Lauantain todistukset 24.8.2019

26.8.2019

Lauantain todistukset 24.8.2019

Suomennettu hartaudesta: Saturday testimonies (Charlyne Cares Devotion 24.8.2019)

Alla on muutama ote niistä todistuksista, joita olemme saaneet kuluneen viikon aikana. Jokainen todistus on jaettu tänne kirjoittajan suostumuksella. Todistusten tehtävänä ei ole kertoa sinulle, miten toimia omassa elämässäsi, vaan ne kertovat siitä, miten Jumala toimii, kun ihmiset rukoilevat! Onko sinulla todistus jaettavana rohkaisuksi toisille?
Jaa oma todistuksesi RMM:n sivuilla englanniksi tai kirjoita rukousseinälle suomeksi.

“Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa. Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään.”
Matt 18:19-20

Eheytymisemme alkoi muutama vuosi sitten. Se on ollut hidas prosessi, mutta Herra pitää lupauksensa. Aviomieheni ei pitänyt vihkisormustaan hääpäivämme jälkeen. Jopa sen jälkeen kun Herra tuli väliin ja poisti toisen naisen elämästämme, mieheni ei edelleenkään pitänyt sormustaan. No, minä rukoilin ja pyysin Jumalaa antamaan minulle mahdollisuuden puhua aviomiehelleni. Syntymäpäivänäni Jumala vastasi rukoukseeni. Aviomieheni kysyi, mitä minä haluaisin syntymäpäivälahjaksi ja sanoin, että haluaisin hänen pitävän sormustaan. Meni vielä muutama kuukausi rukoillessa, mutta sen vuoden jouluun mennessä aviomieheni piti vihkisormustaan, eikä ole ottanut sitä pois sen jälkeen. Miten ihmeellinen joululahja Herralta! Aviomieheni ei ole vielä pelastunut, mutta kiitän Jumalaa siitä, että mieheni pitää nyt sormustaan joka päivä ja käy kanssani kirkossa sunnuntaisin. Tiedän, että Herra pelastaa aviomieheni Hänen täydellisellä ajoituksellaan.
Florida, USA

Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.
2 Piet 3:9

Haluan jakaa tämän todistuksen, koska vaikka se tekee minut onnelliseksi, se myös tekee minut surulliseksi. Minulla on niin ikävä aviomiestäni. Uskon, että Jumala eheyttää avioliittoni. Minulla on uskoa ja vakaumus sydämessäni taistella avioliittoni puolesta. Aviomieheni jätti minut joitakin kuukausia sitten, vähän sen jälkeen kun sain tietää olevani raskaana. Hän tapasi toisen naisen. Kiitän Jumalaa siitä, miten pitkälle olen tullut, ja kiitän siitä voimasta, jota Hän on antanut minulle. Rukoilen joka päivä ja huudan avuksi Jumalaa joka päivä. Aviomieheni blokkasi minut kaikista sovelluksista ja jopa kiisti vauvan. Aviomieheni on viime aikoina yrittänyt ottaa minuun yhteyttä, ei sopimisen takia, vaan koska hän tarvitsee apuani. Haluan auttaa häntä, mutta tunnen yhä pientä katkeruutta sydämessäni. Rukoilen, että Jumala auttaa minua rakastamaan aviomiestäni pyyteettömästi ja auttamaan häntä, vaikka hän on ollut ilkeä minulle. Rukoilkaa puolestani.
Yhdysvaltain pienet erillissaaret

Ylistys Jumalalle! Aviomieheni on tullu takaisin. Hän oli hakenut avioeroa kolme kertaa. Hän tuli takaisin luokseni aikaisemmin ja hylkäsi avioeron, mutta pysyi muuttumattomana miehenä. Tällä kertaa asiat ovat kuitenkin olleet erilaiset. Jumala oli avannut minun silmäni niille asioille, joissa minun tulisi muuttua. Turvauduin toisiin ihmisiin avioliittoni auttamisessa ja aviomieheni muuttamisessa, kun minun olisi pitänyt turvautua Jumalaan koko ajan, eikä keneenkään muuhuun. Aviomieheni on nyt ystävällisempi minua kohtaan, viettää enemmän aikaa minun ja lasten kanssa, ja on avoimempi opiskelemaan Jumalan Sanaa. Kamppailin niin paljon ja halusin Jumalan jouduttavan asioita ja tuovan aviomieheni takaisin minun ajallani. Lopussa Jumalan ajoitus on kuitenkin paras; se, miten Jumala korjasi avioliittoni, on parasta. Minun täytyi täysin antautua ja luottaa Jumalaan ja silloin todellinen muutos alkoi. Annan kaiken kiitoksen ja ylistyksen Jumalalle, kun hän pelasti tämän avioliiton. Ei kukaan eikä mikään muu voi tehdä mahdotonta.
Colorado, USA

Jeesus katsoi heihin ja sanoi: “Ihmiselle se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista.
Matt 19:26

Herra on käyttänyt todella nuorta poikaani vahvistamaan odotustani ja avioliittoni eheytymistä. Vähän aikaa sitten hän heräsi ja heti ensimmäisenä osoitti isänsä valokuvaa ja sanoi “Äiti, isi sinun mies.” Hän sanoi samaa asiaa koko päivän ja kerroin siitä pastorilleni. Samana yönä näin unta, että aviomieheni oli palannut kotiin. Yhtenä päivänä nurisin ja mutisin itsekseni, tunsin itseni eksyneeksi ja ilman toivoa. Poikani tuli siihen ja sanoi “Äiti, Hän kykenee.” Muutama päivä myöhemmin poikani oli syöttötuolissa syömässä, kun hän kutsui minua. Menin hänen luokseen ja kyyristyin kuuntelemaan, mitä hän halusi sanoa. Hän sanoi “Ole kiva isille.” Hän laittoi pienet kätensä pääni päälle ja rukoili. Seurakunnassamme oli juuri konferenssi, joka päättyi, ja sen teema oli “Muutoksen tuulet”. Tänään aviomieheni soitti ja meillä oli tosi hyvä ja pitkä keskustelu. Jälkeenpäin poikani osoitti isänsä valokuvaa ja sanoi “Isi, muutoksen tuuli.” Ps 8:2.
Kanada

Lasten ja imeväisten huudot todistavat sinun voimastasi. Ne ovat kilpenä jumalattomia vastaan, ne vaientavat vihamiehen ja kostoa janoavan.
Ps 8:2

Muutama päivä sitten rukoilin rakkaan aviomieheni kääntymisen puolesta. Kun olin vielä polvillani, äitini tuli sanomaan, että mieheni oli mennyt tapaamaan erästä ystävää samassa naapurustossa, jossa me asumme. Hän sanoi, että mieheni oli menossa ottamaan tatuointia. Silloin ajattelin, että kaikki oli menetetty ja rukoukseni Jumalalle, jotta Hän repisi alas hiljaisuuden muurit, oli hävitty. Itkin, mutta nousin sitten heti ylös ja sanoin “Tämä ajatus ei tule Jumalalta. Hän lupasi minulle, että toisi aviomieheni kotiin, joten niin tapahtuu.” Rukoilin kovempaa mieheni sielun pelastumisen puolesta. Jumalani, päättymättömässä armossaan, antoi minun nähdä mieheni taas, vaikken ollut nähnyt häntä pitkään aikaan. Emme puhuneet toisillemme, mutta tiedän, että Jumala liikautti jotakin aviomiehessäni, kun hän näki minut, sillä hän jähmettyi muutamaksi sekunniksi, eikä tiennyt mitä tehdä. Olin hermostunut mutta iloinen samaan aikaan, koska tiedän, että Jumala suojelee häntä ja muuttaa hänen sydäntään uudeksi.
Meksiko

Jumala on elävä ja Hän toimii. Viime aikoina aviovaimoni on vaatinut minulta enemmän ja enemmän ja iloitsen jokaisesta mahdollisuudesta, jonka saan uhrata hänelle ja lapsillemme. Hän on pyytänyt minua korjaamaan joitakin hänen virheitään, ja olen tehnyt niin täydessä armossa ja ilossa, sillä Jumalan voimalla, joka minussa virtaa. Vaimoni pyysi minua myös auttamaan häntä joissakin asioissa hänen luonaan ja usein me päädymme juttelemaan ja puhumaan hauskoista valokuvista tai tarinoista. Hän on jopa sanonut, että pelkäsi puhua joistakin asioista kanssani, koska ei tiennyt, kuinka reagoisin. Jumalan armo on kuitenkin täyttänyt minut joka kerta, ja vaimoni oli melko helpottunut siitä, kuinka käsittelin jokaisen keskustelun. Jumala on puolellani. Ylistys Herralle!
Oregon, USA

Mutta hän on vastannut minulle: “Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa.” Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima.
2 Kor 12:9

JUMALA TEKEE MITÄ ON LUVANNUT! Jumala puhui minulle pari vuotta sitten ja näytti, mikä on Hänen tahtonsa avioliitolle. Uskoin. Etsin todistuksia eheytyneistä avioliitoista ja Jumala johdatti minut RMM:lle. Vuosien ja lukuisten suhteiden jälkeen itkin monta yötä, olin yksin niin monet kerrat, mutta pysyin keskittyneenä ja jatkoin työtä. Pidin huolta pojistamme ja kodista. Tottelin Jumalaa, pidin välimatkaa, pidin suuni kiinni ja lakkasin yrittämästä korjata asioita itse. Jumala johdatti ja minä seurasin. Rukoilin, paastosin, odotin ja annoin, vaikka olosuhteet saivat minut haluamaan luovuttamista. Jatkoin hymyilemistä, vaikka itkin sisältäpäin. Menin eteenpäin ja valmistelin kotiamme ja sydäntäni aviomieheni kotiinpaluuta varten. Yhtäkkiä Jumala teki sen! Puolisoni pyysi päästä takaisin kotiin ja taistelemaan perheensä puolesta! Ylistys Herralle! En ikinä lakannut uskomasta. Älä lopeta, älä luovuta, luota Jumalaan ja usko! Rukoilkaa meidän puolestamme, minä jatkan rukouksia kaikkien puolesta!
Texas, USA

Menneet asiat minä kerroin jo kauan ennen kuin ne tapahtuivat, minä annoin ne tiedoksi, lausuin ne julki. Kun tartuin toimeen, kaikki toteutui heti.
Jes 48:3

Siunauksin,
Charlyne Steinkamp
Rejoice Marriage Ministries

Katso uuusimmat julkaisut TÄÄLTÄ.