Lauantain todistukset 24.4.2021

3.5.2021

Lauantain todistukset 24.4.2021

Suomennettu hartaudesta: Saturday testimonies (Charlyne Cares Devotion 24.4.2021)

Alla on muutama ote niistä todistuksista, joita olemme saaneet kuluneen viikon aikana. Jokainen todistus on jaettu tänne kirjoittajan suostumuksella. Todistusten tehtävänä ei ole kertoa sinulle, miten toimia omassa elämässäsi, vaan ne kertovat siitä, miten Jumala toimii, kun ihmiset rukoilevat! Onko sinulla todistus jaettavana rohkaisuksi toisille?
Jaa oma todistuksesi RMM:n sivuilla englanniksi tai kirjoita rukousseinälle suomeksi.

Jumala, pyhät ovat sinun tiesi. Ei ole sinun vertaistasi jumalaa. Sinä olet Jumala, sinä teet ihmeitä, olet osoittanut voimasi kansojen vaiheissa.
Ps 77:13-14

Ylistys, kiitos ja kunnia yksin Herrallemme Jeesukselle Kristukselle. Aviomieheni oli välillä kotona ja välillä poissa useamman vuoden ajan ja pari vuotta sitten hän lähti, eikä tullut takaisin kotiin. Asioita pahensi se, että hänen sukulaisensa niin lähellä kuin kaukana sekoittivat ja pahensivat asioita entisestään. Löysin Rejoice Marriage Ministries:n. Kaikki ympärilläni hokivat avioeroa, jota nyt kammoksun. Olin niin hämmentynyt. MUTTA JUMALA! HÄN muutti MINUA! Teki työtään MINUSSA, muokkasi MINUA ja teki minut UUDEKSI! Hän opetti minua seisomaan avioliiton puolesta, taistelemaan polvillani, julistamaan raamatunkohtia, enkä antanut pois avioliitto-perintöosaani. Hymyilin sisäisesti, kun luin Charlynen “Yhtäkkiä tänään” -hartaustekstejä ja rukouksia. Ja yhtäkkiä se tapahtui minulle. Puolisoni tuli kotiin viime vuonna ja Jumala jatkaa työtään meissä.
Washington, USA

Ovathan Jumalan lupaukset, niin monta kuin niitä on, saaneet hänessä vahvistuksen. Siksi mekin vastaamme hänen kauttaan: “Aamen”, Jumalan kunniaksi. Mutta Jumala itse vahvistaa meitä ja teitä uskossamme Kristukseen.
2 Kor 1:20-21a

2021 on ollut ihmeiden vuosi. Isälläni oli aivoinfarkti viime vuonna ja meidän piti laittaa hänet hoitokotiin useaksi kuukaudeksi. Pystyin näkemään häntä vain lyhyitä aikoja muutaman kerran viikossa covidin takia. Jumalan avulla saimme ostettua tontin ja hän muutti sinne ensimmäisenä tänä vuonna. Sen jälkeen olemme saaneet nähdä hänen toipuvan avohaavoista, hänen muistinsa parani ja olemme voineet jakaa monet hymyt ja kävelyt melkeinpä päivittäin. Se on tuonut myös perhettämme yhteen, sillä jokainen perheenjäsen on saanut osallistua jollakin tavalla hänen hoitamiseensa. Vaimoni on auttanut valmistamalla hänelle ruokaa ja käynyt katsomassa häntä. Emme tiedä, kuinka kauan meillä vielä on hänet täällä, mutta nautimme jokaisesta hetkestä, jonka Jumala meille antaa! Kun asiat näyttivät ankeilta, Jumala astui esiin ja toi uutta elämää! Jumala siunatkoon!
Florida, USA

Tyttäremme valmistuu tohtorikoulusta toukokuussa. Hän kertoi, että hänen isänsä, joka asuu toisessa osavaltiossa, ei pystynyt osallistumaan hänen valmistujaisjuhlaansa. Juhlassa on myös pari serkkua, jotka valmistuvat lukiosta. Pyysin Herraa korjaamaan tilanteen. Kiitos Herralle, Hän teki niin! Hänen isänsä tulee tänne perheen luokse. Rukoilen edelleen, että hän palaa Herran luokse, ja että tämä aika on hyödyllistä avioliittomme eheytymisen kannalta.
Florida, USA
Muistetaan rukoilla kaikkien valmistujaisten puolesta lukioissa ja korkeakouluissa tänä vuonna. Valmistujaisissa monet aviomiehet ja vaimot yhdistyvät perheensä kanssa. Antaa sen olla välien sovittelun aikaa kaikille. Avatkoon Pyhä Henki molempien puolisoiden silmät ja puhukoon lujaa tuhlaajapuolisoille, jotka tarvitsevat sydämen pehmentymistä kotiinpaluussa ja pakenisiat kaikkia epäpyhiä houkutuksia. Mikään ei ole liian vaikeaa Herrallemme! -Charlyne

Olen seisonut avioliittoni puolesta jonkun aikaa. Aluksi keskittymiseni oli avioliitossani. Kiitän Jumalaa siitä, koska Hän käytti sitä vetääkseen minut Hänen luokseen. Job 19:13-14. RMM:n päivittäiset hartaustekstit, todistukset ja päiväkirjan pitäminen ovat näyttäneet valoa, mitä Jumala todella tekee. Tämä taistelu ei ole helppo ja paholainen tekee sen vaikeaksi joka päivä. Sen takia luen edelleen RMM:ä. Charlynen päivittäiset hartaustekstit antavat toivoa. Rakastan sitä, että Jumalan Sana on kaiken juuri. Hänen voimansa, Hänen armonsa ja Hänen rakkautensa saavat meidät selviämään päivästä toiseen. Toivomme on Herrassa ja yksin Hänessä. Hänen Sanansa on miekkamme ja aseemme pahan palavia nuolia vastaan. Hepr 4:12. Opettelen, kuinka huutaa avuksi Herraa ja julistaa Hänen lupauksiaan, 1 Moos 2:24. En ole ikinä oppinut niin paljon Jumalasta kuin tänä aikana. Ja ylistys Jumalalle, jos tämä oli se, mikä sai minut tulemaan tänne. Keskityn nyt suhteeseeni Isän kanssa.
Kalifornia, USA

Jumalan sana on elävä ja väkevä. Se on terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka, se iskee syvään ja viiltää halki sielun ja hengen, nivelet ja luiden ytimet, se paljastaa sisimmät aikeemme ja ajatuksemme.
Hepr 4:1

Olemme viettäneet aviomieheni kanssa paljon aikaa yhdessä. Olen käynyt kodissamme ja olemme syöneet päivällistä yhdessä ja katselleet TV:tä, joskus käymme ulkona syömässä. Eilen illalla juttelimme. Jään työstäni eläkkeelle syyskuussa ja puhuimme, että muuttaisin silloin takaisin! Ylistys Herralle! Jumala on niin hyvä!
Florida, USA

Jumala on ollut niin uskollinen. Hän on huolehtinut kaikista tarpeistani – niin taloudellisesti kuin myös paljastanut minulle niitä osa-alueita, jotka tarvitsevat parantumista ja muutosta. Kasvoin ilman omaa isää, mutta Jumala on paljastanut minulle omaa “Isän sydäntään”. Opin koko ajan, että ole rakkauden arvoiden. Yhtenä päivänä Hän johdatti minut Jaakobin kirjeeseen 1:18! Mitä muuta voisin pyytää? Universumin Luoja päätti synnyttää minut. Kuukausittainen raamatunkohtien tutkiminen on todella opettanut minua opettelemaan ulkoa raamatunkohtia ja tekemään syvällistä Raamatun tutkimista. Viimeisin podcast syyllisyydestä ja häpeästä oli kuin suoraan taivaasta minulle. Olin kamppaillut pelon ja katkeruuden kanssa. Olin juuri kirjoittanut päiväkirjaani sinä aamuna “Jumala, pyydän, auta minua.” Ilo ja rauha, jotka Jumala antaa, kun tietää, että Hän hoitaa kaikki tarpeeni! Se on korvaamatonta. Kiitos Jeesus!
Etelä-Afrikka

Päätöksensä mukaan hän synnytti meidät totuuden sanalla että olisimme hänen luomistekojensa ensi hedelmä.
Jaak 1:18

Pyysin rukousta miehelleni, kun lääkärit löysivät keuhkosta epäilyttävän läiskän, joka näytti kasvavan. Saimme lääkäriltä lausunnon, että läiskä oli hyvänlaatuinen. Olin ikionnellinen ja helpottunut; melkein putosin lattialle nauramaan ja itkemään yhtä aikaa. Jumala on niin hyvä! Jatkan rukoilemista, että keuhkoahtaumatauti häviää kokonaan. Haluan vain huutaa katoilta, että Jeesus edelleen pelastaa, parantaa ja vapauttaa. En löydä sanoja kuvaillakseni kiitollisuuttani Herralleni.
Kalifornia, USA

Jaoin vähän aikaa sitten todistuksen keskimmäisen tyttäreni päätöksestä käydä uudelleen kasteella. Meillä on kolme tytärtä eikä minulla ole suosikkeja, mutta tämä keskimmäinen on ollut rohkaiseva kallio elämässäni, kun tunteeni karkaavat käsistä. Pääsiäisviikonloppuna minun piti tehdä töitä, enkä saanut vietyä lapsia seurakuntaan. Keskimmäinen tyttäreni päätti pyytää isää viemään heidät. Hän oli todella rohkea ja sanoi isälle, että halusi hänen jäävän tilaisuuteen, eikä vain viemään häntä sinne ja hakemaan pois. Tyttö lähetti minulle töihin lyhyen videoviestin, kun oli hiippaillut pois isän luota, ja sanoi minulle, että isä itse asiassa kuunteli sanomaa eikä ollut sanonut mitään epäkunnioittavaa siitä. Tiedän, että Jumalan Henki tekee työtään ja istuttaa totuuden siemenen aviomieheni mieleen. Hänen Sanansa ei tyhjänä palaa. Opettelen hyväksymään tapahtumassa olevia asioita, joista en pidä, osana Jumalan onnellista suunnitelmaa. Keskityn tehtävääni rakastaa pyyteettömästi ja luotan Jumalaan lopputuloksessa. Job 13:15.
Pohjois-Carolina, USA

Olen valmis ,vaikka hän surmaisi minut, mutta ensin tahdon näyttää hänelle, millainen minun vaellukseni on ollut.
Job 13:15

Siunauksin,
Charlyne Steinkamp
Rejoice Marriage Ministries

Katso uuusimmat julkaisut TÄÄLTÄ.