Lauantain todistukset 1.9.2018

Suomennettu hartaudesta:
Saturday testimonies
Charlyne Cares Devotion 1.9.2018

“Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon. Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt.”
Matt 11:28-30

Olen seisonut avioliittoni puolesta muutaman vuoden. Ennen sitä olin tyytyväinen ja vakaa ja minusta tuntui, että minulla oli hyvä avioliitto, neljä lasta ja rakastamani työpaikka. Miehelläni oli vaikeaa ja hän oli ollut etäinen. Eräs ystävä kutsui minut katsomaan elokuvaa War Room. Menin vastahakoisesti. Seuraavana aamuna aviomieheni, joka ei tiennyt katsomastani elokuvasta, kertoi, että hän oli rakastunut toiseen ja aikoi jättää minut ja lapset. Olin ymmälläni siitä, miten Jumala valmistaa meitä. Koska olin nähnyt sen elokuvan, en reagoinut niin kuin olisin saattanut, vaan menin hiljaa kävelylle rukoilemaan. Siitä hetkestä eteenpäin seisoin ja taistelin rukouksessa RMM:n tuella. Jumala oli valmistanut minua taistelua varten, joten aviomieheni ei nähnyt minun horjuvan. Hän oli turhautunut minun itsepäisestä, hellittämättömästä rukouksesta ja uskostani siihen, että kaikki eheytyisi. Kun suhdetta oli kestänyt muutama kuukausi, otin vapaata ja matkustin vuodeksi toiseen osavaltioon lasten kanssa. Kolmen kuukauden jälkeen mieheni tuli mukaan. Se oli vaikea vuosi, kun hän tuli ja meni. Jumala kehittää meitä. Nyt olemme täysillä eheytyneet ja takaisin kotona. Jumala tekee ihmeitä.
Kanada

Tunnustakaa siis syntinne toisillenne ja rukoilkaa toistenne puolesta, jotta parantuisitte. Vanhurskaan rukous on voimallinen ja saa paljon aikaan.
Jaak 5:16

Muutimme aviomieheni kanssa erilleen viime vuonna ja hän haki eroa. Seisoin avioliittoni puolesta, rukoilin ja paastosin joka päivä. Muutama kuukausi myöhemmin hän kertoi, että on kehottanut asianajajaansa odottamaan käsittelyiden kanssa. Hän halusi selvittää asiat. Olin ikionnellinen ja ylistin Jahvea. Tällä viikolla mieheni kuitenkin sanoi, ettei hänellä ole energiaa avioliittoon ja terapeutin mukaan tämä on kierre. hän sanoi, että haluaa lopettaa taas. Hän on soittanut asianajajalle ja kehottanut heitä jatkamaan avioerokäsittelyä. Se sattuu syvästi. Saan rohkaisua siitä, että Jahve on estänyt sen ennenkin ja Hän estää sen uudelleen! Jahve kertoi minulle muutama viikko sitten, että “valmistaudu muuttoon”, sen jälkeen kun olin rukoillut eheytymistä. Pidän kiinni Hänen sanastaan.
Kentucky, USA

Viime viikolla menetimme melkein kotimme kauheassa maastopalossa, jota sanottiin Holy fire -tulipaloksi Kaliforniassa. Meidät evakuoitiin kolmeksi päiväksi ja katsoimme levottomina uutisia, emmekä tienneet, olisiko meillä enää kotia, johon palata. Riehuva tulipalo tuli aivan talomme kohdille, mutta enkeli taivaasta (helikopterin muodossa) pudotti vettä talomme päälle juuri oikeaan aikaan. Yli 8000 hehtaaria on palanut, josta 50% on säilynyt, mutta yksikään koti ei tuhoutunut tässä palossa. Jumalamme tietää, miten pitää huolta omistaan! Minä vain itkin kiitollisuudesta Herralle tästä ihmeestä. Miksi me epäilemme, etteikö Hän pitäisi huolta jokaisesta pienestäkin asiasta!
Kalifornia, USA

Jumala, pyhät ovat sinun tiesi. Ei ole sinun vertaistasi jumalaa. Sinä olet Jumala, sinä teet ihmeitä, olet osoittanut voimasi kansojen vaiheissa.
Ps 77:13-14

Jumala on ihmeellisen uskollinen! Aviomieheni jätti minut ja kaksi lastamme jokin aika sitten. Olen seisonut avioliittoni puolesta ja opetellut päästämään irti ja antanut Jumalan toimia tämän matkan aikana. Olen kiitollinen siitä, että Jumala haluaa meistä vain suostuvaisia, ei täydellisiä. Aviomiehelläni on ollut monta “valestarttia” ja joka kerta ylistän Jumalaa  ajasta, jota olemme saaneet viettää kotona mieheni kanssa. Tiedän, että Jumala tekee niin taas ja tuo mieheni kotiin lopullisesti. 2 Tim 2:26. Saimme vähän aikaa sitten tietää, että olen raskaana. Myöhemmin näin ja tunsin fyysisiä oireita, kun vihollinen yritti kaikkensa viedäkseen tämän vauvan. Kieltäydyin joutumasta pelon valtaan. Jatkoin rukoilua ja puhuin elämää, parantumista ja Jumalan Sanaa lapselle ja itselleni. Muistutin itseäni siitä, kuka Jumala on, sekä Hänen rakkaudestaan vauvaa ja perhettämme kohtaan. Minulla oli neuvolakäynti tänään ja tämä vauva on niin iloinen ja terve! Vauvan sydänäänet ovat todella vahvoja, eikä hän lakannut tanssimasta vatsassani! Ylistys Jumalalle! Kiitän Jumalaa, sillä Hänen Sanansa on totta! Jes 55:11
Kalifornia, USA

Niin käy myös sanan, joka minun suustani lähtee: se ei tyhjänä palaa vaan täyttää tehtävän, jonka minä sille annan, ja saa menestymään kaiken, mitä varten sen lähetän.
Jes 55:11

Siunuksin,

Kaikki raamatunkohdat ovat vuoden 1992 käännöksestä, ellei toisin mainittu.