Lauantain todistukset 1.6.2019

2.6.2019

Lauantain todistukset 1.6.2019

Suomennettu hartaudesta: Saturday testimonies (Charlyne Cares Devotion 1.6.2019)

Alla on muutama ote niistä todistuksista, joita olemme saaneet kuluneen viikon aikana. Jokainen todistus on jaettu tänne kirjoittajan suostumuksella. Todistusten tehtävänä ei ole kertoa sinulle, miten toimia omassa elämässäsi, vaan ne kertovat siitä, miten Jumala toimii, kun ihmiset rukoilevat! Onko sinulla todistus jaettavana rohkaisuksi toisille?
Jaa oma todistuksesi RMM:n sivuilla englanniksi tai kirjoita rukousseinälle suomeksi.

Jeesus vastasi: “Totisesti: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, te ette ainoastaan tekisi tätä viikunapuulle, vaan te voisitte sanoa tälle vuorellekin: ‘Nouse paikaltasi ja paiskaudu mereen’, ja niin tapahtuisi. Mitä tahansa te uskossa rukoillen pyydätte, sen te saatte.
Matt 21:21-22

Aviomieheni lopetti avioerokäsittelyt! Kiitos Jumalalle! Hänen sydämensä alkoi muuttua aikaisemmin. Minun piti vastustaa rukouksessa ja antaa Jumalan johdattaa minua siinä, mitä sanoa, koska aviomieheni epäröi hiukan. Muutama viikko sitten hän perui avioeron täysin. Työ on vielä kesken, mutta näen Jumalan toimivan valtavasti meissä molemmissa. Minun piti muuttua ensin. Lopulta luovutin kaiken ylpeyden ja kontrollin Herralle. Se oli Hänen armoaan, koska minä en ollut täydellinen tässä taistelussa. Tiedän, mitä minun pitää tehdä nyt, enkä ikinä lopeta rukoilua aviomieheni ja avioliittomme puolesta! Jumala eheyttää kaiken, minkä vihollinen yritti varastaa. Opin erottamaan aviomieheni hänen synnistään ja aloin rakastamaan häntä. Sanoin jatkuvasti “Vihaa syntiä, rakasta ihmistä”. Jumalan Sanan mietiskeleminen ja sen ääneen puhuminen rukouksessa olivat avain tämän suorittamiseen. En malta odottaa näkemästä, miten Jumala jatkaa työtään meissä. Jumala siunatkoon teitä kaikkia!
New York, USA

Oi Herra, Jumalani! Suurella voimallasi ja väkevällä kädelläsi sinä olet luonut taivaan ja maan. Mikään ei ole sinulle mahdotonta!
Jer 32:17

Viime aikoina olen uupunut odotuksessani, koska on kulunut vuosi toisensa jälkeen ilman mitään huomattavaa liikahdusta tai läpimurtoa. Itkin Jumalaa antamaan minulle selkeän, ilmiselvän ja suoran merkin siitä, että avioliiton puolesta seisominen on edelleen se oikea tie, joka Hänellä on minulle. Muutama tunti myöhemmin eräs nainen seurakuntaryhmästäni lähetti minulle kuvan kahdesta linnusta, jotka istuivat kielekkeellä vuorilla. Viestissä sanottiin “Rukoilen sinun ja aviomiehesi puolesta vaelluksellani tänään. Olen näköalapaikalla ja en näe yhtä vaan kaksi lintua istumassa täällä yhdessä. Tiedän, että Jumalalla on tämä tilanne hallussaan.” No, tuo olisi riittänyt merkiksi, mutta Jumala halusi minun tietävän, että Hän kuuli huutoni ja Hän halusi lähettää ilmiselvän vastauksen rukoukseeni. Kuva, jonka nainen lähetti minulle, oli JUURI siltä paikalta, jossa menimme kihloihin mieheni kanssa! Kun luulemme, että Jumala on hiljaa, se ei tarkoita, että Hän olisi paikoillaan. Joten käärikää hihanne, rukoilkaa hieman kovempaa ja jatkakaa hiukan pidempään! Eheytyminen on lähellä! Loppu on varmasti tulossa, eikä toivosi raukea tyhjiin. Sananlaskut 23:18
Maryland, USA

Jos sen teet, sinulla on tulevaisuus eikä toivosi raukea tyhjiin.
Sananl 23:18

Viime vuonna sain tietää, että aviomieheni oli pettänyt minua ja se toinen nainen oli raskaana. Kun sain tietää siitä, ongelmamme vain pahenivat. Vaikka käännyin heti Jumalan puoleen, kun sain tietää siitä, en ikinä todella antanut Hänen muuttaa minua. En ikinä todella antanut anteeksi aviomiehelleni. Vihani ja kipuni ohjasivat kaikkia tekojani ja reaktioitani. Joitakin kuukausia myöhemmin hän muutti pois ja muutti yhteen sen toisen naisen kanssa. Minä reagoin siihen kauhealla tavalla ja vihani riistäytyi käsistä, niin etten pystynyt edes katsomaan itseäni peilistä moneen päivään. Sitten löysin RMM:n Podcastit Spotifysta. Kuuntelin niitä jatkuvasti. Sen lisäksi osallistuin Rageaholics Anonymous:iin ja olen alkanut antaa Jumalan muokata minua sellaiseksi naiseksi kuin Hän haluaa minun olevan. Rukoilen hellittämättä aviomieheni puolesta ja voin ilokseni sanoa, että jonkun ajan asumuseron jälkeen, rakkaani on tullut kotiin. Emme ole vielä pois metsiköstä, mutta luotan Jumalaan, että Hän johdattaa meitä ja tekee meistä vahvempia.
Florida, USA

Tänä aamuna yritin auttaa kaksivuotiasta lapsenlastani pannukakkujen teossa. Hän näki siirapin ja vaati saada kaataa sitä itsensä päälle. En antanut hänen tehdä sitä, mikä johti kiukunpuuskaan. Kun hän rauhoittui, näytin hänelle lopulta, että minulla oli hänen lemppari mustikkasiirappiaan kulhossa, jota hän voisi käyttää dippinä. Sanoin hänelle “Jos vain luotat mummoon ja kuuntelet minua, niin minä näytän sinulle jotakin hyvää. Mummolla on aina jotakin hyvää sinulle!” Heti kun sain sen sanottua, minulla oli “ohhhhh”-hetki. Nyt yhtäkkiä tajuan sen. Sen sijaan että haluaisin oman tahtoni, jotakin parempaa odottaa minua Jumalalta, jos kuuntelen, enkä järjestä kohtausta saadakseni omaa tahtoani läpi. Lamppu syttyi ja kirkkaasti. Piti samaistua taaperoon, että opin tämän… ei ole väliä, kuinka monesti olin lukenut siitä. Minun täytyi tuntea se samaistuakseni. Kiitos, Jumala, tästä opetuksesta!
Pennsylvania, USA

Kun Herra kutsui minua seisomaan avioliittoni puolesta, tajusin, ettei se tulisi olemaan helppoa! Olen käyttänyt 1 Kor 7:11 syynäni seisoa. Se muistuttaa minua siitä, että Jumala haluaa meidän sopivan asiat puolisomme kanssa. “Olkoon menemättä enää naimisiin tai sopikoon miehensä kanssa… Samoin ei mies saa erota vaimostaan.” Koska minä sain pelastuksen avioliittomme aikana ja mieheni oli pelastumaton, ymmärrän, että tämä raamatunkohta puhuu ei-uskovasta. Tarvitsin vain tämän… Ei puolison jättämistä vaan pysyminen avioliiton liitossa. Minulla oli vaikea päivä vähän aikaa sitten ja olin matkalla töihin, enkä voinut uskoa silmiäni. Näin kolme Covenant Transport (Liitto Kuljetus) rekkaa matkalla töihin! Kiitos Herralle! Olin paastonnut sen viikon, taas yksi rukousvastaus. Jatkakaa odottamista!
Illinois, USA

Jos hän kuitenkin eroaa, olkoon menemättä enää naimisiin tai sopikoon miehensä kanssa. Samoin ei mies saa erota vaimostaan.
1 Kor 7:11

Meillä oli aviomieheni kanssa tapana tönäistä toisiamme, jos näimme kuplavolkkarin, ja nauroimme kippurassa. Kun mieheni lähti, kuplien näkeminen tuntui pahalta. Yhtenä iltana Jumala antoi minulle sanat “rakkauskupla”. Kun näkee VW Beetlen, kerro vieressä olevallesi joku asia, jota rakastat hänessä. Koska minulla ei yleensä ole ketään kaveria autossa, sanoin Jumalalle, että pelaisin sitä Hänen kanssaan. Hän on ottanut haasteen vastaan! Sinä päivänä näin jo viisi! Ystäväni rukoili, että Hän näyttäisi minulle sellaisen, jossa on perhosia (aika spesiaali) viikon sisällä. Hän näytti! Aina kun Hän tekee niin, kerron Hänelle jotakin, mitä rakastan Hänessä. Kuinka ihmeellinen Hän on, että Hän alentuu leikkimään kanssani hölmöä peliä? Herra, minä rakastan Sinua, miten Sinä puhut minulle keinolla millä hyvänsä, jotta saisin tietää, että Sinä rakastat minua. Tiedän, että Hän taistelee puolestani, ja että avioliittoni eheytyy joku päivä. Siihen asti jatkan tämän pelin pelaamista Taivaallisen Aviomieheni kanssa ylistyksen kera.
Texas, USA

Tuhlaajani tuli kotiin muutama vuosi sitten, kun hän oli ollut erämaassa useamman vuoden. Halusin vain kertoa kaikille, että ei väliä kuinka kauan siinä kestää, Jumala ei ikinä petä. Ei ole ollut helppoa, ja selvittelemme edelleen asioita. Hän ei ole vielä täysillä antautunut Jumalalle, mutta hän on kotona, jossa voin jatkaa rukoilua hänen puolestaan. Pyydän, pitäkää meidät rukouksissanne. Rukoilen teidän kaikkien puolesta!
New York, USA

Pysykää vielä paikoillanne ja katselkaa ihmettä, jonka Herra tekee teidän nähtenne.
1 Sam 12:16

Kun aviomieheni jäi kiinni, hän jätti kotimme heti. Hän oli poissa muutaman kuukauden. Jumala venytti meitä molempia sinä aikana. Jumala oli lähettänyt aviomieheni luokse ihmisiä, jotka eivät edes tunteneet häntä… ja jotka olivat rohkaisseet aviomiestäni palaamaan kotiin. Ja Jumala teki töitä minun sydämessäni ja mielessäni. Jumala antoi minun nähdä omat “vikani”… sitten Hän pisti minut kuuntelemaan aviomiestäni, vaikka sitä oli vaikeaa niellä. Olen kuitenkin iloinen siitä, että kuuntelin, koska paljon “totuutta” varmistui jopa sen jälkeen, kun hän tuli kotiin. Jumala on asettanut perustuksen suhteellemme ja on tehnyt työtään meissä molemmissa. Hän kasvattaa meitä jatkuvasti uskossa ja Hänen Sanassaan. Hän on uskollinen ja Hänellä on niin paljon rakkautta meitä kohtaan! Älä ikinä luovuta! Jumala ei ikinä luovuta sinun suhteesi! Jumala siunatkoon ja vahvistakoon sinua, kun jatkat taisteluissa… ne eivät lopu ikinä, mutta muuttuvat helpommiksi!
Pennsylvania, USA

Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen ja pitää lupauksensa.
1 Tess 5:24

Siunauksin,
Charlyne Steinkamp
Rejoice Marriage Ministries

Katso uuusimmat julkaisut TÄÄLTÄ.