Mikään ei ole Jumalalle mahdotonta!

3.10.2018

Mikään ei ole Jumalalle mahdotonta!

Suomennettu hartaudesta:
Nothing is too hard for God!
Charlyne Cares Devotion 3.10.2018

Oi Herra, Jumalani! Suurella voimallasi ja väkevällä kädelläsi sinä olet luonut taivaan ja maan. Mikään ei ole sinulle mahdotonta!
Jer 32:17

Asumme merenrannan lähellä, mutta emme käy siellä säännöllisesti. Kun Bobin sisko tuli käymään, kävimme rannalla muutaman kerran. Aloin miettimään, kuinka iloinen jokainen meistä saa olla omasta asuinalueestaan. Jumala on tehnyt kaiken! Kuinka majesteettinen Hän onkaan! Puhun nyt taivaan ja maan Luojasta.

Meidän kaikkien tulee muistaa, kuinka siunattuja olemme joka päivä, kun saamme olla elossa. Se on lahja Jumalalta. Asumme kauniissa maailmassa, jonka Herra, meidän Jumalamme, loi. Huolimatta siitä missä asut, astu ulos kodistasi ja ala katselemaan ympärillesi luonnollisilla silmilläsi ja sitten hengellisillä silmilläsi ja näe kaikki hyvä ympärilläsi! Kiitos Herra sateesta, sateenkaaresta, kauniista puista ja hedelmistä, joita jotkut puut antavat. Kiitos Herra kauniista auringonnousuista ja kauniista auringonlaskuista, jotka ovat niin henkeäsalpaavia, niin kuvankauniita, niin kauniisti tehtyjä meitä varten!

Ja Jumala katsoi kaikkea tekemäänsä, ja kaikki oli hyvää. Tuli ilta ja tuli aamu, näin meni kuudes päivä.
1 Moos 1:31

Sitten Jumala loi Eevan apulaiseksi Aatamille.

Herra Jumala teki tästä kylkiluusta naisen ja toi hänet miehen luo. Ja mies sanoi:— Tämä se on! Tämä on luu minun luustani ja liha minun lihastani. Naiseksi häntä sanottakoon: miehestä hänet on otettu. Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että he tulevat yhdeksi lihaksi.
1 Moos 2:22-24

Nyt kun voit nähdä kaiken, mitä Herra on luonut, voitko nähdä kuinka Hän loi avioliiton? Sama Jumala, joka ripusti jokaisen tähden taivaalle ja joka sanoi merelle minne pysähtyä ja loi jokaisen olevan, loi avioliittosi. Mikään ei ole Jumalalle mahdotonta!

Onko Herralle mikään mahdotonta? Ensi vuonna minä palaan luoksesi tähän samaan aikaan, ja silloin Saaralla on poika.
1 Moos 18:14

Mikään ei ole Jumalalle mahdotonta! Rakkauden työsi aviomiestäsi tai vaimoasi kohtaan ei ole turhaa. Pyytäisitkö Herraa laittamaan tämän totuuden ja periaatteen sydämeesi? Mitä Herra on puhunut sinulle Raamatun kautta? Sinun pitää tulla siihen pisteeseen, että uskot Jumalan puhuvan lapsilleen ja sinä olet Hänen lapsensa. Nyt sinun täytyy uskoa Hänen sanansa sinulle. Seiso sitten lujana Jumalan mahtavassa voimassa, ylistä ja kiitä Häntä päivittäin siitä, mitä Hän tekee vuoresi toisella puolella. Jos epäilys tai pelko tulee koputtamaan sydämesi portille, ajattele kaikkea, mitä Jumala on luonut. Tiedä varmaksi, että palvelet ihmeellistä mahtavaa Jumalaa, joka loi kaiken ja Hänellä on sinun elämäsi hallinnassa!

Jumala haluaa, että kaikki pelastuvat. Hän lähetti ainoan Poikansa maan päälle vuodattamaan verensä ristillä kaikkien syntisten puolesta. Siihen kuuluvat myös sinä, puolisosi, lapsesi ja kaikki läheisesi. Sinun tulee pitää katseesi kiinni Herrassa, meidän Jumalassamme, joka hallitsee kaikkea. Sinun tulee tietää ja ymmärtää, että Jumala tietää, mikä sinulle on parasta juuri nyt. Muistatko, mitä Herra puhui Moosekselle?

“Te ette uskoneet minuun, ette pitäneet minua pyhänä israelilaisten edessä. Sen tähden te ette saa johtaa tätä kansaa siihen maahan, jonka minä sille annan.”
4 Moos 20:12

Mooses ei saanut viedä kansaansa luvattuun maahan. Joosua teki sen. Kiitän Jumalaa joka päivä Hänen armostaan, joka tulee Hänen poikansa, Jeesuksen Kristuksen kautta. Sinun pitää uskoa Jumalan voimaan. Uskotko? Lakkaa epäilemästä ja ota uskon harppaus joka päivä, Jumala voi tehdä mitä tahansa. Onko siihen jotakin ehtoja? Kyllä, sinun pitää olla Jumalan lapsi. Sinulla pitää olla henkilökohtainen suhde Häneen. Muista, sinä olet Hänen lapsensa ja Hän haluaa parasta sinulle ja perheellesi.

Kun alat miettimään kaikkea, muista “Mikään ei ole Jumalalle mahdotonta!”. Mikään ei ole Herralle mahdotonta, jotta Hän voisi luoda, varustaa, parantaa, puolustaa, suojella, pelastaa ja vapauttaa rakkaimmat vahingoista ja riippuvuuksista ja pelastaa ihmiset.

Kun luet Sanaa päivittäin, anna sen kasvattaa uskoasi, tietoasi ja ymmärrystäsi siitä, kuinka suuri mahtava Jumalamme on! Hän voi hoitaa joka ainoan ongelmasi. Rukoiletko ja kerrotko Hänelle ongelmiasi? Luota Häneen ja etsi Hänen kasvojaan. Mikään ei ole Jumalalle mahdotonta!

Sinä tiedät, että minä olen Herra, kaikkien luotujen Jumala. Onko minulle mikään mahdotonta?
Jer 32:27

Kaikki raamatunkohdat ovat vuoden 1992 käännöksestä, ellei toisin mainittu.