa silloin, kun puolisosi on poissa. Aviomiehet, rakastakaa vaimoanne niin kuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi henkensä sen puolesta. Voit olla ihmisten kalastaja omassa kodissasi!

“Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.” Tämä on suuri salaisuus; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.  Mutta se koskee myös kaikkia teitä: jokaisen tulee rakastaa vaimoaan niin kuin itseään, ja vaimon tulee kunnioittaa miestään.
Ef 5:31-33

Herra, kosketa ja paranna monta kipeää ja kuollutta avioliittoa tänä Herran päivänä! Olkoon moni Jumalan mies ihmisten kalastaja tänä Herran päivänä, niin että he saisivat suuren saaliin, joka muuttaa elämiä loppuiäksi! Tätä rukoilen Jeesuksen nimessä. Aamen.