Lauantain todistukset 16.11.2019

18.11.2019

Lauantain todistukset 16.11.2019

Suomennettu hartaudesta: Saturday testimonies (Charlyne Cares Devotion 16.11.2019)

Alla on muutama ote niistä todistuksista, joita olemme saaneet kuluneen viikon aikana. Jokainen todistus on jaettu tänne kirjoittajan suostumuksella. Todistusten tehtävänä ei ole kertoa sinulle, miten toimia omassa elämässäsi, vaan ne kertovat siitä, miten Jumala toimii, kun ihmiset rukoilevat! Onko sinulla todistus jaettavana rohkaisuksi toisille?
Jaa oma todistuksesi RMM:n sivuilla englanniksi tai kirjoita rukousseinälle suomeksi.

Ikimuistoisista ajoista ei ole tietoon tullut, ei korva ole kuullut, ei silmä nähnyt, että olisi muuta jumalaa kuin sinä, Jumalaa, joka auttaa niitä, jotka häntä odottavat.
Jes 64:4

Muutimme erilleen aviomieheni kanssa aiemmin tänä vuonna. Avioliittomme oli ollut kuolleena jonkun aikaa, kun mieheni alkoi luopumaan Jumalasta. Niin monet ihmiset, mukaanlukien lähiperheeni, ovat kehottaneet minua ottamaan avioeron – jopa pastorit. Olin niin vihainen ja katkera aviomiestäni kohtaan kaikesta. Näiden kuukausien aikana Jumala avasi silmäni, jotta taistelisin avioliittoni puolesta. Tällä kuluneella viikolla aloimme puhumaan mieheni kanssa. Hän vietti yhden yön ja kaksi päivää meidän kanssamme. Hänestä tuntui, että hän pettää sitä toista naista. Minä vain nauran, koska tiedän, että minä olen hänen liiton vaimonsa hengellisesti ja fyysisesti. Paholainen on valehtelija. Vaikka mieheni puhuu, että menisi naimisiin tämän toisen naisen kanssa, minä pyydän Herraa avaamaan mieheni silmät ja näyttämään hänelle, että tämä toinen nainen on toisen miehen vaimo, niin kuin Herra näytti Abramille ja faraolle (1 Moos 12). Nainen on ehkä ottanut avioeron omasta miehestään, mutta hän on edelleen liitossa miehensä kanssa. Mieheni palaa pian Jeesuksen nimessä.
Minnesota, USA

Olen seisonut avioliittoni puolesta nyt jonkun aikaa, mutta aviomieheni on nyt päättänyt hakea avioeroa. Hän sanoo katselevansa uutta asuntoa itselleen. Minä pysyn aloillani ja jätän asian Jumalalle, niin kuin Hän minua ohjasi. Hän on luvannut minulle, että 2020 on täydennyksen ja hyvityksen vuosi. Hän on jo tehnyt minulle niin paljon, muun muassa antanut minulle ihanan uuden työn isolla palkankorotuksella. Joten, kun seison ja odotan, että Hän tekee ihmeen ja muuttaa minua ja aviomiestäni, en voi kuin laulaa Hänelle ylistystä. Palvelemme elävää Jumalaa, eikä Hän IKINÄ hylkää meitä!
India, USA

Halleluja! Hyvä on Jumalaamme sävelin kiittää, ihanaa on virittää ylistyslaulu!
Ps 147:1

Herra koskettaa aviomieheni sydäntä. Alan näkemään Hänen vastauksia rukouksiini. Useamman vuoden hiljaisuuden jälkeen sain aviomieheltäni viestin “Hyvää syntymäpäivää”, jonka jälkeen viestittelimme koko iltapäivän. Haluaisinko nähdä enemmän? Tottakai, mutta tämä on Herran käsissä. Hän hallitsee ja tiedän, että Hänen ajoituksellaan Hän antaa meille sitä, mitä Hänellä on meille varattuna. Olen oppinut päästämään irti ja antamaan Jumalan hoitaa. Olen kiitollinen pienistä aluista. Jatkan avioliittoni puolesta seisomista kunnes ja sen jälkeen kun avioliittoni on eheytynyt. Opin, että minun täytyy taistella uskon hyvä taistelu. Pidä paholainen poissa hinnalla millä hyvänsä.
Kalifornia, USA

Ylistys Jumalalle. Olen lähentynyt Jumalan kanssa niin paljon, etten enää herää surullisena, vain iloisena. Ja kun tunnen surun hiipivän paikalle, ajattelen Jumalan hyvyyttä. Kiitollisuus on paras lääke masennukseen ja ohjaa ajatukset uudelleen Jumalan puoleen. Olen paastonnut, rukoillut ja katsellut saarnoja, nauttinut Jumalasta. Uskoni on kasvanut niin paljon; Jumala on vastannut niin moniin rukouksiin. Yhtäkkiä aviomieheni alkoi viestittelemään minulle ja kysyi lapsista. Sitten hän sanoi, että rakastaa minua ja että hänellä on ikävä minua. Hän tuli käymään ja me suutelimme. Jumala on uskollinen, jos pysyt sitoutuneena. “Herra on minun valoni ja apuni.” Se on totta, että kun laitetaan taivasten valtakunta ensimmäiseksi, niin saa kaiken muunkin. Olen todellakin laskenut alas taakkani ja tilanteeni ja luotan Häneen täysin. Suudelma ja se, että hän sanoi rakastavansa minua, eivät olleet kaikkein tärkein asia. Ne olivat vain kirsikka jo saadun iloni päällä, jonka Herra oli laittanut sydämelleni. Lopptuloksesta huolimatta Jumala on hyvä. Sinun ei tarvitse olla särkynyt.
Maryland, USA

Iloiten te saatte lähteä matkaan, ja onnellisesti te pääsette perille. Vuoret ja kukkulat riemuitsevat teidän edessänne, ja kaikki metsän puut taputtavat käsiään. Orjantappuran paikalle nousee sypressi ja piikkipensaan paikalle myrtti. Tämä tapahtuu Herran nimen kunniaksi ja on ikuinen merkki, joka ei koskaan katoa.
Jes 55:12-13

Aviomieheni lähetti minulle viestin vauva-askeleista ja pyysi minua mukaan moottoripyöräajelulle huomenna! Kiitos Herralle!
Florida, USA

Minä olin kirjaimellisesti tuhlaaja koko suhteemme ajan, jopa silloin kun vielä tapailimme. Menimme lopulta naimisiin, mutta emme kirkossa. Siihen mennessä olin painostanut aviomiestäni niin paljon, ettei hän halunnut olla missään tekemisissä kanssani. Ei ollut luottamusta eikä rauhaa. Hän sai tarpeekseen ja lähti. Siinä hetkeessä löysin taas Jumalan oikeasti. Tein parannuksen ja käännyin takaisin Jumalan puoleen ja todella keskityin Häneen. Silloin minun oma parantumiseni tapahtui ja vaikka Jumala oli luvannut minulle eheytymisen, pitkän aikaa aviomieheni vannoi, ettei hän voisi ikinä antaa minulle anteeksi. Silloin löysin RMM:n ja sain rohkaisua pysyä vahvana odotuksessani. Tämä ei ole vielä ohi, mutta Jumalan armosta olemme yhdessä ja paljon paremmassa jamassa. Jumala antoi meille toisen mahdollisuuden ja eheyttää meitä edelleen. Aviomieheni on itse päättänyt mennä naimisiin kanssani kirkossa. Jumalalle kunnia!
Nigeria, USA

Vielä hän täyttää sinun suusi naurulla ja avaa sinun huulesi riemun huutoon! 
Job 8:21

Toivon rohkaisevani niitä, joiden odotus on pitkä. Tiedämme totuuden – että Jumala on ajan ulkopuolella ja Hänellä on tarkoitus jokaiselle ajanjaksolle taivaan alla. Mutta kun aikaa kuluu, me alamme kyseenalaistaa, väsymme tai muutumme jopa kyyniseksi. Hän tuntee meidän sydämemme; Herralta ei ole mikään salassa ja Hän lupaa tehdä mitä sanoo. Muistuta Häntä Hänen sanoistaan sinulle, unista ja eheytymisen lupauksista. Kirjoita ne muistiin UUDESTAAN. Charlyne rohkaisee meitä pyytämään uutta reema-sanaa ja Hän on ollut uskollinen minulle uudestaan ja uudestaan. Joten miksi lannistuminen näyttää olevan voimakkaampaa nyt kuin vuosia sitten? Uskon, että vihollinen tietää olevansa voitettu ja hän tekee kaikkensa, jotta saisi katseemme pois Herrasta. Hän käyttää hienovaraisia tyytyväisyyden tai kyynisyyden houkutuksia. Olosuhteet eivät ehkä vaikuta meihin niin kuin ennen, kiitos Herralle! Joten nyt puserra entistä enemmän, seisoen Hänen lupauksissaan. Hän on aina työssä meidän puolestamme ja puolisoidemme puolesta. Hän pystyy!
Washington, USA

Sinun valtakuntasi on ikuinen, sinun herruutesi pysyy polvesta polveen. Herra on luotettava kaikissa sanoissaan, uskollinen kaikissa teoissaan.
Ps 145:13

Yhtenä aamuna klo 7:30 luin haraustekstin “Jumala on kaikki mitä tarvitset” (God is all you need). Ensimmäinen raamatunkohta, jota Charlyne käytti, oli Joosua 11:4-9. Tunsin melkein heti, että Herra puhui minulle suoraan: “Älä pelkää heitä. Huomenna tähän aikaan minä annan surmata heidät viimeiseen mieheen. Sinä katkot heidän hevosiltaan jalkojen jänteet ja poltat poroksi heidän sotavaununsa .” Kyllä, Herra, kiitos! Pyhän Hengen avulla teimme juuri niin; estimme kaikki hevoset ja lähetimme Pyhän Hengen tulen polttamaan heidän vaununsa. Jesaja 43:16-21 sopi myös täydellisesti, koska sain tämän Sanan aikaisemmin tänä vuonna: Abba tekee uutta. Sinä iltana opiskelin ja tulin todella uniseksi, mutta näin näyssä aviomieheni tulevan sisään ovestamme. Ajattelin itsekseni “Vau, niin pian?” Seuraava päivä tuli ja kello oli 7:30 ja minä uskoin Jumalaan; kaikki viholliseni oli surmattu. Sinä iltana kuulin koputuksen ovelta ja siellä oli minun rakkaimpani! Abba on niin uskollinen! Rukoilen, että monta muuta tuhlaajaa astuu esiin Jeesuksen nimessä!
New Jersey, USA

Mutta Herra sanoi Joosualle: “Älä pelkää heitä. Huomenna tähän aikaan minä annan israelilaisten surmata heidät viimeiseen mieheen. Sinä katkot heidän hevosiltaan jalkojen jänteet ja poltat poroksi heidän sotavaununsa.”
Joos 11:6

Siunauksin,
Charlyne Steinkamp
Rejoice Marriage Ministries

Katso uuusimmat julkaisut TÄÄLTÄ.