Lauantain todistukset 5.10.2019

7.10.2019

Lauantain todistukset 5.10.2019

Suomennettu hartaudesta: Saturday testimonies (Charlyne Cares Devotion 5.10.2019)

Alla on muutama ote niistä todistuksista, joita olemme saaneet kuluneen viikon aikana. Jokainen todistus on jaettu tänne kirjoittajan suostumuksella. Todistusten tehtävänä ei ole kertoa sinulle, miten toimia omassa elämässäsi, vaan ne kertovat siitä, miten Jumala toimii, kun ihmiset rukoilevat! Onko sinulla todistus jaettavana rohkaisuksi toisille?
Jaa oma todistuksesi RMM:n sivuilla englanniksi tai kirjoita rukousseinälle suomeksi.

Te, jotka olette Jumalan valittuja, pyhiä ja hänelle rakkaita, pukeutukaa siis sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, lempeyteen ja kärsivällisyyteen. Pitäkää huolta, että tulette toimeen keskenänne, antakaa anteeksi toisillenne, vaikka teillä olisikin moittimisen aihetta. Niin kuin Herra on antanut teille anteeksi, niin antakaa tekin. Mutta kaiken kruunuksi tulkoon rakkaus, sillä se tekee kaiken täydelliseksi.
Kol 3:12-14

Avioliittoni on ollut eheytyneenä nyt jonkun aikaa ja tänään tuntui siltä, että minun pitää jakaa oma todistukseni! Olemme aviomieheni kanssa nyt uudelleen naimisissa ja meillä on ihana kaksi kuukautta vanha poikavauva. Joo, alussa meillä oli monta “vääränlaista aloitusta”. Minä paastosin, rukoilin, vietin aina aikaa Raamattuni kanssa ja ympäröin itseni seurakuntaystävillä, jotka olivat samaa mieltä kanssani. Odotukseni aikana huomasin, että Jumala oli muuttamassa minua. Ei ollut kyse avioliittostani tai miehestäni. Alussa halusin Jumalan eheyttävän avioliittoni minun tavallani. Halusin avioliittooni nopean korjauksen, mutta Jumala ei toiminut niin. Jossakin vaiheessa avioliittoani suutuin Jumalalle. Minä olin uskollinen ja tein kaikki asiat oikein, mutta olimme aviomieheni kanssa edelleen erossa, ja minä syytin Jumalaa. Hän halusi nähdä, olisinko uskollinen avioerosta huolimatta. Jumala muistutti minua turvautumaan Hänen sanaansa eikä maailman tapoihin. Älkää luovuttako. Jumala täyttää lupauksensa!
Tennessee, USA

Meistä on ihana jakaa näitä saamiamme erilaisia todistuksia. Minä aina pysähdyn ja kiitän Herraa siitä, mitä Hän on tehnyt taas yhdelle pariskunnalle ja perheelle! Varo sitä, miten vihollinen saattaa ampua epäuskon tai uupumuksen tulisia nuolia sinua kohti lannistaakseen sinut! Mutta Herra! Herra antoi minulle Jes 46:11 (alla), kun seisoin Bobin puolesta. Julkaisimme juuri uuden podcastin eheytyneestä avioliitosta, ja tuhlaaja-aviomies mainitsi myös tämän alla olevan raamatunkohdan. Mitä Herra puhuu sinulle? Ota päiväkirja ja ala kirjoittamaan, mitä Herra tekee elämässäsi, jottet ikinä unohtaisi! Mikään ei ole Jumalalle mahdotonta! – Charlyne

Minä kutsuin idästä haukan, kaukaisesta maasta päätökseni toteuttajan. Minä olen sanonut sanani ja panen sen toimeen, olen kaiken suunnitellut ja saatan sen päätökseen.
Jes 46:11

Olen rukoillut aviomieheni puolesta. Tulin siihen pisteeseen, että melkein luovutin ja ajattelin, että ehkä minun pitäisi lopettaa rukoileminen hänen puolestaan. Päätin etsiä ensin Jumalan tahtoa, joten aloin rukoilemaan, että Jumala antaisi minulle merkin. Muistin hahmot piirretystä, josta ennen pidin, Tom ja Jerry. Rukoilin, että näkisin Tomin ja Jerryn yhdessä. Rukoilin muutaman päivän ja ajattelin olevani hölmö, koska nuo hahmot eivät ikinä ole ystäviä; Tom on kissa ja Jerry on hiiri. Minulla ei ole enää aikaa katsoa piirrettyä, mutta Jumala vastasi silti. Muutama viikko siitä eteenpäin menin ostamaan vauvanvaatteita ja kohdalleni tuli paita, joka sopisi vauvalleni. Paidassa oli Tomin ja Jerryn kuva; Jerry istui rennosti Tomin pään päällä. Se oli merkki. Kiitin Jumalaa. Aviomieheni ei ole vielä kotona, mutta hämmästelen sitä, miten Jumalamme toimii, kun sitä vähiten odotamme.
Kenia

Saarn 3:11  Kaiken hän on alun alkaen tehnyt hyväksi. Haluan tässä todistaa rukouksen voimasta avioliitossani. Olemme olleet eronneena nyt useamman vuoden ja asumme eri maissa. Aviomieheni meni uudelleen naimisiin. Hän saattoi soittaa ja puhua vain lapsille; hän lähetti lahjoja vain lapsille. Aivan kuin minua ei olisi ollut olemassakaan. Tuskissani itkin Herralle. Yhtenä päivänä mieheni soitti ja halusi puhua minulle. Hän kysyi, miten minulla menee. Kerran hän soitti ja halusi ostaa lapsille jotakin. Hän kysyi, tarvitsisinko minä mitään. Se tuntui ihan unelta. Hän oli lopettanut kaiken yhteydenpidon vanhempiini, mutta he sairastuivat vähän aikaa sitten ja mieheni tarjoutui maksamaan heidän lääkärikulut. Juttelemme nyt enemmän ystävinä. Väliverho on poistumassa hitaasti mutta varmasti. Rukoilen, että hän ottaisi Kristuksen vastaan ja että avioliittomme eheytyisi täydellisesti.
Nigeria

Useamman vuoden odottamisen jälkeen Jumala on eheyttänyt avioliittomme – yhtäkkiä, silloin kun minusta tuntui, etten pystyisi enää jatkamaan pidempään. Ja voin vain sanoa kiitos Jeesus! Pyhä Henki johdatti minut RMM:lle, kun avioliittomme oli pohjalla. Totuudet, joita löysin Jumalan Sanasta, sekä Bobin ja Charlynen opastuksella vihollisen valheet kääntyivät päälaelleen. Tämä taistelu, ja voitto, ovat muuttaneet sydämeni ja elämäni. Olen ikuisesti keskeneräinen työ, mutten ole enää sama ihminen ja olen niin kiitollinen siitä. Olkaa rohkaistuneita omaa eheytymistänne varten. Ja kuten Charlyne meitä kehottaa, SEISO ikuisesti. Älä pelkää! Taistelkaa perheidenne puolesta! Neh 4:14 – Tarkastettuani kaiken ASTUIN ESIIN ja sanoin ylimyksille, johtomiehille ja muulle kansalle: “Älkää pelätkö vihollisia! Muistakaa Herraa, joka on suuri ja pelättävä. Taistelkaa veljienne, poikienne ja tyttärienne, vaimojenne ja kotienne puolesta.”
Yhdistynyt kuningaskunta

Olkaa rohkaistuneita! pyysin Jumalalta merkkiä, että Hän liikuttaa vuortani. Olen ollut eronneena aviomiehestäni muutaman vuoden. Pari vuotta sitten Jumala puhui minulle kuuluvalla äänellä “Kuuntele ja tottele ja katso, kun Minä toimin!” Tämä ei ole ollut helppoa, mutta Jumala julisti jumalallisen eheytymisen. Ja olen totellut jokaista ohjetta, jonka Herra on antanut. Viime kuussa se toinen nainen otti minuun yhteyttä viestillä “Kamppailen irtipäästämisen kanssa. Mutta uskon edelleen, että te kaksi palaatte takaisin yhteen.” Haukoin henkeäni, kun luin viestin ja pystyin vain sanomaan “Voi Jumala!” Sanomattakin selvää, että aviomieheni soitti minulle rähisten “Olin hänen kanssaan tai en, niin en ikinä palaa yhteen sinun kanssasi.” Pidin suuni kiinni niin kuin Charlyne opettaa ja kieltäydyin vihollisen syytöksistä. Odottajat, vuori liikkuu. Luota Jumalaan, vaikket pysyisi Hänen perässään!
New Jersey, USA

Meren halki kävi sinun tiesi, suurten vetten poikki sinun polkusi — jalanjälkiäsi ei kukaan nähnyt.
Ps 77:19

Aviomieheni lähti pois luotamme, lopetti kaiken yhteydenpidon ja tuen ja esti minut kaikessa sosiaalisessa mediassa. Olen rukoillut ja seurannut todistuksia täällä ja uskonut Jumalaan, että joku päivä minulla olisi jotakin kerrottavaa. Osallistuin yhteen ohjelmaan viime sunnuntaina ja sain opetusta Jumalan Sanan voimasta ja kestävyydestä. Jumalan kunniaksi kaksi päivää myöhemmin aviomieheni soitti ja kysyi lapsista. Älä luovuta, Jumala on uskollinen.
Nigeria, USA

Aviomieheni, jonka luona se toinen nainen asui, soitti meille yhtäkkiä ja kutsui meidät luokseen viikonlopuksi. Se oli onnellisin kolmen tunnin ajomatka, jonka olen ikinä matkustanut. Olimme yhdessä perheenä. Kun yksi lapsista kysyi, voisimmeko tehdä niin joka toinen viikonloppu, mieheni sanoi, että sitä pitäisi kysyä äidiltä, mutta hänelle se olisi okei! Talo oli siisti; siellä ei ollut jälkeäkään siitä, että joku muu olisi asunut siellä hänen lisäkseen. Viikonloppu oli ihana ja täydellinen. Jatkamme rukoilemista, että hän antautuisi täydellisesti Jeesukselle Kristukselle. Korkein kiitos Kaikkivaltiaalle Jumalalle. Aamen.
Jamaika

Aviomieheni asianajaja soitti juuri, että hänen piti peruuttaa tämän aamun kuulustelu. Eilen sain tietää, että aviomieheni oli alkanut käymään taas kirkossa. Ja kun hain pojat, hän vain tuijotti minua. Minä sitten lähetin hänelle heti viestin, että oliko Herra pehmentänyt hänen sydäntään näkemäni perusteella. Olin rukoillut ainakin aviomieheni suhdetta Jumalaan, koska olin tavallaan luopunut toivosta mihinkään muuhun. Rehellisesti sanottuna, olen ollut valmis menemään eteenpäin, mutta ehkä tämä on muutosten tuulten alkua. Todella toivon niin, jos Jumala suo. Haluan ennen kaikkea rakastaa Jumalaa ja tehdä sitä, mikä miellyttää Häntä. Ylistys Jumalalle.
Florida, USA

Ylistys Herralle. Monen vuoden asumuseron ja oikeuskäsittelyiden jälkeen vaimoni toi lapset kotiin kesälomien jälkeen ja nukkui kodissamme kaksi yötä, meidän aviovuoteessamme, minun puolellani sänkyä ja minun tyynyilläni. KIITOS JUMALALLE! Vaikka olimme eri huoneissa, tämä ei ole mikään pikkujuttu minulle, ja olen todella kiitollinen Jumalalle, että näin tapahtui. Jumala on todellakin ottanut asiani käsittelyyn. Ylisty JUMALALLE! Halleluja!
Nigeria

Se, joka epäillen katseli vaatimatonta alkua, on iloitseva nähdessään viimeisen kiven Serubbabelin kädessä.
Sak 4:14