Lauantain todistukset 27.4.2019

27.4.2019

Lauantain todistukset 27.4.2019

Suomennettu hartaudesta: Saturday testimonies (Charlyne Cares Devotion 27.4.2019)

Alla on muutama ote niistä todistuksista, joita olemme saaneet kuluneen viikon aikana. Jokainen todistus on jaettu tänne kirjoittajan suostumuksella. Todistusten tehtävänä ei ole kertoa sinulle, miten toimia omassa elämässäsi, vaan ne kertovat siitä, miten Jumala toimii, kun ihmiset rukoilevat! Onko sinulla todistus jaettavana rohkaisuksi toisille?
Jaa oma todistuksesi RMM:n sivuilla englanniksi tai kirjoita rukousseinälle suomeksi.

Palatkaa, vangitut, takaisin turvapaikkaanne, te ette ole turhaan eläneet toivossa! Vielä tänäänkin lupaan: kaksinkertaisen hyvityksen minä annan sinulle, Siion. 
Sak 9:12

Olen odottanut ja rukoillut monta vuotta, että Jumala pehmentäisi exäni ja minun syämet ja laittaisi meidät sellaiseen asemaan, että voisimme eheytyä. Tie on ollut täynnä haasteita, mutta tein parhaani pitääkseni Kristuksen kaiken keskiössä. On vaikeaa joskus uskoa, että Jumala kuulee rukouksemme ja laittaa näitä vaikeuksia ja koettelemuksia elämäämme, koska Hän rakastaa meitä. Jokaisessa koettelemuksessa on siunaus… kunhan vain etsit sitä. Viimeisten useamman vuoden aikana olen yhdessä vaiheessa luovuttanut, menettänyt uskoni, tehnyt huonoja päätöksiä ja yrittänyt vain mennä eteenpäin elämässä, mutta aina jokin on vetänyt minua takaisin. Tiedän, että se on Pyhä Henki. Monen vuoden odottamisen jälkeen rakkaani ja minä otamme askeleita kohti eheytymistä. Ylistys Jumalalle! On helppoa hämääntyä ja vain mennä eteenpäin elämässä, mutta älä ikinä käännä katsettasi pois siitä, miksi Jeesus kuoli ristillä meidän kaikkien puolesta. Meillä on paljon työtä edessämme, mutta olemme molemmat sitoutuneet pitämään Kristuksen suhteemme keskipisteenä. Jumalalle kaikki on mahdollista! Seiskää lujina!
Illinois, USA

Mutta Herra sanoi Moosekselle: “Onko Herralle mikään mahdotonta? Nyt saat nähdä, toteutuuko minun sanani.”
4 Moos 11:23

On kulunut useampi vuosi tällä uskon matkalla. Jumala on ollut suunnattoman hyvä minulle ja lapsillemme. Ilman tuloja Hän huolehti kaikista tarpeistamme. Aviomies oli etäinen, mutta viime aikoina hän alkoi lähettämään vähän elatusmaksuja. Vaikka hän asuu toisen naisen kanssa ja he odottavat lasta, Jumala on pitänyt lupauksensa. Emme ole eronneet ja olemme menossa kohti eheytymistä pian. Kiitos, Herra, yltäkylläisestä armostasi tällä matkalla.
Botswana

Suurin ongelmani avioliitossa oli pelko. Sitten opin itkemään Jumalan edessä ja luottamaan Häneen. Paastosin ja rukoilin Sanaa. Jumala voitti pelon sanomalla, että taistelu on Hänen. Avioero-oikeudenkäynnin aikana piilouduin Häneen niin kuin kyyhkynen kallionkoloon. Minulla oli rauha ja kuulin, mitä Henki kehotti minua puhumaan. Hän jopa kehotti minua avaamaan Raamattuni. Kylvin lupauksissa ja kuuntelin oikeudenkäyntiä puolella korvalla. En pelännyt: Oikeudenkäynti on vain ihmisten tekoja. Jumala on Ylin Tuomari ja Hänellä on parempia suunnitelmia meille tämän toisella puolella. En siis puolustanut itseäni, enkä syyttänyt. Jumalani taistelee. Avioero ei liikuttanut minua. Tuomari sanoi, ettei eheytymiselle ole toivoa. Matkalla kotiin Jumala kuitenkin sanoi Psalmi 31! Sen loppu: “Olkaa lujat… jotka panette toivonne Herraan!” Ei vain teoreettista toivoa. Elävä Jumala on meidän toivomme. Hän sanoi “Aviomiehesi tarvitsee aikaa. Annatko hänelle aikaa?” Kyllä!
Tšekki 

Rohkaiskaa mielenne, olkaa lujat, kaikki te, jotka panette toivonne Herraan!
Ps 31:24

Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.
Jes 42:3

Vaimoni muutti pois jonkin aikaa sitten ja asuu toisen miehen kanssa. Tänään hän sanoi, että se mies rakastaa häntä ja he ovat yhdessä intiimisti. Tuollainen ilmoitus iskee suoraan sisuksiin. Tyttäreni oli jättänt radion päälle autossa. Siellä soi tarttuva, mutta ällöttävä laulu, joka jäi soimaan päähäni. Kamppailen siis kotona kaiken tuoreen henkisen kivun kanssa ja tuo laulu ei lähde mielestäni. En yleensä kuuntele kristillistä musiikkia, mutta päätin pyytää Echo Speakeriani soittamaan kristillistä musiikkia. Ensimmäisenä kappaleena tuli “Priceless” For King & Countrylta. Jos et ole kuullut sitä, soita se nyt! Se kappale on odottaville puolisoille ja muistutus siitä, miten meidän tulee ajatella tuhlaajapuolisoistamme. “Pukeutuneena valkoiseen, jokainen vääryys tehty oikeaksi. Niin korvaamatonta.” Kiitos, Jumala!
Ohio, USA

Olemme voittaneet vihollisen Karitsan verellä ja todistuksellamme. Olemme aviomieheni kanssa asuneet erillään pari vuotta. Viime vuonna aloimme taas tapailemaan. Meillä on ollut alkuja ja stoppeja, mutta yritin aina miellyttää aviomiestäni ja pelkäsin olla täysin oma itseni Herrassa, koska en halunnut menettää aviomiestäni uudelleen. Viimeisten muutaman viikon aikana Herra on näyttänyt minulle, että olin tekemässä aviomiehestäni ensisijaisen asian Hänen sijastaan. Tein parannuksen ja sanoin Jumalalle, että se on nyt Hänestä kiinni. Aviomieheni päätti yhtäkkiä perääntyä. Minun täytyy luovuttaa aviomieheni tämän jakson ajaksi. Joku voisi ajatella, että olen lannistunut, mutta Jumala on antanut minulle enemmän varmuutta kuin ikinä! Tätä kirjoittaessani Jumala muistutti minua, kuinka Abraham luopui Iisakista ja luotti Jumalaan lopputuloksessa, vaikkei hän tiennyt, kuinka kaikessa kävisi.
Florida, USA

Haluan kiittää Herraa viimeisimmistä viikoista ja kuinka Hän on tuonut vaimoni ja minut yhteen viettämään aikaa toistemme kanssa. Olemme tavanneet kerran kuukaudessa ja viettäneet yön hänen ystävänsä luona (samassa sängyssä, kiitos Jumalalle) ja tänään kävimme ampumaradalla. Minun täytyy antaa kaikki kunnia Korkeimmalle. Hän on koskettanut vaimoni sydäntä ja vaimoni on vastauksena ottanut minuun yhteyttä. Jos Herra suo, ensi kuussa meillä on pariskuntien retki rannalle viikonlopuksi. Kiitos Herra siitä, mitä Sinä olet tehnyt ja antanut meille tämän kaiken tulevien siunausten ja rukousvastausten kanssa. Pidän jatkuvasti teidät kaikki rukouksissani.
Pohjois-Carolina, USA

Jumala tekee ihmeitä ja avioliiton puolesta seisominen on sen arvoista. Aviomieheni jätti minut ja murrosikäisen poikani useaksi vuodeksi. Kaiken sen läpi pysyin vakuuttuneena siitä, että Jumala halusi minun rukoilevan aviomieheni ja avioliittoni puolesta, vaikka se näytti täysin toivottomalta monet kerrat. Yritimme avioliittoneuvontaa ja tapailemista, mutta hän oli edelleen onneton. Parin vuoden jälkeen hän päätti, että haluaa avioeron ja aloitti oikeuskäsittelyt. Epäröin, olinko ymmärtänyt Jumalan opastuksen väärin, sillä tämä näytti lopulta. Luovutin ja annoin kaiken Jumalalle. Avioerokäsittelyt alkoivat tammikuussa, mutta sen vuoden pääsiäiseen mennessä aviomieheni oli tullut takaisin ja sitoutunut avioliittoomme täysin sydämin. En edelleenkään tiedä, mikä käynnisti muutoksen hänen sydämessään, Tiedän vain, että tämä pystyi olemaan vain Jumalan lupaus minulle. Tästä on kulunut nyt kaksi vuotta ja juhlimme juuri 26-vuotishääpäiväämme pari viikkoa sitten. Kiitos RMM, kun seisoitte kanssani aviokriisini aikana.
Pohjois-Carolina

Jeesus sanoi heille: “Uskokaa Jumalaan. Totisesti: jos joku sanoo tälle vuorelle: ‘Nouse paikaltasi ja paiskaudu mereen!’, se myös tapahtuu, jos hän ei sydämessään epäile vaan uskoo, että niin käy kuin hän sanoo. Niinpä minä sanon teille: Mitä ikinä te rukouksessa pyydätte, uskokaa, että olette sen jo saaneet, ja se on teidän.”
Mark 11:22-24

Siunauksin,
Charlyne Steinkamp
Rejoice Marriage Ministries

Katso uuusimmat julkaisut TÄÄLTÄ.