Minä annan teille levon ja rauhan

13.9.2022

Minä annan teille levon ja rauhan

Suomennettu hartaudesta: I will give you rest and peace (Charlyne Cares Devotion11.9.2022)

Tulkaa minun luokseni, kaikki te, jotka teette raskasta työtä ja kannatte taakkoja, niin minä annan teille levon. Ottakaa minu ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen sävyisä ja nöyrä sydämeltäni. Näin te löydätte levon sielullenne, sillä minun ikeeni on sopiva ja minun kuormani on kevyt.
Matt 11:28-30 (Raamattu kansalle)

Oletko väsynyt ja musertunut avioliitto-ongelmistasi? Stressaako sinua puolisosi käytös, raha-asiasi, tulevaisuutesi tai työllistymisesi?

“Tulkaa minun luokseni!” Niin Herra sanoo sinulle tänään! Jos nöyrryt, huudat avuksi Häntä ja sanot “En pysty tähän enää, auta minua! En tiedä mitä tehdä.” Hän voi vapauttaa sinut kaikista taakoistasi ja antaa sinulle Hänen leponsa ja rauhansa. Jeesus odottaa, että tulet Hänen luokseen, sillä Hän on aivan siinä vierelläsi. Pyhä Henki ohjaa sinua joka päivä ja antaa sinulle Hänen viisauttaan, tietoaan ja ohjeitaan elämääsi ja avioliittoosi. Herra, sinun Jumalasi, haluaa vapauttaa sinut kaikista taakoistasi ja antaa sinulle Hänen leponsa ja rauhansa.

Tiedän, miten vaikeaa on odottaa, että puolisosi tottelisi Herran tahtoa. Päätä tänään tulla mahtavaksi uskon ja rukouksen mieheksi tai naiseksi. Älä antaudu pelkoihin, joita vihollinen yrittää käyttää voittaakseen sinut. Anna Herran parantaa haavoittunut, torjuttu, särkynyt sydämesi (Jes 61:1-4). Rukoilen, että tulisit tuntemaan Jeesuksen Kristuksen elämäsi Herrana samalla tavalla kuin Hän kohtasi minut, kun minuun sattui monta vuotta sitten.

Huusin avuksi Herraa ja Pyhä Henki kosketti minua ja antoi minulle voimaa ja toivoa olosuhteideni keskellä. Hän osoitti minulle Hänen mahtavan voimansa. Herrani Jeesus pelasti minut, kun jatkoin Hänen Nimensä huutamista “Jeesus, auta minua!”. Haluan jakaa raamatunkohdan, jonka Herra antoi minulle, kun aloin etsimään ja tutkimaan, miten voisin tuntea Herrani uudella, henkilökohtaisella, voimallisemmalla tavalla.

Mihin te minua vertaisitte? Kuka on minun kaltaiseni? kysyy Pyhä. Kohottakaa katseenne korkeuteen: kuka on tämän kaiken luonut? Hän, joka kutsuu esiin taivaan joukot täydessä vahvuudessaan, hän, joka tuntee ne nimeltä, joka ainoan. Suuri on hänen väkevyytensä, valtaisa hänen voimansa: yksikään joukosta ei jää pois. Miksi valitat, Jaakob, Israel, miksi puhut näin: — Ei ole Herra nähnyt elämäni taivalta, minun asiastani ei Jumala välitä. Etkö jo ole oppinut, etkö ole kuullut, että Herra on ikuinen Jumala, koko maanpiirin luoja? Ei hän väsy, ei uuvu, tutkimaton on hänen viisautensa. Hän virvoittaa väsyneen ja antaa heikolle voimaa. Nuoretkin väsyvät ja nääntyvät, nuorukaiset kompastelevat ja kaatuvat, mutta kaikki, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohoavat siivilleen kuin kotkat. He juoksevat eivätkä uuvu, he vaeltavat eivätkä väsy.
Jes 40:25-31

“Tule Jeesuksen luokse.” Kyllä, sinun täytyy ottaa ensimmäinen askel. Sinun täytyy huutaa avuksi Hänen nimeään ja Hänen apuaan, mutta Herrasi on aivan siinä vierelläsi ja haluaa auttaa sinua, kun olet valmis Hänen jumalalliselle väliintulolleen.

Yksi avainkohta Matteuksen evankeliumissa luvussa 11 on se, kun Jeesus sanoo “Oppikaa minusta.” Opitko sinä Hänen ohjeitaan lukemalla Hänen Sanaansa? Sinun tulee lukea Jumalan Sanaa päivittäin, jotta voit kasvaa ja aikuistua Herrassa. Anna Pyhän Hengen puhua sydämeesi, rohkaista sinua, ja kehittää sydäntäsi, mieltäsi ja asennettasi olemaan samanlaisia kuin Kristuksella Jeesuksella. Anna Herran olla puolisosi ja paras ystäväsi tässä elämänvaiheessasi, kun Hän osoittaa rakkautta täynnä olevan sydämensä sinulle ja perheellesi.

Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut. Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon.
Joh 14:26-27

Herra, sinun Jumalasi, haluaa sinun “tulevan Hänen luokseen”. Hän tietää, että sinä olet todella uupunut, väsynyt ja rasittunut kaikista olosuhteistasi. Hän haluaa, että nouset ylös joka aamu ja asetat kaikki taakkasi ja murheesi ristin juurelle ja annat Hänen hoitaa kaiken joka päivä. Opettele päästämään irti ja luottamaan Herraan, sinun Jumalaasi, koko elämässäsi ja avioliitossasi. Hän rakastaa sinua ja puolisoasi enemmän kuin osaat kuvitellakaan!

Minä huudan Jumalaa, ja hän pelastaa minut. Illoin, aamuin ja keskipäivällä minä huokaan ja valitan, ja hän kuulee ääneni… Jätä taakkasi Herran käteen, hän pitää sinusta huolen. Hän ei ikinä salli hurskaan sortua… Mutta minä turvaan sinuun.
Ps 55:16-17, 22-23b

Luovutatko tahtosi, avioliittosi ja tulevaisuutesi Jeesukselle, joka haluaa olla elämäsi Pelastaja ja Herra ikuisesti? Pyydä tänään Herraa kohtaamaan sinut uudella tavalla, jotta voit tietää varmaksi, että sinä voit antaa kaikki taakkasi Herran kannettavaksi – ei itsesi kannettavaksi! Oletko lakannut puhumasta Herralle tai rukoilemasta? Hän tietää houkutukset, joita sinulla on ollut, mutta Hän haluaa edelleen, että huudat Häntä avuksi.

Ota tänään ensimmäinen askel, huuda Hänen Nimeään, mene Hänen luokseen, huuda avuksi Häntä ja Hänen taivaallista rauhaa ja lepoa, jotka voivat tulla vain Häneltä! Älä ikinä unohda, että Hän kuoli ristillä sinun, aviomiehesi tai vaimosi, perheesi ja kaikkien syntisten puolesta! Hän ei ikinä jätä sinua!

Heittäkää kaikki murheenne hänen kannettavakseen, sillä hän pitää teistä huolen.
1 Piet 5:7