Luotatko Herraan?

20.3.2023

Luotatko Herraan?

Suomennettu hartaudesta: Do you trust in the Lord? (Charlyne Cares Devotion 16.3.2023)

Älä jätä elämääsi oman ymmärryksesi varaan, vaan turvaa koko sydämestäsi Herraan. Missä kuljetkin, pidä hänet mielessäsi, hän viitoittaa sinulle oikean tien.
Sananl 3:5-6

Luotatko Herraan avioliittosi eheytymisessä? Uskotko, että Herra voi siirtää olosuhteiden vuoresi?

Jotkut pariskunnat ovat avioliiton eheytymisen alkuvaiheessa ja heidän täytyy oppia luottamaan toisiinsa uudelleen. Unohtakaa menneet ja tehkää yhdessä töitä tulevaisuutenne eteen päivä kerrallaan.

Hyvä on Herra, turvapaikka hädän päivänä, hän tuntee ne, jotka luottavat häneen.
Nah 1:7

Mitä tarkoittaa “luottaa”?: “Uskoa, että joku tai jokin ei petä tai huijaa” (suomisanakirja.fi).
Mitä tarkoittaa “luottamus”?: “Vakaa riippuvaisuus jonkun tai jonkin olemassaolosta, kyvystä, kestävyydestä tai totuudesta; jokin, johon laitetaan luottamus; riippuvaisuus jostakin tulevasta tai mahdollisesta” (oma suomennos)…

Se, joka asuu Korkeimman suojassa ja yöpyy varjossa, sanoo näin: “Sinä, Herra, olet linnani ja turvapaikkani. Jumalani, sinuun minä turvaan.”
Ps 91:1-2

Herra ei halua, että laitat luottamuksesi varallisuuteen, johtajiin, ihmisiin, sanoihin, omaan Kristuksen kaltaisuuteesi tai aseisiisi. Sinun tulee laittaa täydellinen luottamuksesi Jumalan Nimeen, Hänen Sanaansa ja Jeesukseen Kristukseen.

Herra Jumala on aurinko ja kilpi, hän lahjoittaa meille armon ja kunnian. Hän ei kiellä hyvyyttään niiltä, jotka vaeltavat nuhteettomasti. Autuas se, joka turvaa sinuun, Herra Sebaot!
Ps 84:11-12

Tutki omaa sydäntäsi ja ota selvää, luotatko Herraan kaikessa. Luotatko Herraan avioliittosi eheytymisessä? Luota Häneen täysin! Luota Herraan kaikissa tarpeissasi. Luota siihen, että Hän etsii puolisosi, puhuu hänelle ja kutsuu häntä luokseen.

Herra on sorrettujen turva, hän on suoja ahdingon aikana. Sinuun luottavat kaikki, jotka tuntevat sinut. Sinä, Herra, et hylkää ketään, joka etsii sinulta apua.
Ps 9:9-10

Voimme rukoilla yhteisymmärryksessä KAIKKIEN maailman tuhlaajien puolesta, jotta he näkisivät totuuden ja totuus vapauttaisi heidät. Laita kaikki toivosi ja luottamuksesi Herraan, usko ja julista Jumalan lupauksia. Hän ei jätä sinua. Älä pelkää ihmisiä äläkä olosuhteitasi. Herra pelastaa sinut ja Hän on asianajajasi. Herrasi auttaa sinut läpi kaikenlaisista kriiseistä olemalla jumalallinen rauhan lähteesi, rauhan, joka ylittää kaiken ymmärryksesi.

Sanassa sanotaan:

“Yksikään, joka häneen uskoo, ei joudu häpeään.”
Room 10:11

Siunattu on se mies, joka luottaa Herraan ja panee turvansa häneen! Hän on kuin puron partaalle istutettu puu, joka kurottaa juurensa veteen. Ei se pelkää helteen tuloa, sen lehvät pysyvät aina vihreinä. Vaikka tulee kuiva vuosi, ei sillä ole mitään hätää, silloinkin se kantaa hedelmää.
Jer 17:7-8

Herra, minä rukoilen, että Sinä kosketat sydämiä ympäri maailman. Rukoilen, että puhdistat jokaisen tuhlaajan sydämen ja poistat kaiken vääryyden ja saastaisuuden, tuhoat kaikki epäjumalat ja puhdistat kaikista synneistä. Luo jokaiselle tuhlaajalle uusi sydän. Herra, kosketa tätä rakasta, odottavaa puolisoa, jotta hän luottaisi Sinuun kaikessa. Tätä rukoilen Jeesuksen nimessä. Aamen.

Luota Herraan ja tee hyvää, niin saat asua maassasi, turvallisilla laidunmailla. Saat nauttia Herran hyvyyttä, hän antaa sinulle mitä sydämesi toivoo. Anna tiesi Herran haltuun, turvaa häneen. Hän pitää sinusta huolen!
Ps 37:3-5

Miten voimallinen lupaus muistettavaksi. Luota Herraan! Hän rakastaa sinua todella paljon. Hän tietää kaikki tarpeesi. Usko, anna elämäsi Hänelle, kulje uskossa, toivossa ja luotamuksessa. Odota sitten Herraa ja Hänen täydellistä ajoitustaan, kun Hän herättää kuolleista ja eheyttää avioliittosi.