Kuollut avioliittosi voi herätä eloon

22.7.2017

Kuollut avioliittosi voi herätä eloon

Suomennettu hartaudesta: Your dead marriage can be revived! (Charlyne Cares devotion 19.3.2023)

Herran käsi tarttui minuun, ja Herran henki vei minut kauas pois ja laski minut keskelle laaksoa, joka oli täynnä kuolleitten luita. Hän kuljetti minua yltympäri niiden ylitse, ja minä näin, että luita oli laaksossa hyvin paljon ja että ne olivat rutikuivia. Herra sanoi minulle: “Ihminen, voivatko nämä luut herätä eloon?” Minä vastasin: “Herra, sinä sen tiedät.” Hän sanoi: “Sano profeetan sana näille luille, sano niille: Te kuivat luut, kuulkaa Herran sana! Näin sanoo Herra Jumala näille luille: Minä annan teihin hengen, niin että te heräätte eloon.
Hes 37:1-5

Onko avioliittosi kuollut aviomiehesi tai -vaimosi silmissä? Näkevätkö kaikki ystäväsi ja rakkaasi sinun kärsivän niin paljon, että he haluavat sinun menevän eteenpäin elämässäsi? Mitä Herra on puhunut sydämeesi niinä synkimpinä hetkinä, kun sinusta tuntuu ettet pysty enää itkemään? Herra haluaa, että etsit Hänen kasvojaan ja pyydät Häntä poistamaan kipusi, kun Hän vie sinut hengelliselle matkalle.

Kun vanhurskaat huutavat apua, Herra kuulee ja pelastaa heidät kaikesta hädästä. Herra on lähellä niitä, joilla on särkynyt sydän, hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli. Monet vaivat kohtaavat vanhurskasta, mutta kaikista niistä Herra hänet vapauttaa.

Minä rukoilen, että voisit heittää pois ”aika”-kortin, jolla vihollinen yrittää piinata sinua, sillä mikään ei ole liian vaikeaa Herralle. Herra voi hengittää uutta elämää kuolleeseen avioliittoosi Hänen täydellisellä ajoituksellaan.

Lue tänään Hesekielin kirjasta luku 37 osana hartaushetkeäsi. Olkoon se sinulle siunaukseksi. Mitä Herra puhuu sinulle? Kuunteletko, uskotko ja pysytkö lujana siihen asti, kunnes Herra herättää henkiin kuolleen avioliittosi puhaltamalla uutta elämää teihin molempiin?

Jumalan Hengen voimalla Hesekiel näkee näyssä laakson täynnä kuivia luita. Näky oli annettu vakuuttamaan vankina olevat maanpakolaiset siitä, että Jumalan voima eheyttäisi heidät heidän toivottomista olosuhteistaan huolimatta. Jumala ohjasi Hesekieliä profetoimaan luille. Näyn oli tarkoitus antaa heille toivoa ja rohkaisua senhetkisistä olosuhteista huolimatta. Hesekiel oli paljastamassa israelilaisille, että heidät herätettäisiin takaisin eloon ja palautettaisiin luvattuun maahan. Myös heidän uskonsa saisi hengellisen eheytyksen.

Pyydä tänään Pyhää Henkeä puhumaan sydämeesi, kun luet tätä kappaletta Raamatusta. Ehkä haluat lukea sitä vertauskuvana avioliitollesi. Anna Pyhän Hengen tuoda sinulle uutta uskoa, toivoa ja luottamusta Jumalan ylösnousemuksen voimaan, joka tuo elämän takaisin kuolleilta vaikuttaviin asioihin! Herra, Sinun Jumalasi haluaa näyttää maailmalle Hänen mahtavan voimansa, jotta Jumala saisi kaiken kunnian, kiitoksen ja ylistyksen, kun sinun avioliittosi herää taas eloon.

Minä puhuin saamani käskyn mukaan, ja minun vielä puhuessani alkoi kuulua kovaa kalinaa, kun luut lähenivät toisiaan ja liittyivät yhteen nivel niveleltä. Minä näin, että niiden päälle kasvoi jänteet ja liha ja että nämä saivat nahan ympärilleen, mutta elämää niissä ei ollut. Herra sanoi minulle: “Ihminen, kutsu sanallasi henkeä ja sano sille: Näin sanoo Herra Jumala: Tule, henki, tule taivaan neljältä tuulelta ja mene näihin surmattuihin, niin että ne heräävät eloon.” Minä puhuin niin kuin Herra minua käski, ja luihin tuli henki. Ne heräsivät eloon ja nousivat maasta, ja siinä oli luvuton ihmisjoukko.
Hes 37:7-10

Uskotko Jumalan voimaan? Kuinka suuri on sinun Jumalasi? Sanovatko kaikki sinulle, ”Avioliittosi on kuollut, jätä se ja mene eteenpäin”? Sinun avioliittosi saattaa vaikuttaa kuolleelta juuri nyt. Mutta ei Herran mielestä!

Pyhä Henki VOI hengittää uutta elämää avioliittoosi huolimatta siitä, missä tilassa se on tänä päivänä. Rukoilen, että nämä seuraavat jakeet tulisivat sinulle henkilökohtaisiksi ”rhema”-sanoiksi. Herra, Sinun Jumalasi, haluaa näyttää sinulle ja kaikille ympärilläsi oleville ihmisille mahtavan voimansa!

Sen tähden julista heille: Näin sanoo Herra Jumala: Minä aukaisen teidän hautanne, päästän teidät, oman kansani, haudoistanne ja vien teidät Israelin maahan. Te tiedätte silloin, että minä olen Herra, kun minä aukaisen hautanne ja päästän teidät, kansani, haudoistanne. Minä panen teihin henkeni, niin että te heräätte eloon, ja vien teidät maahanne. Silloin te tiedätte, että minä, Herra, teen sen minkä olen luvannut tehdä. Näin sanoo Herra.
Hes 37:12-14

Alatko rukoilemaan, että Pyhä Henki toimisi ja puhuisi miehellesi/vaimollesi sekä tuhansille muille tuhlaajapuolisoille ympäri maailman, jotta he tulisivat järkiinsä ja antaisivat elämänsä Herralle Jeesukselle Kristukselle? Vapaus on Jeesuksessa Kristuksessa, meidän Herrassamme ja Pelastajassamme.