Lauantain todistukset 24.11.2018

26.11.2018

Lauantain todistukset 24.11.2018

Suomennettu hartaudesta: Saturday testimonies (Charlyne Cares Devotion 24.11.2018)

Jotka kyynelin kylvävät, ne riemuiten korjaavat. Jotka itkien menevät kylvämään vakkaansa kantaen, ne riemuiten palaavat kotiin lyhteet sylissään.
Ps 126:5-6

Jos sinusta oikeasti tuntuu siltä, että Jumala sanoo, että älä luovuta, niin älä! Hän on uskollinen! Ylistys herralle, aviomieheni on kotona! Siitä asti kun hän lähti, olen uskonut, että hän tulisi takaisin kotiin. En vain tiennyt milloin se tapahtuisi. Olen pommittanut taivaan portteja rukouksilla yötä päivää mieheni, avioliittoni ja perheeni puolesta. Tämän matkan aikana olemme molemmat tajunneet paljon! Ensimäinen asia, jonka kuulin Jumalalta, oli “Rakasta häntä kaiken läpi”, ja niin minä tein. Otin uskon askeleen, tein mitä tiesin Herran ja Hänen sanansa osoittavan minulle. Vain minä, Raamattuni, rukoukseni (ja muiden rukoukset), uskoni ja Jumalani! Testaako Hän sinun uskoasi? Pysy lujana siinä, mihin uskot! Luuk 1:45, Ef 3:20, 2 Kor 5:7.
Etelä-Carolina, USA

Jumalalle, joka meissä vaikuttavalla voimallaan kykenee tekemään monin verroin enemmän kuin osaamme pyytää tai edes ajatella.
Ef 3:20

Olen asunut erillään aviomiehestäni muutaman vuoden ajan ja meille tuli avioero. Hän on kääntänyt selkänsä minulle ja ihanalle pojallemme, eikä ole pitänyt mitään yhteyttä. Olen rukoillut eheytymisen puolesta. Anelin yhteishuoltajuutta Jumalalta. Kesti useampi vuosi aviomieheltäni tulla tänne ja yrittää yhteishuoltajuutta. Olen kiitollinen, että Jumala on vastannut rukouksiini. Pojallamme on häntä kova ikävä ja hän rukoilee hänen kotiinpaluunsa puolesta. Rukoilen, että Jumala muuttaisi mieheni sydämen ja että hän toisi täyden eheytymisen avioliitollemme. Tiedän, että Hän tekee niin.
New York, USA

Ylistys Jumalalle tämän päivän todistuksesta New Mexicosta. Siinä sanottiin, että se toinen nainen ei taistele minun kanssani vaan kamppailee Jumalan kanssa. Se oli ihana ilmestys minulle. Odotukseni on pitkä, mutta Jumala on suurempi ja Hän on kaikkeni. Ylistän Jumalaa siitä, että puolisoni antautuu Jeesukselle, ja että avioliitossamme Jeesus olisi keskiössä.
Pennsylvania, USA

Todella, todella vaikeiden olosuhteiden takia eräs perhe hajosi viime vuonna. Miehen ja vaimon välille asetettiin kuitenkin myös hengellinen perustus, molemmille erikseen. Pian Jumala antaa tälle miehelle toisen mahdollisuuden ja hän saa nauttia lahjoistaan: vaimosta ja lapsista. Mies päättää yhteydenottokiellon ja hän saa ottaa perheensä mukaan tapaamaan tätä uutta hengellistä perhettä seurakunnassaan. Avioliiton eheytyminen ja perheen yhdistyminen voi alkaa, mitä hän niin epätoivoisesti haluaakin. Jumalalle kaikki on mahdollista.
Florida, USA

»Jos voit?» vastasi Jeesus. »Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo.»
Mark 9:23

Herra on ihmeellinen, mahtava ja armollinen. Olen murehtinut niin paljon, että melkein heitin pyyhkeen kehään aviomieheni suhteen. Olen ollut epätasapainossa ja priorisoinut muita asioita Jumalasuhteeni sijaan. Useampi yö peräkkän pyysin Jumalaa auttamaan minua keskittymään Häneen ja unohtamaan keskittymiseni aviomieheeni. Eilen matkustin Uberilla ja yllätyksekseni kuski olikin Jumalan profeetta. Hän kuvaili aviomiestäni ulkonäöltä ja sanoi “Lupauksesi täyttyy ja miehesi tulee kotiin, ei sinun ajallasi, mutta Jumalan täydellisellä ajoituksella. Hänen tarvitsee tulla ensin takaisin Hänen luokse ja sitten sinun luokse. Ole kärsivällinen ja muista, että vaimon viisaus talon rakentaa ja vaimon tyhmyyteen talo sortuu. Rukoile aviomiehesi puolesta anteliaasti Pyhän Hengen läsnäolossa. Hän tekee vielä työtään.”
Meksiko

Viime viikolla aviomieheni muutti kaikki tavaransa takaisin kotiin. Hän asettui vierashuoneeseen. Avioliitto-ongelmamme alkoivat monta vuotta sitten. Mieheni teki selväksi, ettemme olleet enää yhdessä. Olin niin masentunut ja lannistunut pari päivää sitten joidenkin olosuhteiden takia, jotka liittyivät tähän muuttoon. Ajattelin oikeasti vakavissani ensimmäistä kertaa vuosikymmeneen, että luovuttaisin. Olin loppu. Tänä aamuna olin vessassa retkeilymatkallamme ja minusta tuntui ihan kauhealta. Sitten ystävällinen siivoojanainen tuli sinne siivoamaan hyräillen. Noin puolen minuutin päästä tunnistin laulun. “God will make a way where there seems to be no way.” (Jumala tekee tien sinne, missä sitä ei näytä olevan.) Purskahdin itkemään ja halasin häntä. Nainen varmaan ajatteli, että olin hullu, vaikkakin hän lupasi rukoilla puolestani. Kun palasin kotiin, kuulin ihanan rohkaisevan ääniviestin RMM:ltä. Minulla oli myös rohkaiseva keskustelu mieheni kanssa. Sattuu, mutta olen päättänyt jatkaa taistelua. Jumala ohjaa.
Florida, USA

Meren halki kävi sinun tiesi, suurten vetten poikki sinun polkusi – jalanjälkiäsi ei kukaan nähnyt.
Ps 77:20

Olen ollut uskoton, kapinallinen, epäkunnioittava. Toki olen antanut itselleni monta syytä siihen, miksi näin tapahtui. Miehenikin oli suhteessa toisen naisen kanssa. Yhtenä päivänä eräs ihminen seurakunnassa kehotti minua paljastamaan kaiken Jumalalle ja aviomiehelleni. Sinä iltana seisoin keittiössäni. “Jumalan Sana sanoo: Joka rikkomuksensa salaa, ei menesty, joka ne tunnustaa ja hylkää, saa armon. Kerron kaikki miehelleni, tapahtui mitä tapahtui. Tiedän, että Jumala hoitaa kaiken. Hän ei petä minua.” Mieheni oli hajalla, rikki, itki paljon. Meni kuukausia ja hän oli todella töykeä ja ankara. Hän sanoi, että se toinen nainen olisi se, joka parantaisi hänen särkyneen sydämensä. Jatkoin silti uskomista ja rukoilin, että Jumala auttaisi meitä. Olen kulkenut monien esteiden läpi. Monen tällaisen vuoden jälkeen olemme edelleen yhdessä. Mies ei ole vielä lopettanut suhdetta, mutta minä jatkan edelleen vahvana ja kasvatan uskoani joka päivä. Tiedän, että Jumala eheyttää avioliittomme.
Mauritius

Useampi kuukausi sitten aviomieheni päätti lähteä avioliitostamme. Hänen perheensä otti tilanteen haltuun ja he saivat minut pois omasta talostani. Jäin yksin avuttomana ja satutettuna. Käännyin Jumalan puoleen. Menetin avioliittoni ja työni eikä minulla ole paikkaa, missä olla. Mutta suuri Jumalani tuli luokseni, kun Häntä tarvitsin. Minulla on edelleen toivoa. Annan miehelleni anteeksi ja rukoilen, että Jumala eheyttäisi avioliittoni.
Australia

Olen seisonut avioliittoni puolesta monta vuotta. Mieheni meni jopa uudelleen naimisiin ja hänellä on avioliiton ulkopuolinen lapsi. Eilen hän soitti FaceTime-puhelun ja sanoi, että oli tulossa tänne kiitospäivänä tyttärensä kanssa. Se toinen nainen oli kuuntelemassa samassa huoneessa. Hän jopa käveli puhelimen ohitse. En epäile hetkeäkään, etteikö yksin Jumala saanut tätä aikaan. Kaikki Jumalan lupaukset minulle ja perheelleni olivat ja ovat “Kyllä ja aamen Kristuksessa Jeesuksessa.” Ei ole liian suurta tai vaikeaa olosuhdetta Herrallemme ja Pelastajallemme. Kuka muu kuin Jumala voisi tuoda puolison, joka on vielä naimisissa toisen henkilön kanssa, käymään täällä juhlapyhinä aviolitoon ulkopuolisen lapsensa kanssa? Jumala tekee monin verroin enemmän kuin osaamme pyytää tai edes ajatella. Jatkakaa rukoilua ja uskomista. Jumala pitää kyllä lupauksensa.
Länsi-Virginia, USA

Ovathan Jumalan lupaukset, niin monta kuin niitä on, saaneet hänessä vahvistuksen. Siksi mekin vastaamme hänen kauttaan: »Aamen», Jumalan kunniaksi.
2 Kor 1:20

Lue aiemmat todistukset täältä.