Lauantain todistukset 9.2.2019

11.2.2019

Lauantain todistukset 9.2.2019

Suomennettu hartaudesta: Saturday testimonies (Charlyne Cares Devotion 9.2.2019)

Usko on sen todellisuutta, mitä toivotaan, sen näkemistä, mitä ei nähdä. 
Hepr 11:1

Aviomieheni lähti viime vuonna ja hänen lähtöpäivänsä johdatti minut Jumalan luokse. Uskon, että se oli ainoa tapa herättää minut hengellisesti. Pyysin Jumalaa sydämeeni ja aloin käymään seurakunnassa säännöllisesti. Kävin kasteella ja aloitin kaiken uudelleen Herran kanssa ja aloitin elämäntyylin, jossa seison avioliittoni puolesta. Keskityin Jumalaan ja Hän muutti minua. Aviomieheni huomasi heti sisälläni tapahtuneet muutokset. Hänestä oli ihana nähdä rauha minussa ja hän alkoi puhumaan minulle enemmän. Toinen nainen hänen elämässään on kristitty, joten mieheni alkoi vertailemaan minua tuohon naiseen koko ajan ja kertoi, mitä kaikkea tuo nainen teki hänen hyväkseen. Minä keskityin kuitenkin Jumalaan. Meni kuukausia ja Jumala veti taas aviomiehen luokseni. Nyt avioliittomme perustuu Jumalan Sanaan ja tämä on ollut ihmeellinen matka. Olen ylpeä siitä, että löysin Jumalan ja Hän elää sydämessäni.
Oklahoma, USA

Pietari vastasi: “Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä — keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu.”
Ap. t 2:38-39

Kiitos Jumalalle, että aviomieheni muutti pois sen toisen naisen luota. Hän muutti yhteen asuntoon vanhimman poikamme ja anoppini kanssa. Jumala on niin hyvä! Pysyn Hänen lupauksessaan, Hän eheyttää avioliittoni, perheeni ja puolisoni!
Texas, USA

Muutaman viimeisen viikon aikana olen alkanut näkemään muutosta. Aviopuolisoni kiinnittää nyt paljon enemmän huomiota ja on ystävällisempi minua kohtaan, kun viestittelemme ja soitamme Face Time -puheluita nuoren tyttömme kanssa. Viime kesänä Jumala antoi minulle elävän unen, jossa avioliittomme oli eheytynyt. Tämä sen jälkeen, kun olin pyytänyt Häntä näyttämään minulle, pitäisikö minun jatkaa seisomista avioliittoni puolesta. Muutama kuukausi sitten sain vahvistuksen, että eheytyminen tapahtuu pian. En pystynyt saamaan lapsia ja lääkärit sanoivat minulle, että mahdollisuus tulla raskaaksi olisi yksi miljoonasta teini-iässä saamieni syöpähoitojen takia. Pyysin Jumalalta ihmettä, tulin raskaaksi, ja nyt meillä on kaksivuotias tyttö. Viime vuonna kaksi kauriinvasaa juoksi autoni ohi. Tunsin kehotusta tutkia, mitä se tarkoitti, ja löysin selitykseksi “uudet alut” ja “hengellinen auktoriteetti.” Jumala on sanonut minulle “kaksoset” viimeisen muutaman viikon aikana. Uskon, että Jumala antaa meille tupla-annoksen. Ylistys Jumalalle Hänen hyvyydestään ja uskollisuudestaan! Älä ikinä luovuta, se on tulossa!
Georgia, USA

Minun oli pakko kirjoittaa tämä todistus! Yhtenä päivänä väittelimme aviomieheni kanssa ja ennen kuin huomasin, vastailin hänelle vanhan minäni tapaan. Kun olin sanonut hänelle, ettei hänen pitäisi enää soittaa tai viestitellä minulle, menin polvilleni ja rukoilin Jumalaa. Pyhä Henki kosketti minua ja kehotti minua pyytämään anteeksi. Lähetin aviomiehelleni anteeksipyyntöviestin, joka oli kahdessa osassa. Sillä minuutilla kun painoin “lähetä” toisen viestin kohdalla, kuulin koputuksen ovelta – se oli aviomieheni! Olin niin hämmästynyt, kuinka pian Jumala toimi! Hän sanoi, että tuli katsomaan poikaamme, mutta hän jäi kuitenkin vähäksi aikaa ja otti päiväunet. Rohkaistukaa, ystävät. Jumala ei tee virheitä. Vihollinen yrittää aiheuttaa hajaannusta ja hämmennystä, mutta Jumalan tahto pysyy aina. Kun tottelemme Pyhää Henkeä, se vaikeuttaa Saatanan juonia! Kaikki kunnia Jumalalle!
Florida, USA

Huuda minua avuksesi, niin minä vastaan sinulle. Minä ilmoitan sinulle suuria ja ihmeellisiä asioita, joista et mitään tiedä.
Jer 33:3

Löysin sattumalta RMM:n useampi kuukausi sitten yrittäessäni etsiä rukousohjeita. Kuukausia myöhemmin aviomieheni koki traumaattisen asian, joka johti epävakaaseen käyttäytymiseen. Aloin rukoilemaan aviomieheni puolesta, että hänen sydämensä pehmentyisi ja että hän laittaisi asiat tärkeysjärjestykseen ja asettaisi Jumalan taas ensimmäiseksi elämässään. Rukoilin Jumalaa yötä päivää, että aviomieheni pysyisi poissa houkutuksista ja että hänen sydämensä pehmentyisi. Olimme käyneet neuvonnassa useamman kuukauden ja aviomieheni antoi minun uskoa, että hän todella yritti korjata avioliittoamme. Tämän vuoden alussa hän kirjoitti minulle kirjeen, jossa hän tunnusti, että hänellä oli suhde ja se oli myös tuottanut hänelle potkut. Hän myönsi, että juurisyy hänen käytökselleen oli se, että hän otti Jumalan pois elämästään ja päästi vihan sydämeensä. Luotan siihen, että Jumala muuttaa hänen sydämensä. Rukoilen kestävyyttä.
Florida, USA

Puolisoni elää eri maassa. Meillä oli vika-aloitus, jota ei ikinä tapahtunut; sovimme päivämäärän vihkivalojen uusimiselle, mutta hän perui sen sinä päivänä, kun olin lähdössä. Pikakelaus eteenpäin… Toinen nainen on tehnyt kaikkensa, että minä saisin tietää hänen olemassaolostaan. Hän jopa lähetti minulle kuvia heidän häistään. Koko odotukseni aikana mieheni on puhunut minulle kymmenen kertaa puhelimessa, aina täynnä vihaa. Kun rukoilin aviomieheni nimeä yhtenä päivänä, hän lähetti minulle sähköpostin. Jumalan voimaa! Jatkan rukoilemista, että Jumala antaa minulle merkin jatkaa odottamista. Sähköposti ei ollut paljoa, mutta se muistuttaa minua, että Jumala ei ole unohtanut.
Georgia, USA

Vaimoni tekstasi tänään ja sanoi, että muuttaa tavaransa takaisin meidän kotiimme! Hän on ollut useimmat yöt ystäviensä luona viimeisten kuukausien ajan. Rukoilen, että Jeesus jatkaa työtään meidän sydämissämme, sillä tiedän, että meihin molempiin sattuu edelleen ja tarvitsemme apua. Ylistys Jeesukselle kaikesta siitä, mitä Hän tekee!
Missouri, USA

Oi Herra, Jumalani! Suurella voimallasi ja väkevällä kädelläsi sinä olet luonut taivaan ja maan. Mikään ei ole sinulle mahdotonta! 
Jer 32:17

Vau, ylistys Herralle! Olen ollut niin tyrmistynyt ja miettinyt merkin saamista Herralta. En ole varma, onko tämä ihan sitä… Juttelin juuri aviomieheni kanssa puhelimessa ja hän sanoi miettineensä, että aikoo lopettaa todellisuuden kieltämisen ja välinpitämättömyyden lapsiamme kohtaan. Hän käytti sanoja “me”, “meidän”, ja että hän haluaa “auttaa kasvattamaan lapsemme yhdessä, huolimatta näistä olosuhteista”. Hän sanoi niin monia asioita, joita olen rukoillutkin. Hän ei antanut vihjeitä siitä, että olisi jättämässä uutta vaimoaan, mutta tämä on iso alku. Hän halusi jopa rukoilla yhdessä ja meidän puolestamme. Monet hänen käyttämistään sanoista kuulostivat siltä, niin kuin hän olisi odottava puoliso. Hän sanoi, että hänellä on ikävä heitä, ja melkein sanoi, että minua. Rukoilkaa hänen sydämensä puolesta. Rukoilen, että hänen olemuksensa muuttuisi täysin! Ja että kun hän tulee takaisin, niin kaikki olisi oikein.
Montana, USA

Haluan rohkaista kaikkia teitä jatkamaan odottamista. Herra on lähellä niitä, joilla on särkynyt sydän, ja kuulee todellakin rukouksenne. Meillä on ollut avioliitto-ongelmia kotona asuvan tuhlaajani kanssa. Tänä aikana aviomieheni alkoi tarkoituksenmukaisesti työntää minua kauemmas satuttamalla tunteitani, jotta minä lähtisin pois. Tämä on ollut yksi vaikeimpia asioita, joita olen ikinä käynyt läpi, mutta Jumala… Aloin paastoamaan, rukoilemaan aviomieheni pelastuksen puolesta ja avioliittomme eheytymisen puolesta. Viime aikoina olen alkanut näkemään hänessä pientä muutosta. Tiedän, että Herra toimii puolestani. Viime viikonloppu oli melkein kuin entisaikoina. Huomasin hänen jopa lukevan Raamattua ja tänä aamuna hän rukoili, niin kuin minä olen alkanut tekemään. Hän sanoo edelleen, että haluaa avioeron, mutta minulla on horjumaton usko siihen, että Jumala eheyttää avioliittoni yli odotusteni. Jatkakaa rukoilua. Hän tekee työtään!
USA

Ylistys Herralle! Herra on uskollinen! Kirjoitin todistuksen siitä, miten aviomieheni oli paikalla kolmannen lapsemme syntymässä ja toinen nainen oli poissa kuvioista. Tänään ylistän Herraa Hänen uskollisuudestaan! Aviomieheni päätti, että hänen olisi parasta muuttaa takaisin lasten kanssa ja minä maksaisin velat pois. Vaikka hän edelleen sanoo, ettei halua avioliittoa kanssani, luotan Jumalaan ja että Hän tietää mitä tekee. Tällä kertaa en siirrä katsettani pois Jumalasta niin kuin aikaisemmin tein. Luulin, että asioiden ottaminen haltuun omin käsin olisi hyvä idea – ei se ollut! Jatkan rukoilua, että aviomieheni menisi itseensä ja tajuaisi, että hän tarvitsee Jumalaa ollakseen oikeasti onnellinen. Opin aiemmin, että kotona asuva tuhlaaja on todellinen uskon koetus ja raamatunkohtani tälle jaksolle on 1 Piet 3:1-4. Ensisijainen tavoitteeni on nyt saada aviomieheni uudeksi mieheksi Kristuksessa, kun ennen tavoitteenani oli saada hänet kotiin. Rukoilen teidän perheidenne puolesta! Jumala on uskollinen!
Kentucky, USA

Samoin te, vaimot, olkaa kuuliaisia miehellenne, jotta myös ne miehet, jotka ehkä eivät usko Jumalan sanaan, nyt vaimonsa elävällä esimerkillä ilman sanojakin voitettaisiin, kun he näkevät teidän elävän jumalanpelossa puhdasta elämää. Älkää pitäkö tärkeänä ulkonaista kaunistusta, älkää hiuslaitteita, kultakoruja tai hienoja vaatteita. Teidän kaunistuksenne olkoon katoamatonta: salassa oleva sydämen ihminen, lempeä ja sävyisä henki. Tämä on Jumalan silmissä kallisarvoista.
1 Piet 3:1-4

Siunauksin,
Charlyne Steinkamp
Rejoice Marriage Ministries

Katso uuusimmat julkaisut TÄÄLTÄ.