Lauantain todistukset 12.5.2018

Suomennettu hartaudesta:
Saturday testimonies
Charlyne Cares Devotion 12.5.2018

Me odotamme hartaasti Herraa, hän on meidän turvamme ja kilpemme. Hän on meidän sydämemme ilo, hänen pyhään nimeensä me luotamme. Herra, tue meitä uskollisesti, kun me panemme toivomme sinuun.
Ps 33:20-22

Haluan kiittää Jumalaa, sillä Hän on ihmeellinen ihme. Seison nyt avioliittoni puolesta toista kertaa. Ensimmäisellä kerralla aviomieheni lähti ja tuli takaisin parissa viikossa. Mokasin taas. Hän lähti taas ja asuu nyt toisessa kaupungissa. Uskon tosissani, että kaikki tämä järjestyy vielä minun hyväkseni. Jumala on näyttänyt minulle, missä epäonnistuin vaimona. Teen töitä itsessäni ja annan Jumalan muuttaa minua, ettei historia toista itseään. Viime aikoina mieheni ja minä olemme pitäneet hyvin yhteyttä. Kun hän soittaa, hän kertoo kaikkea, mitä hänelle tapahtuu. Luotan edelleen Jumalaan siinä, että Hän laittaa taakan perheestä mieheni sydämelle, mikä saa hänet palaamaan kotiin niin kuin tuhlaajapoikakin palasi, Jeesuksen nimessä. Aamen. Paholainen tarkoittaa pahaa, mutta Jumala kääntää sen hyväksi. Jatketaan seisomista avioliittojen puolesta.
Kanada

Mutta Joosef sanoi heille: “Älkää olko peloissanne, enhän minä ole Jumala. Te kyllä tarkoititte minulle pahaa, mutta Jumala käänsi sen hyväksi. Hän antoi tämän kaiken tapahtua, jotta monet ihmiset saisivat jäädä henkiin.”
1 Moos 50:19-20

Saan olla siunattu ja kiitollinen siitä, että käyn kirkossa, jossa pastori puhuu raamatullisia totuuksia elämäämme tänä päivänä. Tällä hetkellä hän saarnaa Jaakobin kirjeestä ja viime sunnuntaina hän puhui kestävyydestä – siihen voimme kaikki samaistua! Hän mainitsi, että sana “kestää” kreikaksi tarkoitaa “kasvaa jonkun läpi”. Tuo määritelmä on saanut minut miettimään, miten paljon olen itse kasvanut ja hengellisesti kypsynyt sen jälkeen, kun vaimoni ja minä muutimme erilleen. Olin shokissa siitä, kun kuvittelemani turvallisen ja varman maailman jälkeen minun on pitänyt käsitellä uudenlaista todellisuutta. Olen saanut uudenlaisen näkökulman kasvaessani Jumalan suunnitelmassa syvempään uskoon ja kypsyyteen, sekä olemaan varma Jumalan voimasta elämässäni. Myrsky riehuu, ja tämä koettelemusten aika on todella sydäntäsärkevää. Muistutan itseäni, että todistus tarvitsee koetuksen.  Jaak 1:12 Autuas se, joka koettelemuksessa kestää. Sen kestettyään hän on saava voitonseppeleeksi elämän. Jumala on sen luvannut niille, jotka häntä rakastavat.
Virginia, USA

Jumalalle soivat Hänen kansansa ylistysvirret. Haluan siis ylistää Jumalaa eilisestä ja tästä päivästä. Eilen illalla aviomieheni tuli käymään ja auttamaan minua tyhjentämään kellaria. Tein meille ruokaa. Tyttäreni piti olla kotona (pojallani oli suunnitelmia) syömässä meidän kanssamme, mutta hän menikin yökylään. Olimme siis kahden. Viimeiset pari kertaa, kun olemme olleet vain kahdestaan, loppuivat aina ikävästi, koska en ollut hyvä pitämään suutani kiinni ja hänkin pahensi asioita. Mutta Herra on “huutanut” minulle, että perääntyisin ja antaisin Hänen toimia. Tällä kerralla tein niin ja oli niin rauhallista. Söimme ja pelasimme peliä ja vietimme vain mukavaa aikaa yhdessä. Tänä aamuna hän tuli aamupalalle ja auttoi minua raahaamaan tavaroita kaatopaikalle. Sitten hän ja poikani tekivät pihahommia. Tiedän, että hän viettää loput viikonlopusta sen toisen naisen kanssa, muta hän kyllä sanoi uudelleen ja uudelleen, että miten kivaa täällä oli.
Pennsylvania, USA
Kiitos Herralle aviomiehesi kommenteista! Jumala tekee työtään ja avaa hänen silmiään, pehmentää hänen sydäntään ja muistuttaa häntä kaikista niistä hyvisä muistoista, kun hän oli kotonaan vaimonsa ja perheensä kanssa! Jatketaan rukoilua kaikkien tuhlaajapuolisoiden puolesta, että he voisivat viettää aikaa raikkaidensa kanssa kotona! Jumala voi tuoda mieleen monia ihania muistoja ja Herra tekee loput – Charlyne

Olen seisonut jo aika monta vuotta. Vähän aikaa sitten puolisoni kysyi, haluaisinko tavata sen toisen naisen. Kerroin hänelle, että olin päättänyt seisoa avioliittomme puolesta. Kunnioitan Jumalan sanaa ja siten myös avioliittoamme, enkä haluaisi tavata häntä. En lähettänyt sitä viestiä vihassa. Mutta minun piti sanoa hänelle, että seison Jumalan sanassa. Ennen kuin lähetin viestini, rukoilin jokaista kirjoittamaani sanaa. Hänen vastauksensa oli todella tyly, mutta vihollinen ei tietenkään olisi iloinen siitä viestistä, että seison Jumalan sanassa ja sen tähden myös avioliittoni puolesta. Olen kuitenkin antanut elämäni Kristukselle, joten lepään Hänessä. Uskon Hänen sanaansa ja riemuitsen nyt siitä ihmeestä, jonka Hän aikoo tehdä. Kaiken armon Jumala on Kristuksessa Jeesuksessa kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa. Vähän aikaa kärsittyänne hän itse varustaa, voimistaa, vahvistaa ja lujittaa teidät. 1 Piet 5:10
Yhdistynyt Kuningaskunta

Kirjoitin tänne muutama vuosi sitten, että olin rukoillut väärän aviomiehen puolesta ja aloin seisomaan Jumalan asettaman avioliittoni puolesta. Vihollisella oli kuitenkin vielä ote minusta, koska minulla ei ollut täydellistä uskoa siihen, että Jumala eheyttäisi meidät takaisin yhteen ensimmäisen aviomieheni kanssa. Ajattelin, että olosuhteemme olivat liian mittavat ja minun oli vaikeaa päästää irti anteeksiantamattomuudesta. MUTTA JUMALA muutti minut YHTÄKKIÄ. Hän kovetti sydämeni toista aviomiestäni kohtaan, josta olen ollut erossa nyt useamman vuoden. Jumala avasi silmäni Hänen totuudelleen avioliitosta, rakkaudesta ja Hänen voimastaan. Hän toi minut ja ensimmäisen aviomieheni yhteen monien vuosien hiljaisuuden jälkeen, jotta olisimme taas ystäviä. Tänä päivänä ensimmäinen aviomieheni on osoittanut rakkautta minulle ja lapsillemme. En epäile, enkä pelkää, etteikö olisi Jumalan tahto eheyttää meidät takaisin yhteen rakkaani kanssa. Jumala pelastaa hänet, niin kuin Hän pelasti minut, ja avaa hänen silmänsä, niin kuin Hän avasi minunkin ja hän näkee, että se avioliitto, jossa hän nyt on, ei ole Jumalan tahdon mukainen. Luotan Jumalaan koko sydämestäni, turvaan Hänen ymärrykseensä, en omaani. Olen vihdoin rauhassa ja odotan Jumalaa.
Washington, USA
Jumalalle kunnia! Jumala puhuu lapsilleen täydellisellä ajoituksellaan ja avaa heidän silmänsä Jumalan totuuksille. Jumala tekee työtään! – Charlyne

Älä jätä elämääsi oman ymmärryksesi varaan, vaan turvaa koko sydämestäsi Herraan. Missä kuljetkin, pidä hänet mielessäsi, hän viitoittaa sinulle oikean tien.
Sananl 3:5-6

Olen kamppaillut aivosyöpää vastaan viimeiset yhdeksän kuukautta. Minulla oli ensimmäinen leikkaus, josta aviomieheni tiesi. Hän kuitenkin “meni uudelleen naimisiin” 10 päivää myöhemmin. Minua hoitaa ryhmä parhaimpia lääkäreitä. Kun katson taaksepäin päätöstäni ostaa tonttitäältä ja rakentaa talo, näen nyt miten Jumala varusti minua jo tulevaa varten ja toi vanhempani pelastukseen. Vähän aikaa sitten minulla oli toinen leikkaus. Rukoilen joka päivä, että Jumala toisi huoneeseeni jonkun, jonka tulee saada kuulla evankeliumi tai todistukseni, tai joka tarvitsee rohkaisua, rukousta, tai joka voi rohkaista minua, kun sitä tarvitsen. Hän on uskollisesti vastannut siihen rukoukseen joka päivä. On ihmeellistä, että saan elää keskellä Jumalan tahtoa näistä kauheista olosuhteista huolimatta. Rukoilen myös, että Herra Jumala antaisi aviomieheni tietää tästä toisesta leikkauksesta, ja että hänelle tulisi Jumalan mielen mukainen murhe ja hän käänytisi takaisin Jeesuksen luokse.
Maryland, USA
Rukoillaan Herran parantavaa kosketusta Christinelle. Siinä on voimaa, kun rukoilemme yhteisymmärryksessä muiden puolesta. – Charlyne

Ylistä Herraa, minun sieluni, älä unohda, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt. Hän antaa anteeksi kaikki syntini ja parantaa kaikki sairauteni.
Ps 103:2-3

Ylistys Jumalalle. Tuhlaajapuolisoni tuli kotiin tänä viikonloppuna. Hän grillasi ja kutsui kavereita ja perheenjäseniä meille kylään. Oli mukavaa, kun hän oli kotona. Uskon Jumalaan, että aviomieheni tulee vielä kotiin pysyvästi. Kiitos, Jeesus.
Tennessee, USA

Olemme asuneet erillään ja olleet eronneena (tämän maailman oikeussysteemin mukaan) monta vuotta. Kun aikaa on kulunut, yhteydenpitomme on muuttunut olemattomaksi. Vaikuttaa siltä, että minä saatan olla yksi niistä, joka istuu kiikkutuolissaan vuosien päästä ja rukoilee vaimonsa ja oman pelastuksensa puolesta. Teenkö näin kyselemättä tai ilman kipua? En tietenkään! Teen niin, koska tottelen Isäämme. Teen niin sen liiton tähden, jonka tein monta vuotta sitten. Päivittäisen lukuhetkeni aikana Joh 21:19-23 hyppäsi sivulta silmilleni. Herra teki minulle tänään selväksi, että Hän haluaa avioliittoni olevan täysin kuollut, jotta Hänen kunniansa loistaisi. Hän näytii minulle noissa jakeissa, ettei minun pidä kysellä, vaan minun pitää olla tottelevainen ja jatkaa seisomista “muurinaukossa” itseni, vaimoni ja perheeni puolesta. Tämä matka on kova ja yksinäinen, mutta päivittäiset lukuhetket kuten tänään tuovat sanoinkuvaamatonta rauhaa tässä kauheassa tilanteessa. Kiitos, Jeesus, kaikesta, mitä olet tehnyt ja teet!
Maine, USA

Näin Jeesus ilmaisi, millaisella kuolemalla Pietari oli kirkastava Jumalaa. Sitten hän sanoi: “Seuraa minua.” Pietari kääntyi katsomaan taakseen ja näki, että heidän perässään tuli Jeesuksen rakkain opetuslapsi, se, joka aterialla oli nojannut hänen rintaansa vasten ja kysynyt: “Herra, kuka se on? Kuka sinut kavaltaa?” Hänet nähdessään Pietari kysyi Jeesukselta: “Entä hän, Herra?” Jeesus vastasi: “Mitä se sinulle kuuluu, vaikka tahtoisin hänen jäävän tänne aina siihen asti kun tulen? Seuraa sinä minua.” Tästä sai veljien keskuudessa alkunsa käsitys, ettei se opetuslapsi kuole. Jeesus ei kuitenkaan sanonut Pietarille, ettei tämä opetuslapsi kuole. Hän sanoi: “Mitä se sinulle kuuluu, vaikka tahtoisin hänen jäävän tänne aina siihen asti kun tulen?”
Joh 21:19-23

Kaikki raamatunkohdat ovat vuoden 1992 käännöksestä, ellei toisin mainittu.