Lauantain todistukset 1.2.2020

4.2.2020

Lauantain todistukset 1.2.2020

Suomennettu hartaudesta: Saturday testimonies (Charlyne Cares Devotion 1.2.2020)

Alla on muutama ote niistä todistuksista, joita olemme saaneet kuluneen viikon aikana. Jokainen todistus on jaettu tänne kirjoittajan suostumuksella. Todistusten tehtävänä ei ole kertoa sinulle, miten toimia omassa elämässäsi, vaan ne kertovat siitä, miten Jumala toimii, kun ihmiset rukoilevat! Onko sinulla todistus jaettavana rohkaisuksi toisille?
Jaa oma todistuksesi RMM:n sivuilla englanniksi tai kirjoita rukousseinälle suomeksi.

Me saamme rohkeasti lähestyä Jumalaa uskoen, että hän kuulee meitä, mitä sitten pyydämmekin hänen tahtonsa mukaisesti. Ja kun tiedämme hänen kuulevan kaikki pyyntömme, tiedämme myös, että saamme sen mitä häneltä pyydämme.
1 Joh 5:14-15

Aviomieheni jätti minut vuosia sitten toisen naisen takia. Olin rikki, mutta Jumala vei minut parantumisen ja muutoksen matkalle. Hän ei ikinä jättänyt minua. Hänestä tuli kaikkeni ja ensirakkauteni, ja Hän lupasi tuoda aviomieheni kotiin. Hän muutti minua. Jatkoin rakkauden osoittamista aviomiehelleni aina kun pystyin ja taistelin hänen puolestaan rukouksessa. Hän jätti toisen naisen ja tuli kotiin jouluaattona. Hänen sydämensä on kotona, ja meillä on mennyt paremmin kuin olin kuvitellut. Se oli todellakin Jumalan täydellinen ajoitus. Pidän edelleen kiinni Jumalan lupauksesta, että Hän kääntää mieheni sydämen Hänen poleensa. Tiedän, että Hän tekee sen! Älä ikinä luovuta. Jumala tekee aina työtään. En ikinä tiennyt, mitä mieheni sisällä liikkui. Sisältäpäin hän oli kuolemassa pois meidän luotamme, mutta käyttäytyi niin kuin kaikki olisi hyvin. Älä katso olosuhteisiin tai kuuntele vihollista. Jumala tekee työn!
New York, USA

Niistä lupauksista, jotka Herra oli Israelille antanut, ei yksikään jäänyt täyttymättä. Kaikki lupaukset kävivät toteen.
Joos 21:45

Toinen nainen on ollut kuvioissa jo muutaman vuoden ajan, mutta minä uskon vihkivalaani. En ikinä ajatellut, että minulla olisi jotakin kerrottavaa tänne. Aviomieheni ei ole ollut kotona useampaan kuukauteen. Hän ei kysy lapsista tai käy katsomassa heitä. Minun piti saada hänet puhumaan asiakaspalvelijan kanssa eräistä maksujärjestelyistä, joten tapasimme pihatiellä pakettiautossani – ilman lapsia. Pyysin häntä suutelemaan minua. Rakastan hänen suudelmiaan, mutta en painostanut tai muistuttanut häntä. Hän antoi minulle parhaimman suudelman pitkään aikaan. Mikä tekee tästä todistuksen arvoisen? Kun kävelin pois ja olin menossa sisälle, hän peruutti pois ajotieltä, katseli minua ja ajoi ojaan. Se sai minun sydämeni lepattamaan, kun tiedän, että minulla on edelleen sellainen vaikutus häneen, ja hänellä on ikävä minua. Jumala on hyvä ja tekee taatusti työtään miehessäni. Ylistys Herralle! Aamen.
New Mexico, USA

Vaikka olen ollut erossa miehestäni ja seisonut avioliittoni puolesta useamman vuoden, voin sanoa, että sen kautta Jumala on parantanut särkyneen sydämeni ja vetänyt minut lähemmäs Häntä. Hän on aina antanut minulle lupausten hippusia matkani varrella. Mutta tämä Jesaja 62:4 lupaus oli ja on niin tärkeä minulle. Minun piti kertoa se ja toivoa, että se rohkaisee muita.
Maryland, USA

Sain eilen sähköpostin, jossa sanottiin, että avioero oli vahvistettu. Yllätyin, koska sen ei ollut tarkoitus vahvistua kuin vasta myöhemmin. Tunsin itseni rikkinäiseksi ja eksyneeksi. Kamppailin luovuttamisen tunteita vastaan. Sain rohkaisevan viestin, jossa sanottiin, että RMM:n tiimi rukoilee puolestani ja muut odottavat puolisot rukoilivat myös. Tunsin uskoni virkistyvän ja seisoin lujana rukouksessa ja ajatuksissa tänä iltana. Heräsin muutama minuutti sitten puhelinsoittoon aviomieheltäni. Hän sanoi, että aikoo soittaa asianajajalleen ja selvittää, voiko hän tehdä jotain avioeron perumiseksi. Hän sanoi “Tämä ei tunnu oikealta ja olen pahoillani.” Hän sanoi että rakastaa minua. Jumalan Sana ei tyhjänä palaa! Ylistys Jeesukselle, että Hän saattaa työn päätökseen avioliitossani ja aviomiehessäni. Rukouksiimme vastataan!
Kolorado, USA

Oi Herra, Jumalani! Suurella voimallasi ja väkevällä kädelläsi sinä olet luonut taivaan ja maan. Mikään ei ole sinulle mahdotonta!
Jer 32:17

Toissapäivänä olin niin allapäin ja lannistunut. Olin kävelemässä töihin ja rukoilin Jumalaa ja itkin myös. Eräs mies, jolle olin sattumalta jutellut edellisellä viikolla, käveli takanani. Hän huomasi, että jokin oli vialla. Hän sitten kysyi, voisiko rukoilla puolestani. Hän sanoi, että oli juuri puhunut Herralle, että Hän lähettäisi hänen luokseen ihmisiä, ja minä olin toinen, jonka Hän oli lähettänyt. Hän alkoi rukoilla puolestani heti siinä ja olin niin kiitollinen ja siunattu. Olen aina pyytänyt Jumalaa lähettämään sattumalta jonkun, joka ei tunne minua. Kun itkin Jumalalle, Hän kuuli minua ja lähetti apua. Ylistys Hänelle, joka kuulee jokaisen itkumme ja tietää jokaisen tarpeemme!
Texas, USA
Sinäkin voit pyytää Herraa lähettämään luoksesi ihmisiä, joiden puolesta rukoilla! Miten tarpeellinen palvelutehtävä kipeille ja satutetuille ihmisille, missä tahansa asutkin! On niin monia, jotka tarvitsevat ja haluavat rukousta! – Charlyne

Iloitkaa aina. Rukoilkaa lakkaamatta. Kiittäkää kaikesta. Tätä Jumala tahtoo teiltä, Kristuksen Jeesuksen omilta.
1 Tess 5:16-18

Olemme aviomieheni kanssa olleet eronneena useamman vuoden. Jumala antoi sen tapahtua, niille jotka sitä pelkäsivät. Yritin jatkaa eteenpäin toisen miehen kanssa. Se ei ikinä toiminut. Näin aviomieheni menevän eteenpäin toisen naisen ja hänen lastensa kanssa. Kuulin mieheni puhuvan hänestä ja lapsista säännöllisesti. Kuulin lasteni sanovan, miten mahtava nainen oli. Niin paljon kipua. Kun se korvike, jonka kanssa minä kävin ulkona, ei toiminut (hän oli vain häiriötekijä), keskityin taas aviomieheeni. En mitenkään ollut täydellinen odottava puoliso. Menin pitkän kiertotien kautta. Rukoilin, että se toinen mies menisi naimisiin kanssani. Luulin rakastavani häntä. Aloin taas seisomaan avioliittoni puolesta ja Jumala kunnioitti rukouksiani alkuperäisessä odotuksessani. Jumala eheyttää avioliittoani. Suunnittelemme aviomieheni kanssa, että menemme uudelleen naimisiin seuraavien kuukausien aikana. Jos Herra suo, muutamme isompaan taloon perheemme kanssa. Jumala ei ikinä jättänyt minua. Hän teki työtään, kun en sitä tiennyt, ja pehmensi aviomieheni sydäntä. Jumala ei unohtanut rukouksiani monen vuoden takaa. Se on ihmeellistä. Jatka kilpailun juoksemista. Jatka rukoilua. Jumala sinua siunatkoon.
Alabama, USA

Älkää siis heittäkö pois rohkeuttanne, sillä se palkitaan kerran runsaasti. Kestävyys on teille tarpeen, jotta pystyisitte täyttämään Jumalan tahdon ja siten saisitte omaksenne sen, minkä hän on luvannut.
Hepr 10:35-36