Lauantain todistukset 14.9.2019

16.9.2019

Lauantain todistukset 14.9.2019

Suomennettu hartaudessta: Saturday testimonies (Charlyne cares Devotion 14.9.2019)

Alla on muutama ote niistä todistuksista, joita olemme saaneet kuluneen viikon aikana. Jokainen todistus on jaettu tänne kirjoittajan suostumuksella. Todistusten tehtävänä ei ole kertoa sinulle, miten toimia omassa elämässäsi, vaan ne kertovat siitä, miten Jumala toimii, kun ihmiset rukoilevat! Onko sinulla todistus jaettavana rohkaisuksi toisille?
Jaa oma todistuksesi RMM:n sivuilla englanniksi tai kirjoita rukousseinälle suomeksi.

Herra, minä ylistän sinua kansojen keskellä, minä laulan kaikille kansoille sinun kiitostasi. Sinun armosi ulottuu taivaisiin, sinun uskollisuutesi ylös pilviin. Jumala, kohotkoon kunniasi yli taivaitten, kirkkautesi yli kaiken maan!
Ps 57:9-11

Minulle kerrottiin RMM:stä pari vuotta sitten, kun minulla oli omasta mielestäni pieniä ongelmia avioliitossani. En ajatellut asiaa paljoakaan, koska tilanne ei ollut niin paha kuin joidenkin odottavien puolisoiden tarinat nettisivulla. Useampi kuukausi myöhemmin muutimme erilleen ja suunnittelimme mahdollista avioeroa. Minä hain lopulta eroa. Kun asumuseroa oli kulunut useampi kuukausi, minua muistutettiin RMM:stä. Jumala oli jo asettanut hengelleni seisoa avioliittoni puolesta, joten menin nettisivuille, hankin sieltä materiaalia, luin todistuksia päivittäin yhden rukousystävän kanssa ja pysyin avioliitto-raamatunkohtien lupauksissa ensimmäisestä Mooseksen kirjasta Ilmestyskirjaan. Kun olin antanut Jumalan murtaa oman ylpeyteni ja tarpeeni kontrolloida avioliittoani, antauduin täydellisesti Pyhälle Hengelle. Hän johtaa minua, kuinka puhun miehelleni ja luotan, että Jumala toimii. Palasimme yhteen aiemmin tänä vuonna. RMM auttoi minua antamaan Jumalan pelastaa avioliittoni.
Kalifornia, USA

Mutta sokeat minä kuljetan tietä, jota he eivät ole kulkeneet, annan heidän astella polkuja, joita he eivät tunne. Minä muutan pimeyden heidän edellään valoksi, louhikkopolut sileäksi tieksi. Nämä ovat minun tekoni, näin olen tehnyt ja näin teen yhä.
Jes 42:16

Ylistys Jumalalle. Aviomieheni lähetti minulle taas sähköpostia avioeroon liittyen. Vastasin ystävällisesti takaisin ja sanoin, etten halua tätä, mutta että vastaisin menettelyihin niin kuin tarvitsee. Mieheni oli kiltti ja sanoi, että menisin eteenpäin ja että on kulunut jo niin monta vuotta. Jumala käytti tätä, jotta sain vastattua miehelleni rakastavasti, puhun Jumalan armosta ja eheytymisen toivosta ja suhteesta Kristukseen. Tiedän, että Jumala kääntää tämän hyväksi. Pitäkää meidät rukouksissa!
Arizona, USA

Kun olin kuunnellut podcastin The Battle Is not Yours (Tämä ei ole teidän sotanne), aloin näkemään kaiken erilailla. Taakka lähti ja ymmärsin todella, ettei ollut kyse aviomieheni tekosista vaan Saatanan! Aloin oikeasti ymmärtämään ja aloin näkemään aviomieheni eri tavalla. Jumala on siunannut meitä niin paljon sen jälkeen yhteydenpidossa ja ymmärryksessä. Meillä on vielä työtä edessä, mutta monen vuoden avioliiton jälkeen voin sanoa, että todella ymmärrän. Jumala on opettanut minulle, kuinka minun pitäisi vastata tietyissä tilanteissa tai mitä sanoa ja kuinka sanoa asia, jotta aviomieheni voisi tuntea itsensä rakastetuksi huolimatta menneisyytensä virheistä. Olen niin hämmästynyt, miten Jumala avasi silmäni ja auttoi minua näkemään totuuden ja kuinka vihollinen tekee jatkuvasti työtä jopa minussa itsessäni, kun pidän kiinni vihasta, joka tulee menneisyyden kivuista. Voin vain sanoa kiitos Jumala, kiitos Jumala, kiitos Jumala! Jumala on aina uskollinen ja Hän näyttää sinulle merkkejä siitä, että Hän tekee työtä. Sinun täytyy vain pyytää ja olla kärsivällinen, eikä ikinä hellittää rukousta.
Maryland, USA

Herra ilmoittaa suunnitelmansa palvelijoilleen, ja he tulevat tuntemaan, millainen on hänen liittonsa. 
Ps 25:14

Jumala on antanut minulle uudistuneen toivon ja ilon! Annan sinulle kaiken ylistyksen, kiitoksen ja kunnian, oi Jumala. Eilen miniäni perui avioeronsa. Se oli päivä sen jälkeen, kun hän oli sanonut ettei peruisi, ja kaikki näytti todella synkältä. Tiedän, että Hän tekee eheytystyötä! “Jotta he näkisivät ne ja oppisivat tietämään, jotta he huomaisivat ne ja tajuaisivat, että Herran käsi on tämän tehnyt, Israelin Pyhä tämän luonut.” Jes 41:20 Rukoilen, että me kaikki jatkaisimme rukousta kadotettujen sielujen pelastuksen puolesta ympäri maailman. Hän kuulee ja Hän vastaa! Mikään ei ole Hänelle liian vaikeaa!
Wyoming, USA

Olen tosi uusi RMM:llä ja olen niin iloinen, että saan olla yhteydessä tähän mahtavaan nettisivuun. Aviomieheni jätti minut useampi kuukausi sitten palatakseen takaisin toisen naisensa luokse. Lähtönsä jälkeen hän on myös lähtenyt pois Jumalan suojeluksesta ja monta negatiivista asiaa on tapahtunut hänelle. Olen rukoillut Jumalaa avaamaan hänen silmänsä näkemään, että tämä on vihollinen on tehnyt tämän ja kovettanut hänen sydämensä. Jumalalla on todellakin huumorintajua, koska joskus rukoillessa luullaan, että Jumala tekee asiat tietyllä tavalla. Juuri nyt Jumala on laittanut aviomieheni paikkaan, jossa hän on yksin seitsemän päivää ja nyt Jumala saa hänen huomionsa ja voi puhua hänelle. Rukoilen, että mieheni silmät avautuisivat niin kuin tuhlaajapojalla, ja että hän tulisi järkiinsä ja palaisi kotiin, koska hänen elämänsä riippuu siitä. Kiitän Jumalaa, sillä tämä ei ole minun tai meidän sotamme, vaan Hänen. Anna Jumalalle Hänen taistelunsa takaisin ja anna Hänen taistella se puolestasi. Kiitän Jumalaa etukäteen siitä, että hän pehmentää kaikkien tuhlaajapuolisoiden sydämet. Jeesuksen nimessä. Aamen.
Yhdistynyt Kuningaskunta

Jumalalle kunnia. Tänään oli tunteellinen päivä; aviomieheni haki avioeroa toisen kerran ja sai minun vastaukseni. Hän ei tietenkään ollut iloinen siitä. Minua neuvotaan suostumaan avioeroon. Sitten luin Pysy lujana – Rebuilding the walls of Jerusalem. Seison toivossa, uskossa ja luottamuksessa ihmisen puolesta, joka ei halua minua tai rakasta minua. Mutta teen sen tuhotakseni vihollisen, ettei hän saisi tuhottua avioliiton liittoa. Rukoilen, että tuomari toimii Jumalan tahdon mukaan seuraavan kuukauden aikana. Jumalan ajoitus voi kestää pitkään, mutta se on täydellinen. Toivon, että todistukseni tulee pian. Jumala tietää kuitenkin parhaiten. Aamen.
Trinidad ja Tobago

Pikkutyttöni soitti minulle tällä viikolla ollessaan isänsä luona. Hän kysyi “Äiti, mikä niitten rekkojen nimi on, joita Jumala lähettää sinulle ja sanoo, että olet menossa naimisiin?” Muistutin häntä, että ne olivat Covenant Transport (Liitto Kuljetus) -rekkoja. Hän kiljahti innoissaan ja sanoi, että näki yhden, kun oli menossa kaupasta kotiin isänsä kanssa. Kysyin, sanoiko hän siitä isille ja hän alkoi kikattaa. Hän oli kertonut isille, mutta tällä ei ole aavistustakaan siitä, että rekka kertoo hänestä, hah! Tytön puhuessa minulle, mieheni kuuli hänen sanovan jotakin minun naimisiinmenostani ja hän kysyi, mitä äiti oikein puhui. Tyttö muistutti isiä taas rekasta. Kuulin hänen hymyilevän ja sanovan “okei, kulta”: Kysyin Jumalalta, oliko tämä sitä, että Jumala kylvi siemenen aviomieheni sydämeen. Jumala johdatti minulle 1 Kor 3:6 “Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala antoi kasvun.” Ylistys Herralle, sillä Hän hoitaa puutarhaa!
Kalifornia, USA

Minulla oli rankka päivä ja minulle tuli ajatuksena yksi kysymys Jumalalta: “Jos voisit tehdä mitä tahansa aviomiehesi kanssa tänään, niin mitä tekisit?” Mietin ja sanoin, että olisi kiva mennä ajelulle. Unohdin sen ja noin tuntia myöhemmin aviomieheni soitti. Hän sanoi: “Haluatko moottoripyöräajelulle?” Eikö Jumiala ole ihmeellinen!! Hän tietää, mitä me tarvitsemme ja Hän tekee sen. Kävimme pitkällä ajelulla, juutuimme sateeseen, tulimme kotiin ja vietimme jonkun aikaa yhdessä. Toinen nainen on yhä kuvioissa ja mieheni juopottelee, mutta Jumala ei ole sellainen Jumala, joka jättää asiat kesken. Hän saattaa päätökseen sen, minkä on aloittanut. Minä kamppailen. Tämä odottaminen ei ole nössöille, varsinkin jos kuvioissa on mukana toinen nainen tai mies. Tänään sain kuitenkin siunauksen Isältäni ja olen kiitollinen! Jatkakaa rukoilua. Kun on vaikeaa ja sattuu, huuda vain Jumalalle. Kyseenalaistin, kuuleeko Hän minua ja tänään Hän vastasi, että kuulee. Rakastan sinua Jumala; kiitos, että rakastat minua! Rakastan teitä. Pitäkää kiinni.
New Mexico, USA

Jumala ei ole ihminen: hän ei valehtele, hän ei muuta mieltään. Hänkö ei tekisi, mitä sanoo? Hänkö ei pitäisi, mitä lupaa?
4 Moos 23:19

Siunauksin,
Charlyne Steinkamp
Rejoice Marriage Ministries

Katso uuusimmat julkaisut TÄÄLTÄ.