Lauantain todistukset 25.8.2018

Suomennettu hartaudesta:
Saturday testimonies
Charlyne Cares Devotion 25.8.2018

Katsokaa, nähkää omin silmin! Maistakaa, katsokaa Herran hyvyyttä! Onnellinen se, joka turvaa häneen.
Ps 34:9

Avioliittoni hajosi jonkin aikaa sitten. Aviomies, jonka kanssa olin jakanut monia muistoja, muuttui radikaalisti. Etsin Herraa ja anelin yö toisensa jälkeen, että Hän eheyttäisi avioliittoni. Huomasin monesti olevani epäileväinen ja koin nöyryytystä, tunsin itseni torjutuksi, hylätyksi ja yksinäiseksi. Herra kuitenkin piti minut lähellä. Löysin uuden rakkauden Herraan, rakkauden, joka on parempaa kuin mikään, mitä olisin voinut kuvitella. Tiedän, että voin kestää mitä tahansa Kristuksen kanssa. Aviomieheni tuli kotiin useampi kuukausi sitten. Herra eheyttää avioliittoani tavoilla, joita en olisi ikinä osannut kuvitella. Voin nähdä Jumalan käden toimivan jokaisessa pienessäkin elämäni asiassa. Annan kiitoksen ja ylistyksen Hänen nimelleen ja rohkaisen muita olemaan luovuttamatta. Luota Herran uskollisuuteen. Vangitse kaikki negatiiviset ajatukset ja päästä irti. Anna Herran taistella tämä taistelu, äläkä epäile. Jumala on sinun kanssasi ja sinua varten. Häne tekee kaiken sinun parhaaksesi.
New Mexico, USA

Me tiedämme, että kaikki koituu niiden parhaaksi, jotka rakastavat Jumalaa ja jotka hän on suunnitelmansa mukaisesti kutsunut omikseen.
Room 8:28

Kerroin vihdoin aviomiehelleni koko totuuden alkaen siitä, kun ensimmäisen kerran aloin valehtelemaan hänelle ja viimeisimpään tapaukseen asti. Olen piilotellut kaikkia näitä asioita koko tämä ajan, kertonut lisää valheita peitelläkseni edellisiä valheita. Minulla ei ollut toivoa ja halusin vain antaa periksi. Mutta Jumala kehotti minua kertomaan aviomiehelleni totuuden, jotta saisin vapauden. Ja Hän antoi minulle rohkeuden siihen. Tänään tein sen ja aviomieheni sanoi, ettei halunnut minua enää. Kiitän silti Jumalaa vapaudesta. Nyt voin alkaa elämään Jumalalle ja todella seisoa avioliittomme puolesta. Kiitän Jumalaa läpimurrosta. Mikään ei todellakaan ole Hänelle mahdotonta. Haluan rohkaista, jos joku on samanlaisessa tilanteessa kuin minä. Totuus tekee teistä vapaita! Siunausta!
Filippiinit

Olo on lannistunut ja tyhjä, mutta kun luin muutaman todistuksen, muistin, miten Jumala on toiminut vuoren toisella puolella. Olemme asuneet erillään muutaman vuoden, mutta pidämme yhteyttä viestittelemällä ja joskus pidämme leffailtoja, ylistys Herralle. Kärsin ahdistuksesta avioliittomme loppuvaiheilla. Aviomieheni ei lohduttanut vaan oli vihamielinen ja kysyi, miksi Jumalani ei parantanut minua. Hän avautui minulle ja sanoi, että on kärsinyt ahdistuneisuudesta ja lentopelosta. Sen sijaan, että olisin ollut vahingoniloinen, minä vain kuuntelin ja ehdotin parannuskeinoja. Muutama viikko sitten rukoilin hänen puolestaan ja minulle tuli vahva tunne lähettää hänelle viesti, että rakastan häntä. En ollut kirjoittanut sellaista aikoihin, mutta luotin, että Herra saisi kaiken menemään oikein, jos mieheni ymmärtäisi asian väärin (manipulaationa/epätoivona). Ihme kyllä, mieheni viestitti takaisin, että hän rakastaa minua myös. En ole nähnyt sellaista viestiä vuosiin. Ylistys Herralle.
Kalifornia, USA

Sain tietää, että aviomieheni, jonka kanssa olen ollut monta vuotta, oli aloittanut suhteen naisen kanssa, joka oli vähän aikaa sitten aloittanut työt samassa työpaikassa mieheni kanssa. Saatana oli vakuuttanut miehelleni, että tämä nainen oli hänen “sielunkumppaninsa”. Mieheni suusta tuli sanoja, jotka eivät olleet hänen omiaan. Hän suostui jäämään avioliittoon ja aloimme käymään neuvonnassa ja meillä oli todella hyvä terapeutti. Vaistosin kuitenkin, että miehelläni oli vielä toinen jalka kiinni suhteessa. Pyysin häntä muuttamaan pois, kunnes hän päättäisi, haluaako olla avioliitossamme 100%:sesti. Olen nähnyt, miten Jumala tekee ihmettä hänen elämässään. Hänen sydämensä on muuttuunut. Hän tajusi, että jopa silloin kun menimme naimisiin, hän ei “valinnut” minua, vaan meni naimisiin, koska hänestä aika tuntui oikealta. Nyt hän on todella PÄÄTTÄNYT olla kanssani ja Jumala lopetti sen toisen naisen työsuhteen siinä firmassa. YLISTYS JUMALALLE!
Michigan, USA

Minä annan heille uuden sydämen ja heidän sisimpäänsä uuden hengen, minä otan heidän rinnastaan kivisydämen pois ja annan tilalle elävän sydämen.
Hes 11:19

Aloin seisomaan avioliittomme puolesta, sen jälkeen kun aviomieheni muutti pois. Kun hän haki eroa, minä lannistuin ja lopetin rukoilemisen. Emme enää puhuneet. Muutama päivä sitten lähetin hänelle viestin kysyäkseni, mitä avioerokäsittelyssä on meneillään. Hän soitti ja kertoi, miten paljon hän ihaili minua, kun käyn kirkossa ja pysyn uskollisena Jumalalle. Kysyin häneltä, haluaisiko hän ottaa Jeesuksen vastaan omaan elämäänsä ja hän sanoi kyllä! Olin ihan sokissa. Rukoilin hänen pelastumisensa puolesta monta kertaa, mutten ajatellut, että minä olisin se, joka auttaa häntä siinä! Opin tärkeän asian uskomisesta Jumalan lupauksiin ja että ne toteutuvat Hänen ajoituksellaan. Luin päiväkirjaani viime vuodelta ja hämmästelen sitä, miten paljon on tapahtunut. Tajuan nyt, etteivät mitkään asianajajan tai tuomioistuimen sanat saaneet tätä aikaan. Kaikki on Jumalan aikaansaannosta. Uskokaa Jumalan lupauksiin!
Texas, USA

Mene väliin, kun syytöntä viedään surmattavaksi, riennä apuun, kun hän hoippuu teloituspaikalle.
Sananl 24:11

Aviomieheni jätti minut ja kahdeksan lastamme monta vuotta sitten. Hän hakia avioeroa; minä ja lapset menetimme kotimme. Mieheni sanoi, että voisimme olla hänen asuntonsa vierashuoneessa jouluna. Muutama päivä joulun jälkeen hän sanoi, että voisimme jäädä niin pitkäksi aikaa, kunnes joku tekisi valituksen. Jumala oli kehottanut häntä lopettamaan deittailun ja tekemään töitä meidän parisuhteemme eteen. Kesti useampi vuosi ennen kuin niin todella tapahtui. Hän muutti perheemme kanssa kaksikerroksiseen taloon, jossa oli kahden hehtaarin tontti. Hän oli alakerrassa poikien kanssa ja minä olin yläkerrassa tyttöjen kanssa. Teimme melkein kaiken yhdessä; vain muutama ihminen tiesi, ettemme olleet naimisissa. Kesti vielä useampi vuosi ennen kuin hän pyysi minua naimisiin kanssaan. Menimme uudelleen naimisiin pastorin toimistossa muutama vuosi sitten. On ollut paljon ylä- ja alamäkiä. Jumalan uskollisuus on pysynyt muuttumattomana. Välillä on vielä päiviä, jolloin mietin, miksi rukoilin tätä… Mutta useimpina päivinä minä muistan. Ja Jumala korvaa ne vuodet, jotka varastettiin.
Kalifornia, USA

Minä hyvitän teille ne vuodet, jolloin sadon söivät sirkat ja niiden toukat, vaeltajasirkat ja kalvajasirkat, tuo suuri sotajoukko, jonka lähetin teidän kimppuunne.
Joel 2:25

Kaikki raamatunkohdat ovat vuoden 1992 käännöksestä, ellei toisin mainittu.