Lauantain todistukset 21.3.2020

25.3.2020

Lauantain todistukset 21.3.2020

Suomennettu hartaudesta: Saturday testimonies (Charlyne Cares Devotion 21.3.2020)

Alla on muutama ote niistä todistuksista, joita olemme saaneet kuluneen viikon aikana. Jokainen todistus on jaettu tänne kirjoittajan suostumuksella. Todistusten tehtävänä ei ole kertoa sinulle, miten toimia omassa elämässäsi, vaan ne kertovat siitä, miten Jumala toimii, kun ihmiset rukoilevat! Onko sinulla todistus jaettavana rohkaisuksi toisille?
Jaa oma todistuksesi RMM:n sivuilla englanniksi tai kirjoita rukousseinälle suomeksi.

Meren halki kävi sinun tiesi, suurten vetten poikki sinun polkusi — jalanjälkiäsi ei kukaan nähnyt. 
Ps 77:19

Avioliittomme oli kestänyt muutaman kuukauden, kun aviomieheni lähti kotoa. Tunsin itseni epäonnistuneeksi, surulliseksi. Yhtenä sunnuntaina olin netissä ja löysin Charlynen todistuksen. Löysin hartaustekstit ja aloin rukoilemaan, etsimään Jumalaa. Mutta mikään ei muuttunut. Aviomieheni ei puhunut minulle kuin vasta useampi kuukausi myöhemmin, kun soitin hänelle ja pyysin etenemään avioeron kanssa. Yritimme palata taas yhteen, mutta hän eli mieluummin toisen naisen kanssa. Se oli taas yksi vaikea isku. Aloitimme avioerokäsittelyt. Mutta Jumala! Hän on hyvä ja uskollinen. Pari vuotta myöhemmin Jumala palautti minulle muuttuneen aviomiehen. Veljeni oli antanut hänelle minun puhelinnumeroni ja hän soitti minulle. Pystyimme juttelemaan ja selvitimme yhteydenpito-ongelmamme. Peruimme avioeron. Tänä päivänä olemme pienen pojan vanhempia. Jumala rakastaa meitä. Meidän pitää olla rehellisiä Hänen kanssaan. Jumala palauttaa meille sen, mikä meille kuuluu, vaikkei meillä olisi toivoa.
Venezuela

Minä hyvitän teille ne vuodet, jolloin sadon söivät sirkat ja niiden toukat, vaeltajasirkat ja kalvajasirkat, tuo suuri sotajoukko, jonka lähetin teidän kimppuunne.
Joel 2:25

Haluan vain rohkaista jokaista odottavaa puolisoa pysymään lujana. Pyydä Herralta vahvempaa uskoa ja luottamusta, sitä voimme kaikki käyttää! Rukoilen päivittäin teidän kaikkien puolesta ja pyydän, että Jumala antaa teille ylimääräisen mitallisen toivoa ja iloa. Kun minusta tuntui, että Herra johdatti minua toiseen osavaltioon kauemmas, minä tottelin. Minun piti pyytää anteeksi epäilyksiäni. Tiesin, että se veisi minut kauas ensimmäisestä aviomiehestäni ja pojistani, tyttäristäni ja lastenlapsistani. Mutta Jumala! Hän on uskollinen. Täällä ollessani kaksi lastani ja osa lastenlapsistani ovat muuttaneet lähemmäs minua ja mieheni on ottanut minuun yhteyttä. Tämä tapahtui yhtäkkiä ja välillä ei ollut yhtään yhteydenpitoa moneen kuukauteen. “Nosta silmäsi, katso ympärillesi: he kaikki ovat kokoontuneet, he saapuvat, sinun poikasi, jotka tulevat kaukaa, sinun tyttäresi, joita sylissä kannetaan.” Jes 60:4. Mikään ei ole Jumalalle mahdotonta!
Florida, USA

Muutama vuosi sitten samana iltana kun minulla oli “wedding shower”, kaasoni pyysi kaikkia naisia kirjoittamaan minulle rohkaisevan tai viisautta antavan muistilapun uutta elämänvaihettani varten. Pistin ne purkkiin. Naimisiin mentyämme otimme meille asumaan erään nuoren naisen, joka tarvitsi apua. Minun piti muuttaa pois talosta tappouhkauksien takia (ei aviomieheltäni). Olin loukkaantunut ja eksynyt, kun näin, miten aviomieheni osoitti enemmän ja enemmän huomiota ja kiintymystä sitä naista kohtaan joka päivä. Kun muutin pois, kuulin Jumalan sanovan minulle, etten luovuttaisi aviomieheni puolesta rukoilua; Hän toisi mieheni takaisin. Tänä päivänä minulla on vain kaksi muistilappua jäljellä siitä purkista. Olen hämmästynyt siitä, miten ystävieni sanat puhuttelevat minua tässä ajanjaksossa. “Sinä olet kaunis ja niiden asioiden arvoinen, joita Jumalalla on sinulle varastossa. Taistele niistä. Ne ovat taistelun arvoisia!” Toisessa lapussa luki: “Kaikissa asioissa Jumala on kaiken keskellä. Kaiken sinä voit hänessä, joka sinua vahvistaa.” Jumala puhuu vielä tänäkin päivänä. Hyvä, että säilytin nuo muistilaput. Jumala on hyvä!
Kanada

Herra ilmoittaa suunnitelmansa palvelijoilleen, ja he tulevat tuntemaan, millainen on hänen liittonsa. 
Ps 25:14

Sain vihdoin rohkeutta ottaa yhteyttä aviomieheeni muutaman vuoden asumuseron jälkeen. Monet kerrat olin lannistunut, enkä halunnut enää seisoa avioliittomme puolesta. Kutsuin mieheni illalliselle, jotta voisin pyytää häneltä anteeksi niitä asioita, joita olen sanonut ja tehnyt hänelle, mutta hän ei ehkä vielä halua tavata minua. Odottaessani kärsivällisesti, 1 Kor 2:9 puhuu minulle: “Me julistamme, niin kuin on kirjoitettu, mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mitä ihminen ei ole voinut sydämessään aavistaa, minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat.” Olen valmistautunut… Mutta mitä tahansa tapahtuu, ylistän edelleen Häntä ja iloitsen Hänessä ja tiedän, että Jumala on edelleen uskollinen. Seison edelleen ja olen valmis odottamaan täydellistä ajoitusta ja kestän ja pysyn tämän koettelemuksen läpi. Olen iloinen, että näen nyt eri näkökulmasta, rakastan häntä, enkä katso hänen vikojaan ja syntejään. Pitää kuolla itselleen ja tavoitella Häntä.
Filippiinit

Haluan rohkaista naimisissa olevia rukoilemaan orjantappuramuuria, mikä todella pelasti minun avioliittoni uskottomuudelta. Rukoillaan yhdessä pariskuntina tätä rukousta, sillä se tekee ihmeitä avioliitoissa.
Etelä-Afrikka

Olen kiitollinen! Jos aviomieheni ei olisi lähtenyt, en olisi näin rakastunut Herraamme Jeesukseen Kristukseen. Herra veti minut ylös kuopasta ja paljasti minulle, missä olin epäonnistunut vaimona. Kerroin maalliselle aviomiehelleni siitä ja pyysin häntä antamaan minulle anteeksi. Sanoin, että seison avioliittomme puolesta enkä aio luovuttaa. Hän ei sanonut mitään, mutta halasi ja suuteli minua. Myöhemmin hän piti kättä ympärilläni, kun olimme poikamme konsertissa, ja hän vei meidät lounaalle myöhemmin. Tämä sama mies sanoi jokunen kuukausi sitten, ettei rakasta minua enää ja lähti silloin. Tänään se toinen nainen soitti minulle. Tiesin, että miehelläni oli joku toinen, mutten tiennyt miten vakavasti. Hän sanoi, että tunsi, miten Jumala kehotti häntä soittamaan minulle, ja että hän ei pystynyt enää jatkamaan. Sanoin, että annan hänelle anteeksi ja että olin rukoillut hänen puolestaan, ja että Jumalan suunnitelma hänen elämälleen ei ole minun aviomieheni kanssa. Hän sanoi, että haluaa lähteä ja kehotti miestäni palaamaan kotiin vaimonsa ja perheensä luokse. Rukoilin hänen puolestaan ja kiitin häntä hänen rohkeudestaan. Jumala toimii! Toivon, että yhtäkkiä-hetkeni on pian!
Minnesota

Mikä kiitosaihe! Itse asiassa, lue tuo uudestaan ja tulet olemaan vielä siunatumpi toisella kerralla! Oletko sinä rakastunut Herraasi Jeesukseen Kristukseen? Se on ensimmäinen askel avioliittosi eheytymisessä ja kaikista tärkein. Tunnetko sinä Jeesuksen Kristuksen elämäsi Herrana ja Pelastajana? Jos et, mene tälle sivulle ja luovuta sydämesi ja elämäsi Jumalan tahtoon koko loppuelämäksesi. Hän loi taivaat ja maan ja kaiken olevan!

Tämä todistus on voimallinen esimerkki siitä, että toinen henkilö puolisosi elämässä ei ole vihollisesi! Vahva totuus on, että Jumala puhuu syntisille, kuten avionrikkojille, eksyneille rakkaimmillesi, tai naapurillesi, tai työkavereillesi, jotka eivät tunne Häntä! Voit huutaa: “Halleluja, ylistys Herralle!”

Onko mikään liian vaikeaa Jumalalle sinun olosuhteissasi? Ei!! Olen lukenut näitä todistuksia tarpeeksi monta vuotta, jotta voin uskoa ja tietää, että Jumala voi tehdä mitä tahansa tai koskettaa kovintakin sydäntä ja muuttaa sen Pyhän Hengen voimalla!

Oletko valmis puhumaan toiselle henkilölle puolisosi elämässä? Kuunteletko häntä täysin, ennen kuin pyydät häntä jättämään puolisosi yksin? Jumala haluaa meidän rukoilevan kaikkien tuhlaajien ja toisten henkilöiden puolesta ympäri maailman, jotta heillä olisi oma Damaskoksen tien kokemus Herran kanssa, mikä muuttaisi heidät täysin!

Aloitetaan ja jatketaan rukoilemista palavasti kaikkien tuhlaajien puolesta ympäri maailman, jotta he pakenisivat aviorikossuhteistaan. Rukoile, että he luovuttaisivat tahtonsa ja tiensä Herralle Jeesukselle Kristukselle ikuisesti!

Rukoiletko sinä kaikkien tuhlaajien puolesta ympäri maailman, että he palaisivat takaisin kotiin Jumalan asettamaan avioliittoonsa? Aletaan rukoilemaan tarkemmin! -Charlyne

Jumalalle ei mikään ole mahdotonta.
Luuk 1:37

Olen miettinyt tämän todistuksen kirjoittamista jonkun aikaa. Tämä on pitkästi myöhässä. Luulen, että halusin vain kaiken olevan täydellistä avioliitossani ennen kuin itse olin. Tajuan kuitenkin nyt, että tärkeintä on ylistää Jumalaa ja kiittää HÄNTÄ siitä, että aviomieheni on kotona. Monien sydänsärkyjen ja myrskyisten aikojen kautta sain tietää, että aviomieheni oli pettänyt minua. Olin seurannut RMM:ä muutaman vuoden ennen kuin kaikki räjähti. Tuntui siltä niin kuin mitkään rukoukseni eivät olisi auttaneet. Olin eksyksissä, masentunut ja ahdistunut. Keskityin kuitenkin suhteeseeni Jumalaan ja aviomieheni tuli takaisin. Olen niin kiitollinen ja annan JUMALALLE kaiken kunnian! Joskus on vaikeaa ajatella niitä asioita, joita on käynyt läpi ja murehtii, että kaikki palautuu takaisin, sillä meillä on vielä asioita, joita meidän pitää työstää. Mutta tämän kirjoittaminen muistuttaa minua pitämään Jumalan lähellä ja ylistämään Häntä eheytymisen jatkumiseksi. Ylistys Herralle perheestäni ja kaikista siunauksistamme.
Florida, USA

Jeesus vastasi: “Enkö sanonut sinulle, että jos uskot, saat nähdä Jumalan kirkkauden?”
Joh 11:40

Siunauksin,
Charlyne Steinkamp
Rejoice Marriage Ministries

Katso uuusimmat julkaisut TÄÄLTÄ.