Melua vaimentavat kuulokkeet ja odottaminen

28.1.2019

Melua vaimentavat kuulokkeet ja odottaminen

Suomennettu hartaudesta: Noice-canceling headphones and standing (Charlyne Cares Devotion 28.1.2019)

Vierailijan kirjoituksen on kirjoittanut joku odottava puoliso. Alla olevat näkemykset ovat kirjoittajan omia, eivätkä välttämättä kuvasta Rejoice Marriage Ministries:n tai Steinkampien näkemyksiä.

Olen usein kuullut odottavien puolisoiden kertovan pettymyksestä, kun joku sukulainen, ystävä tai jopa työkaveri on kommentoinut jotakin puolison odottamisesta tai Jumalaan uskomisesta. Jotkut ovat jääneet murtuneiksi tai jopa harkinneet lopettavansa uskomisen ja odottamisen, että Jumala eheyttäisi heidän avioliitonsa. On aina sydäntäsärkevää nähdä, kun joku lopettaa avioliittonsa puolesta seisomisen, koska joku on lausahtanut jotakin, joka ovat vastakkaisia Jumalan sanoille.

Minä olen itse kokenut sen. Kadun edelleen sitä, että avauduin perheelleni avioliitto-ongelmistamme. Tein sen sillä olettamuksella, että perheeni, joka epäilemättä rakastaa minua, olisi auttanut minut pois tilanteestani. Vastaus jätti kuitenkin minut kyseenalaistamaan avioliiton puolesta seisomiseni. Rauhani ja iloni oli poissa. Olin onneton ja rikki. Käännyin myös ystävieni puoleen ja kuulin neuvoja siitä, ettei puolisoni ikinä muuttuisi, ansaitsin parempaa ja minun pitäisi unohtaa avioliiton puolesta seisominen, ja että Jumalalla olisi joku parempi minulle tiedossa. Myös puolisot kyseenalaistavat (joko sanoin tai teoin) syyn sille, miksi me seisomme avioliiton puolesta. Meille sanotaan ensimmäisessä Johanneksen kirjeessä 3:1 ” Katsokaa, kuinka suurta rakkautta Isä on meille osoittanut: me olemme saaneet Jumalan lapsen nimen, ja hänen lapsiaan me myös olemme. Tästä syystä maailma ei meitä tunne, eihän se tunne häntäkään.”

Minun olisi pitänyt viettää enemmän aikaa Jumalan kanssa lukemalla Hänen Sanaansa. Ehkä olisin törmännyt noihin sanoihin ensimmäisessä Johanneksen kirjeessä. Minusta on hienoa, että siinä kerrotaan syy siihen, että maailma ei tunne meitä, koska se ei tunne Jumalaa. Kun Hänen lapsensa tuntevat Jumalansa, he tuntevat Hänen voimansa, joka eheyttää, hyvittää, uudistaa, elvyttää, virkistää, herättää kuolleista, aloittaa alusta, herättää tajuihinsa ja tekee täyskäännöksen. Voisin vain jatkaa Jumalan kuvailemista, mutta yritän vain sanoa, että Jumala on Jumala. Kun Hän kehottaa sinua odottamaan, odota, sillä Hänen sanansa ei ikinä petä.

Joku, ehkä vanhempasi, sisaruksesi tai sukulaisesi, tai jopa puolisosi saattaa kyseenalaistaa odotustasi, mutta se ei tarkoita sitä, että hän tuntisi Jumalan voiman. Jumala siirtää vuoria, joten mitä on yksi kovettunut sydän Hänelle? Hänen Sanansa puhuu tuulille, joten mitä on yksi kovettunut sydän? Hänen voimansa teki tien meren läpi, joten mikä olisi liian vaikea tie Hänelle tehdä? Hänen voimansa muutti Saulin Paavaliksi, Hän voi muuttaa puolisomme. Seuraavan kerran, kun kuulet jonkun kehottavan sinua luovuttamaan, muista, että se saattaa johtua siitä, ettei hän tunne Jumalan muutosvoimaa. Sinun ei pitäisi myöskään odottaa häntä ymmärtämään tai olemaan samaa mieltä kanssasi. Hän ei tunne sinua, sillä hän ei tunne Häntä. Hän ei ymmärrä sinua, sillä hän ei ymmärrä Jumalaa.

Ei auta viisaus, ei ymmärrys, ei mikään neuvo Herraa vastaan.
Sananl 21:30 (Raamattu 1933/38)

Perheen, puolison, sukulaisten tai työkavereiden viisaus, näkemykset tai suunnitelmat sinun avioliitollesi eivät voi menestyä sitä Jumalan lupausta vastaan, että Hän eheyttää avioliittosi. Joten miksi kuunnella “neuvoja”, “viisautta” tai edes “näkemyksiä”, joista tiedät, etteivät ne menesty Jumalaa vastaan. Miksi jättäisit sydämesi särkymään palasiksi joidenkin näkemysten perusteella, jotka eivät ole yhtäpitäviä Jumalan lupausten kanssa? Jos elämäni jokaisena päivänä nousisin ylös ja kertoisin sinulle, miten ruoho on oikeasti sinistä eikä vihreää, niin on mahdollista, että joku päivä sinäkin kyseenalaistaisit, onko ruoho todella vihreää. Jumalan lapsina meidän täytyy kuunnella vain isäämme. Meidän täytyy lopettaa, kun Hän sanoo lopeta, liikkua, kun Hän käskee liikkua, kääntyä oikealle tai vasemmalle vain silloin, kun Hän sanoo niin.

Ja sinun korvasi kuulevat takaasi tämän sanan, milloin poikkeatte oikealle tai vasemmalle: “Tässä on tie, sitä käykää”.
Jes 30:21

Meidän täytyy pyrkiä pitämään päässämme melua eristävät kuulokkeet! Meidän täytyy välttää kuuntelemasta sitä, mikä harhauttaa meidät pois Jumalan luota. Meidän tulee kuunnella vain Jumalan ääntä odotukseemme liittyen. Melua eristävät kuulokkeemme ovat Jumalan Sana. Meidän täytyy elää siinä ja sen mukaan joka päivä. Puolisommekin saattaa kehottaa meitä luovuttamaan, mutta jos saamme ruokaa Jumalan Sanasta päivittäin, me odotamme, kunnes Jumala eheyttää meidät. Kun elämme jokaisen päivän Hänen Sanastaan, rauha ja ilo tulevat osaksemme. Melu, joka lähtee olosuhteistasi, puhuu sinulle muuta, mutta Jumalan Sana korvissasi kehottaa sinua jatkamaan seisomista ja odottamista. Sana eristää kaiken melun. Sana laimentaa Saatanalta tulevat valheet. Sana eristää myös melun omasta sisimmästäsi, joka saattaa kehottaa sinua luovuttamaan. Kun korvamme ovat suuntautuneena Häneen, emme harhaudu muualle. Jatketaan odottamista. Minä seison edelleen avioliittoni puolesta.

Wanja
Kenia