Lauantain todistukset 20.10.2018

Suomennettu hartaudesta:
Saturday testimonies
Charlyne Cares Devotion 20.10.2018

Sille, jonka mieli on luja ja vakaa, sinä turvaat rauhan, kun hän turvautuu sinuun. Ajasta aikaan luottakaa Herraan, sillä Herrassa on turva, Herra on ikuinen kallio.
Jes 26:3-4

Ylistys Jumalalle yhtäkkiä-hetkestäni! Viime viikolla kun puhuin aviomiehelleni, hän painosti avioeropapereilla. Jumala oli jatkuvasti antanut minulle numerot 413 (Fil 4:13). Näin tuon raamatunkohdan usein. Tiesin Jumalan sanovan, että voisin seisoa avioliittoni puolesta, vaikka haluaisin luovuttaa. Tällä viikolla aviomieheni soitti ja sanoi, että haluaa tehdä töitä avioliittomme puolesta. Ensin juttelimme viikottain ja sitten päivittäin. Asumme vielä erillään, mutta tiedän, että Jumala toimii edelleen. Pysykää Jumalan lupauksissa!
Georgia, USA

Kestän kaiken hänen avullaan, joka antaa minulle voimaa.
Fil 4:13

Kun luin hartaustekstin 4.10., niin täytyy sanoa, että minä olin juuri sellainen. Sanoin, etten jaksa enää odottaa, olin väsynyt vihaisista sanoista, ja joku toinen osoitti minulle huomiota töissä. Lähdin pois Jumalan ja Hänen lupaustensa luota ja kuvittelin olevani onnellisempi. Useamman kuukauden ajan olin “onnellinen”, mutta se kaikki oli kulissia. Kuulin Jumalan puhuvan sinä päivänä, kun sanoin Hänelle, että heittäisin pyyhkeen kehään. “Älä mene pois, minä toimin kyllä.” Se ei ollut ainoa kerta, kun kuulin Jumalaa ollessani omassa erämaassani. Kun lähdin pois ja aloitin synnillisen parisuhteen, aviomieheni sanoi minulle, että haluaisi perheensä takaisin. Minä vain katsoin häneen ja sanoin “Olen toisen miehen kanssa.” Vähän sen jälkeen parisuhteeni päättyi yhtäkkiä ja aviomieheni menetti työnsä, joka oli pitänyt häntä 7 tunnin päässä kotoa. Jumala sanoi minulle taas “Minähän sanoin, että minä toimin.” Aviomieheni tuli kotiin, mutta se oli “valestartti”, koska en ollut valmis hänen kotiinpaluuseensa. Lähdin sivuraiteille ja yritän edelleen oikaista sitä. Kirjoitan tätä sanoakseni: Seiso lujana! Kiertotie ei ole sen kivun arvoista, kun lähdetään pois Jumalan tahdosta. Kuulin Jumalan äänen ollessani poissa ja niin kuulee puolisosi. Rukoile!
Kentucky, USA

Älä ikinä luovuta. Vaimoni otti eron uskottomuuden takia. Neljä lastamme eivät enää puhuneet minulle. Palasin Herran luokse ja vietin useamman vuoden terapiassa. Seisoin jonkun aikaa avioliittoni puolesta, mutta ystävien ja jopa kahden pastorin kannustamana luovutin. Tapasin yhden toisen naisen viime vuonna ja kiirehdin avioliittoon. Nainen osoittautui todella väkivaltaiseksi ja minun piti hankkia lähestymiskielto. Aion hakea avioeroa, kun odotusaika on ohi. Jotenkin Jumala käytti tätä kaikkea niin, että ensimmäinen vaimoni alkoi taas puhumaan minulle. Kävimme syömässä ja meillä oli parasta aikaa vuosiin. Hän rohkaisee lapsiamme puhumaan minulle. Vain Jumala pystyi tekemään tämän, sillä tässä ei ole mitään järkeä maallisesti katsottuna. Uskon, että Jumala eheyttää ensimmäisen avioliittoni ja perheeni, vaikka luovutin. Ylistys Jumalalle. Olen vaikuttunut.
Virginia, USA

Me julistamme, niin kuin on kirjoitettu, mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mitä ihminen ei ole voinut sydämessään aavistaa, minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat.
1 Kor 2:9

Kirjoitin todistuksen siitä, että olin iloinen, aivan kuin Jumala olisi tekemässä jotakin suurta. Nyt osa kaksi – aviomieheni lähetti minulle luonnoksen talomme myyntisopimuksesta. Huusin avuksi Jumalaa liittyen poikaamme ja hänen lapsuuteen. Sitten Jumala kehotti minua vastaamaan: “Me olemme niin kuin Abraham ja Saara (heillä oli ongelmansa ja meillä on omamme). Haluan kunnioittaa sinua niin kuin Saara kunnioitti Abrahamia. Luotan siiten, että Jumala johdattaa minut kaikkien tilanteiden läpi, joihin sinä meidät johdat. Pyytäisin vain, että annat minulle osan tontistamme, jotta voisin rakentaa sinne pienen pakettitalon, jotta poikamme saisi mahdollisimman paljon pysyvyyttä.” Olin hämmentynyt siitä, että Jumala sanoi minulle myös “älä jaa maata.” Aviomieheni lähetti takaisin uuden luonnoksen. Hän ehdotti, että ennen talon myyntiä asuisimme tässä siihen asti, kunnes poikamme täyttäisi 18, “jotta poikamme saisi mahdollisimman paljon pysyvyyttä.” Ylistys Jumalalle tuosta muutoksesta.
Keski-Eurooppa

Ylistys Herralle! Rukoilimme aviomieheni kanssa yhdessä eilen illalla. Hän johdatti meidät rukoukseen ja rukoili EHEYTYMISEN puolesta! Jumalalle kunnia. Ensimmäistä kertaa olemme mieheni kanssa samaa mieltä tästä avioliitosta. Se, miten hän katsoo minua, osoittaa, että Jumala uudistaa vetovoimaa välillämme. Julistan eheytynyttä avioliittoa!
Alabama, USA

Ylistys Herralle teistä kaikista ja tästä voimallisesta RMM:stä. Sananne ovat niin täynnä raamatunkohtia ja totuutta, että ne ruokkivat sieluani. Minä ja Herra olemme seisoneet avioliiton puolesta useamman vuoden. Se on ollut matka. Kun katson taaksepäin sitä aikaa, minua hämmästyttää, miten paljon Jumala oli ja on jokaisessa sekunnissa. Ennen kuin muutimme erilleen luin todistuksia ihmisiltä, jotka kävivät läpi vaikeita aikoja ja he sanoivat, etteivät ikinä vaihtaisi pois koettelemuksia, koska ne olivat saaneet heissä aikaan jotakin. Ajattelin, että kivat heille ja sanoin mielessäni “Minä olen hyvä, joten jätä minut rauhaan, Herra”. Kun maailmani hajosi, minut heitettiin tuleen ja kuinka kiitollinen olen. Herra näytti minulle sydämeni ja on muuttanut minua SYVÄLTÄ sisimmästäni. Kaikki sen arvoista! Luottakaa Häneen, Hän tietää, Hän parantaa, Hän eheyttää. Kaikki on Hänen kunniakseen. Voimme seisoa Hänen lupauksissaan. Hän ei ikinä petä. Anna Hänen Sanansa tehdä työtään sinussa. Job 13:15. Jer 33.3
Kanada

Ylistys Herralle! Olen odottanut, että Herra täyttää lupauksensa. Jotkut päivät ovat vaikeita. Tänään itkin Herralle matkalla töihin ja sanoin “Herra, mitä sinä haluat minun tekevän, teen mitä vaan. Jos minun pitää olla yksin koko loppuelämäni, niin se on okei. Anna minulle vain armoa siihen. En tiedä olenko tulossa vai menossa, Herra. Kerro minulle, mitä tehdä!” Hän vastasi Hengessäni ja sanoi “Luota Minuun. Kun et tiedä milloin, missä, miten, miksi, niin LUOTA Minuun.” Menin töihin ja täytyy myöntää, etten ollut lukenut hartaustekstejä joka päivä, mutta TÄNÄÄN! Lorin kirjoitus “Kestävä odous keskellä“, OMG! Halusin huutaa. Aivan kuin Isäni olisi puhunut suoraan jokaiseen sydämen sopukkaani. Minulla ei ole ollut mitään yhteydenpitoa aviopuolisooni pitkään aikaan ja päivittäin sanon, että TÄNÄÄN! Ja ‘tänään’ tulee ja menee ja olen uupunut keskellä, odottaen. Jumala edelleen hallitsee ja olen kiitollinen, että Hän lohduttaa meitä, kun huudamme Häntä avuksi. Jer 33:3.
Saksa

Huuda minua avuksesi, niin minä vastaan sinulle. Minä ilmoitan sinulle suuria ja ihmeellisiä asioita, joista et mitään tiedä.
Jer 33:3

Viimeiset muutamat vuodet olemme tullee hyvin toimeen ex-mieheni kanssa. Olen rukoillut hyvää kanssakäymistä. Syntymäpäivänäni sain viestin, jossa hän toivotti hyvää syntymäpäivää ja hän kävi leikkaamassa nurmikon. Hän on ollut kiinnostuneempi minusta kuin yleensä, nähnyt ylimääräistä vaivaa. Vähän aikaa sitten hän tuli käymään ja tarkistamaan digiboxiani ja aloimme jutella. Hän sanoi, että haluaa minut takaisin. Hän on vielä naimisissa sen toisen naisen kanssa. Hän sanoi, että se on nyt monimutkaista, mutta hän haluaa minut takaisin ja aikoo rukoilla.
Texas, USA

Jumalalle kunnia. Puhumme vaimoni kanssa monen vuoden jälkeen. Hän tuli pastorini pitämään jumalanpalvelukseen minun ja muiden kanssa. Juttelimme sinä iltana. Viimeisten kuukausien aikana olemme todella oppineet tuntemaan toisiamme, nauraneet, itkeneet kaikkea tapahtunutta ja opetelleet olemaan ystäviä niin kuin pitäisi. Luovutin monet kerrat, heitin pyyhkeen kehään, enkä aina pitänyt suutani kiinni. Näin kuitenkin lopulta Covenant Transport (Liitto Kuljetus) -rekan. Luota Jumalaan kaikessa. Luovuta puolisosi kokonaan Hänelle sydämestäsi, tunteistasi, tahdostasi, kivustasi ja jopa halustasi ja Hän tekee sen. Toinen mies muutti takaisin kotiinsa, eikä ole enää kuvioissa ja Jumala sai aikaan suuren eron. Millä tahansa nimellä kutsut Häntä – Elohim, Adonai, Jehovah, Isä – voit tietää, että Hän on kaikkea.
Virginia, USA

Oi Herra, Jumalani! Suurella voimallasi ja väkevällä kädelläsi sinä olet luonut taivaan ja maan. Mikään ei ole sinulle mahdotonta!
Jer 32:17

Kaikki raamatunkohdat ovat vuoden 1992 käännöksestä, ellei toisin mainittu.