Lauantain todistukset 21.9.2019

23.9.2019

Lauantain todistukset 21.9.2019

Suomennettu hartaudesta: Saturday testimonies (Charlyne Cares Devotion 21.9.2019)

Kuitenkin Herra vain odottaa, että voisi olla teille armollinen, hän nousee armahtamaan teitä. Herra on oikeuden Jumala. Autuaita ne, jotka häntä odottavat!
Jes 30:18

Muutama kuukausi sitten pyysin Herraa näyttämään minulle, onko aviomieheni se, jonka Hän haluaa minulle. Pyysin merkkinä mainintaa tai näköhavaintoa siitä osavaltiosta, jossa hän asuu. Useampi päivä myöhemmin, kun kaikki toivo oli mennyt, eräs vieras henkilö mainitsi aviomieheni kotiosavaltion yli kuusi kertaa keskustelun aikana. Silloin aloin tosissani seisomaan avioliittoni puolesta. Ajan kuluessa minulla on ollut läpimurtoja. Viime viikonloppuna olimme yhdessä aviomieheni kanssa ja Herra teki työtään. Aviomieheni vakuutteli, että hän haluaa eheytymistä. Hän sanoi, ettei tajunnut kuin vasta nyt kuinka hyvä nainen minä olen, ja kuinka hän on pitänyt minua itsestäänselvyytenä aikaisemmin. Hän purki sydäntään ja epäonnistumisiaan. Pyysin Herraa loistamaan Hänen valoaan minun kauttani ja että Pyhä Henki näkyisi minussa. Aviomieheni sanoi uudelleen ja uudelleen, kuinka kaunis minä olin “sormista varpaisiin”. Tiedän, että Jumala vastasi rukoukseeni ja aviomieheni näki HÄNEN valonsa minussa! Se ei ole aina täydellistä tai helppoa, mutta Jumala tekee työtään.
Nevada, USA

Minä käännyin Herran puoleen, ja hän vastasi minulle. Hän vapautti minut kaikesta pelosta. Ne, jotka katsovat häneen, säteilevät iloa, heidän kasvonsa eivät punastu häpeästä.
Ps 34:4-5

Olemme eronneet aviomieheni kanssa. Hän sai päähän vamman, joka sai hänet käyttäytymään aivan erilailla kuin ennen. Olimme olleet naimisissa todella kauan, meillä on kymmenen lasta ja paljon ihania muistoja. Minä halusin vain pois, en kestänyt enää stressiä. Nyt viisi vuotta myöhemmin Jumala on puhutellut minua itsekkyydestäni, kun en rakastanut ja auttanut miestäni hänen kärsimyksissään. Jumala on kääntänyt minut täysin ja rukoilen avioliittoni eheytymisen puolesta.
Montana, USA

Ylistys Herralle! Kysyin aviomieheltäni, voisinko viedä hänelle hänen lempiruokaansa ja jättää sen jonnekin, kun hän on töissä (minulla ei ole enää avainta). Aviomieheni suostui! Vien sen huomenna! Sain myös tietää, että häävuosipäivän kortti, jonka annoin hänelle muutama kuukausi sitten, on edelleen olohuoneen sohvapöydällä. Kiitän Jumalaa näistä pienistä ihmeistä!
Florida, USA

Kiitos Herralle! Rakkaat odottajat, minun sydämeni riemuitsee, kun katsonaviomieheltäni tulleita tekstiviestejä, joissa lukee “Hyvää syntymäpäivää”. Nämä mieheltä, joka on vältellyt minua useat viimeisimmät syntymäpäivät ja jopa lähti pois maasta. En ole ollut vahva ja tasainen odottaessani, mutta Herramme on uskollinen. Jumala voi muuttaa toivottomat tilanteet ja vain Hän voi tuoda esiin kauneutta tuhkasta. Pidä kiinni ja keskity Häneen. Luota Häneen täydellisesti, vaikkei siinä olisi mitään järkeä. Hän tietää mitä tekee. Aviomieheni ei välittänyt meistä eikä kodistamme moneen vuoteen, mutta hän on alkanut remontoimaan ja se näyttää kauniilta. Olen hämmästynyt siitä, mitä Jumala tekee aviomieheni sydämessä. Tämän kauniin sydänsurun ja parantumisen matkalla Jumala on pelastanut minut ja poikani kastettiin viikko sitten. Kun Jumala saattaa päätökseen Hänen ihmeellisen työnsä meidän elämissämme, miten mahtavaa se onkaan.
Sri Lanka

Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, parantamaan ne, joiden mieli on murtunut, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kahleitten kirpoamista, julistamaan Herran riemuvuotta, päivää, jona Jumalamme antaa palkan. Hän on lähettänyt minut lohduttamaan kaikkia murheellisia, antamaan Siionin sureville kyynelten sijaan ilon öljyä, hiuksille tuhkan sijaan juhlapäähineen, murheisen hengen sijaan ylistyksen viitan.
Jes 61:1b-3

Meillä oli “valestartti” kohti eheytymistä aiemmin tänä vuonna, ja Jumalalla on edelleen kaikki kontrolli! Olen seisonut avioliittoni puolesta toisen kerran nyt pari vuotta. Minulla oli huono päivä, kun täyttäreni tuli takaisin kotiin aviomieheni luota viime viikonloppuna. Tuntui vain siltä, ettei mikään ollut muuttumassa… MUTTA Jumala! Päätin nukkua päiväunet, koska Jumala usein puhuu minulle unissa. Heräsin puhelinsoittoon aviomieheltäni, kun hän oli pitkällä työmatkallaan töistä kotiin. Juttelimme puolitoista tuntia! Ylistys Jumalalle! Puhuimme tulevaisuuden suunnitelmista ja yhdestä myynnissä olevasta talosta. Mieheni sanoi, että minä olin ensimmäinen, jonka kanssa hän jutteli tulevista suunnitelmistaan. Juttelimme ystävinä ja se oli kivaa – pieniä asioita! Kunnia Jumalalle! Hän toimii!
Etelä-Carolina, USA

Lyhyesti kerrottuna – olen koditon ja minulla on lapsi, teen töitä kun voin, olen asunut autossani yli viikon. Perhe käänsi selkänsä minulle, enkä saa asuntoa, koska vuosia sitten otin yhteisen lainan yhden perheenjäsenen kanssa, eikä sitä hoidettu. Sen lisäksi kämpät vaativat ensin edellisen kuukauden vuokran sekä takuutalletuksen. Viime viikolla aviomieheni (olemme eronneet) soitti jutellakseen tyttäremme kanssa ja hän sai tietää tilanteesta. Hän hoiti meille hotellin ja sanoi, että ensi kuussa voisimme tulla asumaan hänen luokseen, kunnes minä saisin asiat kuntoon. Asumme tällä hetkellä eri osavaltioissa. En ole varma, mitä tapahtuu tässä välillä, mutta minulla ei ole muuta mahdollisuutta kuin luottaa Jumalan suunnitelmaan, vaikka en aina näe Häntä. “Kuin kastelupuro on Herran kädessä kuninkaan sydän, hän ohjaa sen minne tahtoo.” Sananl 21:1. Jumalalle kunnia. Jes 43:18-19.
Georgia, USA

Annan kaiken kiitoksen Jumalalle tänään, sillä Hän on uskollinen, eikä ole yhtäkään rukousta, jota Hän ei kuulisi. Näen, että Jumala hoitaa asiat avioliitossani, koska ensimmäistä kertaa aviomieheni mainitsi palaavansa takaisin UK:an, jotta voisimme jutella. Meillä on ollut tehokasta yhteydenpitoa viime aikoina ja tunnen Jumalan pehmentävän mieheni sydäntä. Rukous on välttämätöntä tässä prosessissa. Se on vaikeaa, mutta meidän pitää pysyä polvillamme tuhlaajapuolisoidemme puolesta ja seisoa avioliiton liiton puolesta, jonka olemme tehneet Jumalan kanssa. Näen Jumalan vastaavan askel askeleelta. Opin, että tässä prosessissa on kyse myös minun muokkaamisestani. Minun piti oppia alistamaan lihani Hengelle, jotta tunteeni muuttuisivat vihasta myötätuntoon, enkä ottaisi moraalisesti korkeampaa asemaa. Kun jatkamme rukoilua ja odottamista, Jumala taistelee puolestamme Jeesuksen nimessä.
Yhdistynyt Kuningaskunta

Minä pelastan sinut pahojen käsistä, vapautan sinut väkivaltaisten kourista!
Jer 15:21

Ylistys Herralle, Jumala on murtanut hiljaisuuden muurin. Katkeran taloustaistelun keskellä pystymme vihdoin juttelemaan toisillemme ja yritämme olla sopuisia. Olen seisonut avioliittoni puolesta useamman vuoden ja yhtäkkiä vuori siirtyi niin paljon, että näimme monia ihmeitä. Odotan vielä HÄNEN suurinta ihmettään. Juhlimme lasten synttäreitä yhdessä ja veimme heidät matkalle Disneylandiin. Kun poikani nukahti, mieheni kantoi hänet talomme ovelle, jota hän ei ole nähnyt useampaan vuoteen. Jumala antoi minulle myös mahdollisuuden purkaa sydäntäni siitä, miltä minusta tuntui ja kuinka paljon rakastan häntä ja odotan häntä. Jatkan rukoilemista Jumalan lupauksen puolesta, jonka sain vuoden alussa: Jer 15:21 miehelleni ja 2 Moos 33:14 minulle – ne täyttyvät pian. Kaikkivaltias Herrani ei vain kuule meitä, vaan myös vastaa meille ja täyttää jokaisen sanan. Rukoilen vahvasti, että kaikki synnilliset sielunsiteet tuhoutuisivat Jeesuksen nimessä. Eheydymme ja heräämme kuolleista Jeesuksen veren kautta. Aamen!
Kalifornia, USA

Herra vastasi: “Minä kuljen kanssasi, ja minä annan sinulle levon.”
2 Moos 33:14 (Raamattu kansalle)