Lauantain todistukset 16.2.2019

18.2.2019

Lauantain todistukset 16.2.2019

Suomennettu hartaudesta: Saturday testimonies (Charlyne Cares Devotion 16.2.2019)

Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen pyytävä saa ja jokainen etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan.
Matt 7:7-8

Avioliittomme oli epätoivoinen vuosien ajan ja vaimoni muutti pois useampi vuosi sitten. Olin hajalla, enkä yhtään tiennyt mitä tehdä. Olin joskus ollut uskokeskeinen, mutta me molemmat olimme joutuneet harhaan. Jumala kutsui minua tavalla, jota en olisi ikinä osannut arvata. Hän pyysi minua tekemään Hänelle palveluksen ja rukoilemaan hellittämättä vaimoni puolesta. Välillä tunsin itseni niin typeräksi! Miten voisin rukoilla ja haluta eheyttää suhteen sen ihmisen kanssa, jonka kanssa olin ollut epätoivoinen, ja joka nyt makaa toisen miehen kanssa! Se on kaikkea ihmisjärkeä vastaan! Jumala lupasi minulle, että jos olisin uskollinen ja tunnollinen, niin Hän eheyttäisi avioliittoni, ja se olisi parempi kuin koskaan aikaisemmin. Jumala ON uskollinen, avioliittomme on eheytynyt ja parempi kuin koskaan!
Arizona, USA

Iloitkaa aina. Rukoilkaa lakkaamatta. Kiittäkää kaikesta. Tätä Jumala tahtoo teiltä, Kristuksen Jeesuksen omilta.
1 Tess 5:16-18

Miten voi kertoa kaikista niistä hyvistä asioista, joita Jumala on tehnyt? Niitä on liian paljon. Kun aloin seisomaan avioliittoni puolesta, se oli toivotonta. Aviomieheni oli vihamielinen monen vuoden ajan. Kuinka Jumala voisi muuttaa kovan sydämen? Mutta Jumala teki niin ja niin monta isoa asiaa on tapahtunut. Aviomieheni tuli käymään kiitospäivänä avioliiton ulkopuolisen tyttärensä kanssa. Vain he kahdestaan. Mitä rakkautta saimmekaan jakaa; perhe oli yhdessä. Juuri ennen hänen tuloaan saimme tietää, että meistä oli tulossa taas isovanhempia. Mieheni kysyi, milloin uusi lapsenlapsemme syntyisi, koska hän aikoisi tulla silloin paikalle. Laskettu aika on samana viikonloppuna kuin minun syntymäpäiväni. Jumala saattaa meitä yhteen ja tekee työtään mieheni sydämessä. Hän ei ole enää sen toisen naisen kanssa ja minä hämmästelen Jumalaa ja sitä, miten Hän toimii. Kaiken olen saanut, koska tottelen Jumalaa ja kuolen lihalleni. Kuuntele Jumalaa. Hänen tiensä toimii.
Länsi-Virginia, USA

Rukouksessa on voimaa. Muutama kuukausi sitten häävuosipäivämme yönä serkkuni, joka asuu toisessa maassa, lähetti minulle viestin keskellä yötä. Hän oli rukoillut suvun puolesta ja tunsi johdatusta rukoilla minua nimeltä. Tunsin valtavan Hengen kosketuksen sinä yönä. Yhteydenpitomme serkkuni kanssa katkesi, kun olimme teinejä, eikä hän tiennyt, milloin olin mennyt naimisiin. Olemme juuri alkaneet pitämään yhteyttä, sen jälkeen kun tuhlaajani on ollut erämaassa. Tasan kuukausi hänen rukouksensa jälkeen törmäsin aviomieheeni, kun kävelimme samaa tietä parkkialueella. Emme olleet nähneet toisiamme tai puhuneet vuosiin. Mutta Jumala! Minulla on uusi työpaikka ja yllättäen mieheni ja minun työpaikkamme tekevät yhteistä projektia ja olemme molemmat projektin johtoasemassa. Vuosien aikana olen rukoillut ja pyytänyt Jumalaa antamaan meille yhteydenpidon takaisin, ja Hän vastasi. Projektin takia olemme yhteydessä viikottain ja se on luonnollista ja turvallista. Emme puhu mistään henkilökohtaisista asioista, mutta on mahtavaa nähdä häntä ja viestitellä ja soitella. Jumala toimii. Hän sanoo “Katso, minä teen uutta…”
Kanada

Joulun aikana aloin paastoamaan ja rukoilemaan 12 päivän rukouksia aviomiehelleni. Vihollinen ei pitänyt siitä ja käytti tuhlaajapuolisoni äitiä, siskoja, sitä toista naista ja mieheni ystäviä horjuttamaan sitä ystävällistä suhdetta, joka meillä oli. Otin hänestä eron useampi vuosi sitten ja hän on asunut toisen naisen kanssa. Meillä oli iso riita, koska mieheni ystävä kertoi minulle asioita, joita hän teki ja sanoi nyt ja silloin kun olimme naimisissa. Riita paisui ja soitin poliiseille. Kiitos Jumalalle, että mieheni ei joutunut ongelmiin minun vihani takia. Otin yhteyttä RMM:iin. Henkilökunnan jäsen otti rukouspyyntöni vastaan ja rukoili minun ja tuhlaajani puolesta. Samana päivänä näin Covenant(Liitto)- ja United(Yhdistynyt)-rekat. Herra lähetti tuon naisen oikeaan aikaan rauhoittamaan ahdistuneita ajatuksiani. Tuhlaajani antoi minulle anteeksi ja rakennamme parempaa ja vahvempaa suhdetta. Jumala on myös puhunut hänelle muiden ihmisten kautta. Vihollinen jatkaa hyökkäyksiään ja käyttää samoja ihmisiä, mutta rukouksen voima on kukistanut jokaisen yrityksen. Matt 18:20, Job 33:14-18. Ylistys Herralle!
Florida, USA

Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään.
Matt 18:23

Se oli se päivä, kun sain kutsun oikeusistuntoon. Iltapäivällä pieni poikamme kirjoitti ensimmäisen kirjeensä. Lupasin kävellä hänen kanssaan postittamaan sen. Onneksi menin. Kävellessämme naimme parkkeeratun auton, jolla oli epätavallinen rekisterikilpi: STAND 333. Juuri sinä päivänä! Kiitos, Herra, sinun sanastasi. Jes 40:8:
“Ruoho kuivuu, kukka lakastuu, mutta meidän Jumalamme sana pysyy iäti.” 

Tšekki

Lupasin Jumalalle, että jakaisin todistuksen, kun avioliittoni eheytyisi. Sitä ei ole vielä tapahtunut, mutta minusta tuntuu, että minun pitää jakaa tämä kaikille, koska Jumala on niin voimallinen tekemään asioita yllättäen. Olen paastonnut ja rukoillut seitsemän päivän ajan. Täytyy myöntää, että minulla on monia rukouspyyntöjä Jumalalle; yksi niistä on paraneminen. Jumala pyyhki pois pahoja muistoja menneisyydestäni. En tiedä, miten se tapahtui, mutta niin vain kävi ihmeellisesti. Hän on todellinen Parantaja. Ihmeitä voi todellakin tapahtua, kun uskoo. Rohkaisen kaikkia jatkamaan rukoilemista ja olemaan uskollinen Mahtavalle Jumalallemme, koska Hän on uskollinen lupauksilleen. Avioliittomme eheytyminen on tulossa. Julista sitä! Ylistys Herralle! Aamen.
Filippiinit

Vaimoni ja minä muutimme erilleen monta vuotta sitten ja minä jäin yksin poikiemme kanssa. Hän löysi toisen miehen ja minä päätin mennä eteenpäin. Jumala kuitenkin toimi sydämessäni ja täytti minut ylivoimaisella rakkaudella vaimoani kohtaan. Herra antoi minulle raamatunkohdan Hoosea 2:6-7 lupaukseksi. Lopetin romanttisen mielenkiintoni toista naista kohtaan ja aloin seisomaan avioliittoni puolesta. Jumala johdatti minut RMM:n sivuille ja päivittäisiin hartausteksteihin ja Bobin kirjat rohkaisivat minua jatkamaan. Ensin vaimoni oli kylmä minua kohtaan, mutta kun jatkoin pyyteettömän rakkauden osoittamista, hän alkoi vastata. Kun se toinen mies näki, miten vaimoni rakkaus minua kohtaan palautui, mies jätti hänet. Vaimoni on melkein kotona. Hän soittaa minulle päivittäin ja sanoo, että rakastaa minua. Hän sanoo, että olen ihmeellinen aviomies ja että hän saa olla siunattu, kun hänellä on minut. Älä ikinä lopeta osoittamasta pyyteetöntä rakkautta. Jumala tuo aina eheytymisen! Onko Jumalalle mikään mahdotonta?
Kanada

Sen tähden minä tukin hänen tiensä orjantappuroilla, rakennan muurin hänen eteensä, ettei hän pääse poluilleen. Kun hän sitten juoksee rakastajiensa perään, ei hän enää tavoita heitä, turhaan hän heitä etsii. Viimein hän sanoo: “Minä palaan mieheni luo, hänen luonaan minulla oli parempi kuin täällä.”
Hoos 2:6-7

Jumalamme on mahtava Jumala. Mikään ei ole Hänelle liian vaikeaa, jos vain uskomme Häneen. Kaikki kunnia ja kirkkaus Hänelle ainiaan. Olen kirjoittanut useamman todistuksen siitä, mitä Jumala on tehnyt tuhlaajamiehessäni. Todistuksissa kerroin siitä, että mieheni tuli kirkkoon minun ja poikamme kanssa. Halusin kuitenkin kertoa nyt siitä, että Jumalamme on uskollinen, koska huomasin, ettei mieheni ole antanut elämäänsä Jumalalle. Jumala sanoi minulle jatkuvasti “Etkö näe, mitä minä jo tein?” Jatkoin rukoilemista mieheni puolesta, että hän antaisi elämänsä Jumalallemme. Jumalan kunniaksi aviomieheni on palannut takaisin Taivaallisen Isämme luokse. Hän juttelee pastorimme kanssa, jotta voisi olla seurakuntamme jäsen. Ylistys Jumalan nimelle, Hänelle, joka tekee mahdottoman mahdolliseksi. Kunnioittakaa ja kirkastakaa Jumalaa.
Nicaragua

Ylistys Herralle! Yhtäkkiä-hetkeni tuli viimeinkin, vaikka olosuhteeni näyttivät mahdottomilta. Ennen kuin löysin RMM:n, olin vihainen. Asiat näyttivät mahdottomilta. Tietenkin myös mieheni oli vihainen. Hän muutti yhteen toisen naisen kanssa. Kun löysin RMM:n, sain enemmän rauhaa. Aloin rukoilemaan Psalmia 51 ja lukemaan enemmän Raamattua. Hitaasti mieheni alkoi käymään kylässä ja katsomaan vauvaamme ja hän muutti pois sen toisen naisen asunnosta. En kysellyt mitään, olin hiljaa ja annoin hänen vain olla. Aloimme juttelemaan “me”-asioista. Tiesin, ettei se toinen nainen ollut enää kuvioissa. Muutama päivä sitten mieheni muutti takaisin meidän luoksemme ja laittoi sormuksen takaisin sormeensa. Rukoilin aina Matt 19:26 ja Jumalan kautta asiat ovat mahdollisia. Rukoilkaa meidän puolestamme, kun rakennamme suhdettamme. Jatka rukoilua jokaisen teidän puolestanne, jotka seisotte avioliittonne puolesta. Älkää menettäkö uskoa; minun olosuhteeni olivat enemmän kuin mahdottomat.
Texas, USA

Jeesus katsoi heihin ja sanoi: “Ihmiselle se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista.”
Matt 19:26

Siunauksin,
Charlyne Steinkamp
Rejoice Marriage Ministries

Katso uuusimmat julkaisut TÄÄLTÄ.