Lauantain todistukset 11.4.2020

12.4.2020

Lauantain todistukset 11.4.2020

Suomennettu hartaudesta: Saturday testimonies (Charlyne Cares Devotion 11.4.2020)

Alla on muutama ote niistä todistuksista, joita olemme saaneet kuluneen viikon aikana. Jokainen todistus on jaettu tänne kirjoittajan suostumuksella. Todistusten tehtävänä ei ole kertoa sinulle, miten toimia omassa elämässäsi, vaan ne kertovat siitä, miten Jumala toimii, kun ihmiset rukoilevat! Onko sinulla todistus jaettavana rohkaisuksi toisille?
Jaa oma todistuksesi RMM:n sivuilla englanniksi tai kirjoita rukousseinälle suomeksi.

Se, joka asuu korkeimman suojassa ja yöpyy Kaikkivaltiaan varjossa sanoo näin: “Sinä, Herra, olet linnani ja turvapaikkani. Jumalani, sinuun minä turvaan.”
Ps 91:1-2

Ylistys Herralle! Jumala käytti RMM:ä kriittisellä hetkellä. Harkitsin silloin luovuttamista, koska aloin tuntemaan itseni typeräksi ja olin vain väsynyt. Muistan, että rukoilin Jumalaa ja etsin netistä toivoa. RMM ponnahti esiin ja sivukaupalla loputtomia todistuksia ihmisistä, jotka seisovat avioliiton puolesta niin kuin minäkin! Voi miten ne antoivat minulle toivoa odottaa Jumalaa! Kuusi kuukautta myöhemmin Jumala toi aviomieheni kotiin. Tajusin, etten ollut valmis, koska edelleen vihastuin. Pian mieheni oli taas poissa. Mieheni tuli ja meni monta kertaa ennen kuin aloin todella vakavissani seisoa avioliiton puolesta oikealla tavalla… Jumalan tavalla! Opin pitämään suuni kiinni (zip the lips), kulkemaan rakkaudessa ja pistämään KAIKEN luottamukseni yksin Häneen! Monen vuoden jälkeen aviomieheni on kotona, toinen nainen on poissa, miehelläni on uusi sydän ja olemme taas rakastuneita! Mikään ei ole Jumalalle mahdotonta! Älä luovuta, se tapahtuu Jumalan aikataululla!
Florida, USA

On kulunut vuosia odottamista ja rukoilemista, monta oikeusistuntoa eikä merkkiäkään muutoksesta. Rukoilin koko ajan voimaa ja merkkiä Jumalalta, että Hän haluaa tätä avioliittoa. Rukoilin, ettei Jumala antaisi avioeron mennä läpi. Jumala on ylittänyt itsensä näiden monien vuosien avioeroprosessin aikana. Hän on perusteellisesti näyttänyt minulle, kuka Hän on! Aina kun menemme oikeuteen, Jumala on pysäyttänyt avioeron. Joka kerta! Jumala tekee työtään, vaikkemme näkisi sitä. Vähän aikaa sitten meillä oli päivämäärä varattuna oikeudenkäyntiä varten ja kaikki näytti mahdottomalta. Taas rukoilimme, että Jumala pysäyttäisi sen, ja Covid 19:n takia se peruttiin aivan viime hetkellä, kiitos Herralle! Jopa tässä myrskyssä, jonka maailma on kohdannut, näemme Hänen kätensä tekevän työtään meissä kaikissa. On ollut vaikea ja pitkä matka, mutta olen vahvistunut uskossani. Mikä rukousvastaus, kun on muita odottavia puolisoita, jotka rukoilevat avioliittojen eheytymisen puolesta!
Montana, USA
Muista rukoilla avioliittosi ja aviomiehesi tai vaimosi puolesta päivittäin, mutta muista myös rukoilla kaikkien odottavien puolisoiden ja heidän rakkaiden puolisoidensa puolesta ympäri maailman, että heidän avioliittonsa eheytyisivät pian! Jumala kuulee, kun äänemme huutavat kaikkien sokaistuneiden puolisoiden puolesta, että he näkisivät ja kuulisivat Jumalan totuudet avioliitoistaan! -Charlyne

Etsi siunauksia! Kiittäkää kaikesta. 1 Tess 5:18. Kiitos Jeesus, että tänä vaikeana aikana lapseni ovat kotona. Niin kuin ei muillakaan, meilläkään ei ole mitään aktiviteetteja, joihin osallistua. Kehittelemme kodissamme rutiinia, joka sisältää koulutöitä, kevätsiivousta, hartauksia ja kuntoilua. Aviomieheni asuu yksin ja viettää enemmän aikaa meidän kanssamme, koska ravintolat ovat suljettuna. Maatilatöiden lisäksi ei ole muita paikkoja, minne mennä. Ilmoittauduin vapaaehtoiseksi paikalliselle EMA-ohjaajalle ja hän antoi minulle etätöitä. On siunaus saada olla apuna jotenkin. Kiitän sinua, Jeesus. Näiden opetusten kautta, joita nyt opimme tänä aikana, voisimme maassamme oppia pysähtymään joksikin aikaa joka vuosi ja keskittyä perheisiimme. Kiittäkää kaikesta.
Ohio, USA
Tätä me rukoilemme RMM:llä, että aviomiehet ja vaimot alkaisivat kokeilemaan kepillä jäätä ja tulisivat kotiin katsomaan lapsiaan ja puolisoaan! Mikä kiitosaihe! Rukoillaan, että tuhannet puolisot palaavat kotiin taloudellisen tilanteen takia ja Jumala uudelleenrakentaa heidän avioliittonsa paremmaksi kuin koskaan aikaisemmin! -Charlyne

Iloitkaa aina. Rukoilkaa lakkaamatta. Kiittäkää kaikesta. Tätä Jumala tahtoo teiltä, Kristuksen Jeesuksen omilta.
1 Tess 5:16-18

Kiitos Jeesus! Kiitos Jumalalle, lapseni ovat antamassa elämänsä Jeesukselle ja Jumalalle ja alan nähdä todisteita. Yksi pojistani vahvisti sen ja hän meni väärään suuntaan vähän aikaa. Nyt hänellä on into ja innostus Herraan meidän Jumalaamme niin kuin minullakin. Olen myös nähnyt merkkejä, että monta voittoa ja ansaitsemattomia palveluksia on lähellä… minun avioliitolleni ja perheelleni sekä avioliitoille ympäri maailman. Uskon, että on sadonkorjuun aika, huolimatta siitä miltä se näyttää muille nyt. Kiitos Taivaan Isä! Jeesuksen Pyhässä Nimessä.
Arizona, USA
Aamen! Rukoillaan, että kaikki perheenjäsenet, ystävät, naapurit ja työkaverit näkisivät uskosi ja voisit jakaa Herramme Jeesuksen Kristuksen evankeliumia. On niin monia, joilla ei ole ikuisen elämän toivoa! Ole majakkana nykyisten olosuhteiden aikana. -Charlyne

En ikinä jättänyt kotia, mutta tiedän, että olen usein osallistunut liian moniin palvelutöihin, mikä on vienyt laatuaikaa pois vaimoltani ja minulta. Koska meillä on vain yksi auto, vaimoni on vuosien aikana itkenyt, etten jättäisi häntä pitkiksi ajoiksi. Olen kuullut hänen itkunsa, mutta joskus vetovoima töihin on ollut liian vahva, ja olen antanut itseni olla poissa monta tuntia kerrallaan, olettaen vaimoni vain ymmärtävän. Se on aiheuttanut katkeruutta ja erimielisyyttä välillemme. Onneksi, rukouksen ja parannuksenteon kautta, Herra on alkanut eheyttämään luottamustamme anteeksiannon kautta. Opettelemme taas nauramaan, ja minä opettelen ottamaan täyden vastuun teoistani, mitä en moneen vuoteen tehnyt. En osannut nähdä, miten paljon poissa oleminen satutti vaimoani. Anteeksi, Herra, kun en laittanut avioliittoani etusijalle kaikkina aikoina, ja pyydän Sinulta anteeksiantoa. Eheytä meidän rakkautemme ja läheisyytemme. Laulakaamme yhdessä ylistyslauluja Sinulle! Jeesuksen nimessä, aamen!
Florida, USA
Mikä kiitosaihe! Puolisosi saattaa olla edelleen kotona tai teillä voi olla vaihtelevasti yhteydenpitoa. Kysy Herralta, mitä sinun tulee tunnustaa puolisollesi, jotta voit ottaa vastuun teoistasi avioliitossa. Ala tutkimaan omaa sydäntäsi tänään. Anteeksianto on avain. -Charlyne

Autuas se, jonka pahat teot on annettu anteeksi, jonka synnit on pyyhitty pois.
Ps 32:1

Halusin kertoa, että vaikka tämä asumusero on ollut todella vaikeaa – meillä oli “valealoitus”, joka alkoi pääsiäissununtaina viime vuonna – niin Jumala on valmistellut minua tätä eristyksen aikaa varten. Minun osavaltiossani on määräys, että ihmisten pitää pysyä kodeissaan. Vuosia sitten en olisi pystynyt tekemään näin. Mutta… tämän asumuseron kautta Jumala on näyttänyt minulle keinoja olla rauhallinen ja onnellinen ilman toisen henkilön fyysistä läsnäoloa. Kuka olisi edes kuvitellut, että tämä asumusero valmisteli minua kestämään tämän pandemian? Olen niin kiitollinen Jumalan hyvyydestä.
Wisconsin, USA
Jumala on niin uskollinen! Hän on valmistellut monet meistä olemaan yksin tänä aikana. Ota yhteyttä rakkaimpiin puhelimella tai videopuhelulla, jotta voitte pysyä yhteyksissä yksin kotona ollessa. -Charlyne

Toivon, että tämä rohkaisee jotakuta, joka on harhautunut pois avioliiton puolesta seisomisesta. Minun tekoni sanoivat “En jaksa enää odottaa”, mutta totuus, joka oli sydämessäni, ei antanut minun päästää irti ja täysillä mennä eteenpäin. Pyhä Henki veti minua takaisin siihen totuuteen, että Jumala aikoo eheyttää avioliittoni. Olen sen jälkeen hypännyt takaisin kelkkaan, vaikka taistelu syvällä sisimmässäni ei ole ohi. Tiedän, mitä Jumala haluaa minulta, ja jokaisena alkavana päivänä rukoilen, että Jumalan tahto hallitsee. Otimme vähän aikaa sitten takapakkia, mutta Herra muistutti minua nopeasti, että henkivalloissa on jatkuva taistelu käynnissä aviomiehestäni, ja minun pitää olla oikeassa asemassa, jotta voin taistella sen mukaisesti. Ylistän Herraa tänään, en siksi että olosuhteet ovat muuttuneet, vaan koska pystyn jakamaan tämän todistuksen jollekulle, jonka tarvitsee saada tietää, ettei hän ole yksin. Kiitän Herraa, että minä saan olla tässä tilanteessa ja nyt saan jakaa sen muiden odottajien kanssa. 1 Piet 5:9.
Swazimaa
Ylistys Herralle! Olen ylpeä sinusta! Kaikki odottavat puolisot voivat samaistua tiettyinä aikoina, mutta pidä katseesi kiinni Herrassa! Hän on siellä kanssasi! -Charlyne

Vastustakaa häntä, uskossa lujina! Tiedättehän, että veljenne kaikkialla maailmassa joutuvat kokemaan samat kärsimykset.
1 Piet 5:9